Denon AVR-1612 - Get box skaper forsinkelse av lyden og gir skarpe lyd hakk ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-1612 - Get box skaper forsinkelse av lyden og gir skarpe lyd hakk ?

Hei !

La meg først innrømme igjen at jeg er en nybegynner....

Her er min problemstilling:

Når jeg ser på TV-kanalene via Get Box boksen og har på lyd både på TV og receiver kan jeg tydelig høre at den ikke er synkronisert, og når jeg selvfølgelig kun har lyden via receiver merker jeg at lyden er litt forsinket. I tillegg kommer det stygge periodiske lyd-hakk.

Jeg bruker den Get Box boksen som er gratis, og har koblet lyd og bilde via min Denon AVR-1612. Foreløpig bruker jeg kun et par høyttalere: Dali Zensor 1. Det kan hende at jeg har kommet bort i noen knapper slik at denne lydforsinkelsen oppstår, men jeg kan også nevne at jeg ikke har kalibrert innstillingene til min receiver.

Så mine spørsmål mitt er som følger:

Er det noen innstillinger på Denon AVR-1612 som jeg kan gjøre slik at det ikke blir forsinkelse av lyden når jeg ser på TV kanaler og hører lyd via receiveren ?

Hva er den stygge hakke-lyden ?

Jeg vil også bli veldig glad om noen kan fortelle meg om hvilke innstillinger jeg bør gjøre for å kalibrere min hjemmekino receiver. Jeg har som nevnt null greie på dette, så ha tålmodighet med meg

Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydforsinkelsen kan nok justere i menyen på 1612 eller på Get Box. Let etter lipsync og juster til lyd og bilde er synkront

Newcomer jorgso sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydforsinkelsen har du mulighet til å justere via receiver eller get box, men lydhakkene høres mer ut som dårlig signal? Kabling?

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg ser at dere svarer tilnærmet likt - men er det lurt å justere på Get boksen når lyden går igjennom TVen ikke er forsinket ? Det er vel da bedre å gjøre justeringen på receiveren ?

Hva er "kabling" Jorgso ?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du HDMI kabel til å overføre både lyd og bilde?
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ChrisHusby,

Get boksen har kun muligheter med scart og de tre farge plugg koblingene, så mellom Get boksen og Denon receiveren brukere jeg den vedlagte ledningen med tre plugger (forskjellige farger) i hver ende, og fra Denon receiveren til Samsung LED TVen bruker jeg HDMI.

Jeg har også koblet den vedlagte scart kabelen som kom med Get boksen direkte fra Get boksen og inn i TVen (måtte bruke TVen's adapter for å få plugget inn i TVen da den ikke har noe scart inngang) - dette har jeg gjort fordi jeg tror da at jeg slipper å hele tiden ha på receiveren, og heller kun se på TV med TV lyd (muligens tar jeg feil).

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg hadde det litt travelt så svaret ble ikke bra...
    Jeg ville bare sjekke om du hadde riktig oppkobling mellom get-box, receiver og tv. Som du selv sier så høres det mest fornuftig ut å justere på receiver siden det ikke er etterslep fra get-box direkte til tv. Når det gjelder den hakkingen undrer jeg litt på den kabelen mellom get-box og receiver, har du noen andre utganger fra get-box, f.eks coax, optisk?

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha... Kobling mente du

Som du ser i svaret mitt over så er det kun scart (TV) og de tre-farge utgangene (gul-Video, hvit-Audio L og rød-Audio-R har jeg brukt - ikke den grå-S/PDIF). Selvfølgelig har jeg en koblet ANT IN til antenneledningen fra veggen. LOOP OUT har jeg ikke brukt, og heller ikke scart VCR.

Her er også et bilde jeg fant på nettet som viser hvilke koblinger jeg mener (se bort i fra de røde og den grønne stripen):

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peer
    Aha... Kobling mente du

Som du ser i svaret mitt over så er det kun scart (TV) og de tre-farge utgangene (gul-Video, hvit-Audio L og rød-Audio-R har jeg brukt - ikke den grå-S/PDIF). Selvfølgelig har jeg en koblet ANT IN til antenneledningen fra veggen. LOOP OUT har jeg ikke brukt, og heller ikke scart VCR.

Her er også et bilde jeg fant på nettet som viser hvilke koblinger jeg mener (se bort i fra de røde og den grønne stripen):

Med S/PDIF kan du overføre lydsignalet digitalt fra get-box til receiver, optisk eller coax, i ditt tilfelle ser det ut som coax. Prøv å koble en coax kabel fra get-box til reciever, denne sender kun lyd, så du må opprettholde den gule for å beholde bildet. Hvilket resultat får du nå med lyden?

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se her...

Da blir det - om jeg har forstått deg rett - å droppe Audio L og R, og kun kjøre S/PDIF og video fra Get box dekoderen, og erstatte Audio L og R med den orange inngangen back på Denon AVR-1612 som heter "Coaxial (SAT/CBL)" (øverst til venstre) ?

Er forresten den coax kabelen noe jeg kjøpe seperat, eller kan jeg bruke en av de to som er til overs (hvit eller rød) i det kablesettet hvor jeg beholder den gule-Video koblingen mellom Get box og AVR-1612 ?

Betyr dette at jeg egentlig ikke behøver å koble bildesignalet via receiveren, og da ikke behøvde å kjøpe en ekstra HDMI kabel (fra reciveren to inn til TVen) - men evnt. kun kjørt lyden igjennom den S/PDIF kobilingen ? Jeg fikk beskjed om å koble alt via AVR-1612, men ser ikke helt hvorfor TV kanal bildet må gå via receiveren og ikke direkte til TVen uansett ?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bare bruk en rca kabel du har liggende for digital overføring av lyd.
    Du kan koble bilde og lyd direkte til din tv med scart ja. Når du vil ha anlegget på med lyd bruker du den digitale inngangen fra dekoderen.
    Vil vel ellers anbefale du oppgraderer til en dekoder med hdmi, desuten er opptaksfunksjon kjekk å ha.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Niels Nielsen,

Da har jeg tatt ut de røde og hvite pluggene, og brukt de røde pluggene til å koble "S/PDIF" på dekoderen til "Coaxial" på forsterkeren, og samtidig lar de gule pluggene stå som de står, og rører ikke noe annet...

Da er det ingen lyd i høytallerene. Har stilt inn receiveren på på "SAT/CBL", og prøvd også de andre uten hell.

Oppgradering av dekoder frister ikke så veldig enda - da jeg foretrekker å se film på min TV.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jo, jeg ser også film på min tv. Vet ikke hva du mener her, men jeg har HD-PVR, sender bilde og lyd til tv med hdmi og tar lyden ut digitalt til min dac, har aldrig hatt noe problem med sync.
    Hmm, du siger du lar den gule sitte, skjønner ikke helt den heller. Den gule video utgangen på dekoderen er kompositt, altså det værst tenkelig bilde du kan tenke deg. Ikke bruk den....ta den bort.
    Bruk scart direkte til tv(som du gjør nå), og i innstillingene i dekoderen må du velge "RGB" som utsignal for bilde, da får du bra bilde. (har du kanskje gjort også)
    Digital ut fra dekoderen må du aktivere i dekoderens meny, Innstillinger>Spdif Lyd. Du får også opp et valg om 5.1 surroundlyd, da huker du av. (ikke alle sendinger har dette, men noen har)
    Nå sender boksen ut digital lyd til din receiver.
    (der er et konflikt problem med Get sin dekoder, om du velger 5.1 digital lyd ut, og du ser på en sånn sending, da vil du IKKE får lyd ut på hverken scart eller de analoge lydutgange, kun via digital ut til din receiver, velger du "stereo" i dekoderens meny istedet for 5.1 får du lyd på scart også.)
    Se manualen til dekoderen.
    Kundeservice - Get

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, jo, jeg ser også film på min tv. Vet ikke hva du mener her, men jeg har HD-PVR, sender bilde og lyd til tv med hdmi og tar lyden ut digitalt til min dac, har aldrig hatt noe problem med sync.
    [/url]
    +1

Det ee absolutt verdt det med en oppgradering til en nyere get-box. Du åpner da for HD-sendinger, opptak (forutsatt PVR), lyd og bilde gjennom HDMI (en kabel fra dekoder til receiver).
    Har du flere komponenter tilkoblet din tv er det absolutt enklest og koble dette også via receiver, f.eks Xbox/Playstation, DVD/Blu-ray spiller. Mindre kabelrot og enklere betjening

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Niels Nielsen og Jorgso,

Jeg er klar over at det er en fordel å få meg en bedre dekoder, men som nevnt så har jeg ingen planer om å oppgradere dekoderen min enda. Derfor håper jeg at vi kan i denne tråden ta utgangspunkt i hva jeg har og at hjelpen jeg får her inne er lett for meg å skjønne siden jeg er ikke er så teknisk annlagt (ganske nybegynner)

Fra Get har jeg fått beskjed om å droppe den gule video koblingen og kun gå fra "S/PDIF" på dekoderen til "Coaxial" på forsterkeren, og at det skal gå ann å bruke en av de tre pluggene (f.eks. den røde) da jeg ikke har noen annen kabel akkurat nå. De sa også på Get at HDMI fra forsterkeren til TVen ikke er nødvendig om jeg kun skal bruke forsterkeren til lyd - men jeg har ikke koblet fra dette.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart en fordel for deg å bruke scart mellom dekoder og tv siden kompositt ikke gir den samme oppløsningen. Lyden sender du til receiver, rca kabel fra get-box (S/PDIF) til Coaxial på reciever. Du trenger ikke noen HDMI kabel mellom tv og receiver siden du ikke sender noen signal mellom tv og receiver. Bilde går fra dekoder til tv og lyd fra dekoder til receiver. Du må huske og endre innstillingene på dekoder slik at den sender lyd ut gjennom S/PDIF.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess ! Nå har vi lyd via S/PDIF, men også igjennom denne koblingen er det ikke synkronisert lyd. Da lurer jeg på om det er innstillinger på selve receiveren som er steget å gå videre nå - siden vanlig rød-gul-hvit kobling og S/PDIF gir samme resultat.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess ! Nå har vi lyd via S/PDIF, men også igjennom denne koblingen er det ikke synkronisert lyd. Da lurer jeg på om det er innstillinger på selve receiveren som er steget å gå videre nå - siden vanlig rød-gul-hvit kobling og S/PDIF gir samme resultat.
    Hvordan er alt koblet nå?

Sender du fortsatt bilde gjennom receiveren? Eller går bilde rett til TV?

Er lyden foran bilde eller etter bildet??
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ChrisHusby,

Som jeg skriver over så har jeg koblet lyden fra dekoderens "S/PDIF" utgang til receiverens "Coaxial (SAT/CBL)" inngang og jeg har nå fått lyd etter å ha gjort om innstillingen på dekoderen (som Jorgso tipset meg om), men jeg opplever det samme problemet som når jeg kjørte igjennom koblingen med den tredelte Hvit-Rød-Gul. Lyden er ikke i lip sync når jeg ser på TV kanalene og skal ha lyd i høyttalerne via receiveren - lyden er kun i lip sync i lyden via TVens egne innebygde høytallere.

Bildet går igjennom scart fra dekoderen og inn til TVen via en scart kabel med adapter (siden TVen ikke har scart inngang) inn på "Ex1(RGB)", og jeg har også en HDMI kabel fra receiveren's "OUT ARC Monitor" til TVen "1(DVI)".

Når jeg ser på TV med lyd via receiveren har jeg source "Ekst.1" på TVen og "SAT" på receiveren for å få lyd ut i receiverens høyttalere.

I tillegg har jeg koblet Blu-ray/DVD spilleren via HDMI, og lyden er prefekt når jeg ser på Blu-ray og DVD - så slik jeg forstår det er det kun å få synkronisert TV kanalenes lyd ut til receiverens høyttalere.

Jeg er ikke helt helt 100% sikker, men jeg mener at lyden er etter når jeg kjører lyden i receiverens høyttalerne.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ChrisHusby,

Som jeg skriver over så har jeg koblet lyden fra dekoderens "S/PDIF" utgang til receiverens "Coaxial (SAT/CBL)" inngang og jeg har nå fått lyd etter å ha gjort om innstillingen på dekoderen (som Jorgso tipset meg om), men jeg opplever det samme problemet som når jeg kjørte igjennom koblingen med den tredelte Hvit-Rød-Gul. Lyden er ikke i lip sync når jeg ser på TV kanalene og skal ha lyd i høyttalerne via receiveren - lyden er kun i lip sync i lyden via TVens egne innebygde høytallere.

Bildet går igjennom scart fra dekoderen og inn til TVen via en scart kabel med adapter (siden TVen ikke har scart inngang) inn på "Ex1(RGB)", og jeg har også en HDMI kabel fra receiveren's "OUT ARC Monitor" til TVen "1(DVI)".

Når jeg ser på TV med lyd via receiveren har jeg source "Ekst.1" på TVen og "SAT" på receiveren for å få lyd ut i receiverens høyttalere.

I tillegg har jeg koblet Blu-ray/DVD spilleren via HDMI, og lyden er prefekt når jeg ser på Blu-ray og DVD - så slik jeg forstår det er det kun å få synkronisert TV kanalenes lyd ut til receiverens høyttalere.

Jeg er ikke helt helt 100% sikker, men jeg mener at lyden er etter når jeg kjører lyden i receiverens høyttalerne.
    ChrisHesby takk hehe

Hvis lyden henger etter så må du justere lip sync på dekoderen. Etter som receiveren ikke kan stille lyden framover, kun bakover (delay som det heter)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •