Denon AVR-1612 - Get box skaper forsinkelse av lyden og gir skarpe lyd hakk ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-1612 - Get box skaper forsinkelse av lyden og gir skarpe lyd hakk ?

Hei !

La meg først innrømme igjen at jeg er en nybegynner....

Her er min problemstilling:

Når jeg ser på TV-kanalene via Get Box boksen og har på lyd både på TV og receiver kan jeg tydelig høre at den ikke er synkronisert, og når jeg selvfølgelig kun har lyden via receiver merker jeg at lyden er litt forsinket. I tillegg kommer det stygge periodiske lyd-hakk.

Jeg bruker den Get Box boksen som er gratis, og har koblet lyd og bilde via min Denon AVR-1612. Foreløpig bruker jeg kun et par høyttalere: Dali Zensor 1. Det kan hende at jeg har kommet bort i noen knapper slik at denne lydforsinkelsen oppstår, men jeg kan også nevne at jeg ikke har kalibrert innstillingene til min receiver.

Så mine spørsmål mitt er som følger:

Er det noen innstillinger på Denon AVR-1612 som jeg kan gjøre slik at det ikke blir forsinkelse av lyden når jeg ser på TV kanaler og hører lyd via receiveren ?

Hva er den stygge hakke-lyden ?

Jeg vil også bli veldig glad om noen kan fortelle meg om hvilke innstillinger jeg bør gjøre for å kalibrere min hjemmekino receiver. Jeg har som nevnt null greie på dette, så ha tålmodighet med meg

Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydforsinkelsen kan nok justere i menyen på 1612 eller på Get Box. Let etter lipsync og juster til lyd og bilde er synkront

Newcomer jorgso sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0