Hilken reciever til Dali Zensor 5.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hilken reciever til Dali Zensor 5.1

Hei!
    Jeg har planer om å kjøpe meg et nytt surroundsystem 5.1, og har landet på Dali Zensor 5.1. Jeg er fortsatt usikker på hvilken reciever jeg bør velge til disse. Tenkte å kjøpe en reciever fra 5-8000kr, men er veldig usikker.
    De jeg har sett mest på er:
    -Pioneer VSX-LX55
    -Denon AVR 3312
    -Onkyo TX-NR709
    -Pioneer VSX-1021

Anlegget vil hovedsakelig bli brukt til å se film på, så hva bør jeg velge dersom jeg vil ha litt trøkk i action scenene?
    Zensor har jo to forskjellige fronter: Zensor5 og Zensor7. Er Zensor7 verdt 1500kr mer enn Zensor5?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars Olav Morstøl
    Hei!
    Jeg har planer om å kjøpe meg et nytt surroundsystem 5.1, og har landet på Dali Zensor 5.1. Jeg er fortsatt usikker på hvilken reciever jeg bør velge til disse. Tenkte å kjøpe en reciever fra 5-8000kr, men er veldig usikker.
    De jeg har sett mest på er:
    -Pioneer VSX-LX55
    -Denon AVR 3312
    -Onkyo TX-NR709
    -Pioneer VSX-1021

Anlegget vil hovedsakelig bli brukt til å se film på, så hva bør jeg velge dersom jeg vil ha litt trøkk i action scenene?
    Zensor har jo to forskjellige fronter: Zensor5 og Zensor7. Er Zensor7 verdt 1500kr mer enn Zensor5?

Personlig synes jeg at Zensor 5 er i laveste laget med sine 82 cm, det blir hverken fuggel eller fisk:-)

For høy til å stå på stativ og for lav for å stå på gulvet etter min mening.

Jeg blir mest sannsynlig å velge Dali selv denne gangen, men jeg velger Dali Ikon 6 som har ca samme målene som Dali Zensor 7..Åja, jeg tror absolutt det er verd de 1500.- ekstra for å få Zensor 7

Når det gjelder receivere så overlater jeg det til andre å svare av den enkle grunn av at jeg er like nyskjerrig som deg på dette svaret, jeg har selv Yamaha RX-A810 som jeg muligens etterhvert må hive på eb effektforsterker om den ikke klarer å levere nok power til Ikon høytalerne:wink:

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

hva med en Harman/Kardon?

Av disse hadde jeg nok valgt Denon. Denon - Dali er en meget god kombo, den beste komboen av vanlig hjemmekinoreceivere spør du meg.

Håper å se deg på forumet med bilder,

lykke til.
    Mvh
    ntd12tannoy.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hei,

hva med en Harman/Kardon?

Av disse hadde jeg nok valgt Denon. Denon - Dali er en meget god kombo, den beste komboen av vanlig hjemmekinoreceivere spør du meg.

Håper å se deg på forumet med bilder,

lykke til.
    Mvh
    ntd12tannoy.
    +1

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kombinasjon Pioneer - Dali selv, og synes forsåvidt det låter greit. Samtidig er jeg interessert i dette selv da jeg tenker å oppgradere til nye Dali fronter og en passende receiver. Har søkt rundt en god del og problemet er vel at jeg har funnet ut at alle kjente receivere har blitt anbefalt sammen m Dali, av diverse entusiaster.. Eneste jeg kommer på i farten som ingen har anbefalt er faktisk Pioneer. Så antakelig ikke den beste komboen. Pioneer er vel kjent for å være nokså nøytral i klangen, såvidt jeg har skjønt. I og med at Dali ofte kan oppfattes som noe spisse i diskanten, velger mange å matche med en receiver som har en litt varmere klang. Uten at jeg selv vet hvilke som regnes for å være slik..

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dali zensor 5.1 systemet blomstrer best opp med yamaha reciver...les testen her på forumet...jeg har vert og hørt på systemet selv med både pioneer , harman kardon , denon , nad... men det var først med yamaha , lyden kom sikkelig frem

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    dali zensor 5.1 systemet blomstrer best opp med yamaha reciver...les testen her på forumet...jeg har vert og hørt på systemet selv med både pioneer , harman kardon , denon , nad... men det var først med yamaha , lyden kom sikkelig frem
    Jammen er du heldig som har kunnet sammenligne så mange receivere på samme høyttaler-pakke - var det i samme rommet også eller?
    Hvis ikke så er det vel ikke så lett og avgjøre dette så bastant?

Hvilke modeller var det fra de respektive merkene da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det andre karakteristiske forskjeller i lydbildet ved bruk av de forskjellige receiverne enn at 'lyden kom best frem ved Yamaha'?
    For egen del er jeg mer interessert i Mentor serien. Ville Yamaha duge best her også?

Newcomer jorgso sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører selv Dali og Yamaha og kan varmt anbefale den kombinasjonen.

Det ligger en god del Yamaha receivere på brukten her, f.eks
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=86991&cat=13

Ønsker du nytt har Elkjøp en grei pris på RX-A810
    Yamaha 7.1 receiver RX-A810 (sort) - Elkjøp

Personlig ville jeg gått for noe på bruktmarkedet siden du kan få vanvittig mye for pengene om du leter litt.
    Når det er sagt er Denon også et godt valg for Dali, kommer litt an på om det er mest film eller musikk det går i. Yamaha er best på film, mens Denon har nok en fordel når det kommer til stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange bra anbefalinger
    Ser ut som det er Yamaha som er den klare favoritten på dali anlegg.

Tidlingere hadde jeg tenkt å kjøpe Pioneer vsx lx55 ettersom jeg kunne få en ganske god pris på denne hos soundgarden, men er blitt veldig usikker; låter Dali dårlig på Pioneer eller er det bare den lille ekstra forskjellen det er snakk om?

Har sett mage andre på forumet skrive at Pioneer er litt skarp i lyden, men klarer å levere ganske mye kraft i actionfylte scener på film. Denon derimot sier de er ganske fyldig i lyden, men holder litt tilbake i de heftigste scenene. Hvordan blir Yamaha i forhold til dette?

Vil det kreve en kraftigere forsterker dersom jeg velger Zensor 7 iplassen for Zensor 5?

Igjenn: takk for alle tipsene

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg Yamaha er kongen på haugen når det kommer til film. Pioneer gjør vel også en god jobb der, men jeg har ikke nok erfaring med Pioneer til å utgreie noe mer rundt det. Denon har jeg selv hørt til Dali og det gir en varmt og fyldig lydbilde i stereo, men til film synes jeg Yamaha ligger et godt stykke foran. Du må uansett inngå noen kompromisser når du handler receiver, men alt i alt mener jeg Yamaha kommer veldig bra ut både på film og musikk.

Den store forskjellen i receiver valg til Zensor 5 eller 7 tror jeg ikke du skal henge deg alt for mye opp i, rimelig lettdrevne begge to. Zensor 7 er oppgitt med en følsomhet på 90db så du skal komme langt med en receiver i den prisklassen du først antydet, men pass på slik at du kjøper en receiver med pre-out. Om tid og stunder vill du nok ønske mer effekt. Jeg er selv på utikk etter en effektforsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    +1

Ser det er mange som bruker det der " +1 " hva mener dere med det?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr ganske enkelt - "Enig med du"

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At man støtter forrige forslag/utsagn/mening osv.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Jammen er du heldig som har kunnet sammenligne så mange receivere på samme høyttaler-pakke - var det i samme rommet også eller?
    Hvis ikke så er det vel ikke så lett og avgjøre dette så bastant?

Hvilke modeller var det fra de respektive merkene da?
    ja det var i samme rom ja , skal jeg løpe over heile landet fra rom til rom da...
    reciverene vi brukte var:
    pioner lx75
    yamaha rxa 3010
    nad t 777
    denon avr- 4311
    harman kardon avr-365
    hva det noe meir du lurte på?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars Olav Morstøl
    Takk for mange bra anbefalinger
    Ser ut som det er Yamaha som er den klare favoritten på dali anlegg.

Tidlingere hadde jeg tenkt å kjøpe Pioneer vsx lx55 ettersom jeg kunne få en ganske god pris på denne hos soundgarden, men er blitt veldig usikker; låter Dali dårlig på Pioneer eller er det bare den lille ekstra forskjellen det er snakk om?

Har sett mage andre på forumet skrive at Pioneer er litt skarp i lyden, men klarer å levere ganske mye kraft i actionfylte scener på film. Denon derimot sier de er ganske fyldig i lyden, men holder litt tilbake i de heftigste scenene. Hvordan blir Yamaha i forhold til dette?

Vil det kreve en kraftigere forsterker dersom jeg velger Zensor 7 iplassen for Zensor 5?

Igjenn: takk for alle tipsene
    dali zensor 5 trenger ein del strøm , og da vil jeg tru zensor 7 trenger enda meir...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Var det andre karakteristiske forskjeller i lydbildet ved bruk av de forskjellige receiverne enn at 'lyden kom best frem ved Yamaha'?
    For egen del er jeg mer interessert i Mentor serien. Ville Yamaha duge best her også?
    dali mentor seien har jeg ikke hørt , men har hørt av folk at marantz skulle passe bra...jeg syntes yamaha kom best ut, på 50 på musik og 50 på film...når det gjelder dali zensor seien...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var i samme rom ja , skal jeg løpe over heile landet fra rom til rom da...
    reciverene vi brukte var:
    pioner lx75
    yamaha rxa 3010
    nad t 777
    denon avr- 4311
    harman kardon avr-365
    hva det noe meir du lurte på?
    Synd du ikke fikk testet Onkyo og i samme slengen, er vel det eneste som mangler her...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Synd du ikke fikk testet Onkyo og i samme slengen, er vel det eneste som mangler her...
    Ja det var synd !

Den burde også vert med,siden dette virker til å vere en av landests mest omfattende receiver-test i topp klassen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja det var synd !

Den burde også vert med,siden dette virker til å vere en av landests mest omfattende receiver-test i topp klassen!
    ja det var faktisk synd , at vi ikke fikk testet med onkyo...men vi hadde ingen og låne av akkurat da...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •