Denon AVR-1612 - Get box skaper forsinkelse av lyden og gir skarpe lyd hakk ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beklager, jeg mente selvfølgelig ChrisHesby

Okei, da skal jeg prøve å finne ut hvordan jeg gjør det, men hvis jeg justerer lip sync på dekoderen, vil den innstillingen kun gjelde når jeg tar lyden via "S/PDIF", eller vil dette også påvirke lyden som går igjennom TVens høyttalere (som er i riktig lip sync) ?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peer
    Beklager, jeg mente selvfølgelig ChrisHesby

Okei, da skal jeg prøve å finne ut hvordan jeg gjør det, men hvis jeg justerer lip sync på dekoderen, vil den innstillingen kun gjelde når jeg tar lyden via "S/PDIF", eller vil dette også påvirke lyden som går igjennom TVens høyttalere (som er i riktig lip sync) ?
    Den vil nok gjelde all lyd fra dekoderen. Men jeg vet ikke sikkert... Har lite kjennskap til GET
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket i innstillingene i Get Box menyen, men det var ikke noe der som jeg fant som justerer lip sync.

Forresten så vil jeg ha muligheter til å se på vanlige TV program med bare TVens lyd, så derfor ønsker jeg ikke å endre all lyd fra dekoderen om det gjør at jeg også endrer lyd igjennom TVen.

Har du noe greie på hvor i menyen til Denon AVR-1612 jeg justerer lip sync (selv om det kun gjelder en vei) ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat inne på GET sine nettsider. Fant ikke noe i manualen til dekoderen din om å justere lip sync. Mulig du kan justere det på TV'en din om du ikke finner det på dekoderen.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket i innstillingene i Get Box menyen, men det var ikke noe der som jeg fant som justerer lip sync.

Forresten så vil jeg ha muligheter til å se på vanlige TV program med bare TVens lyd, så derfor ønsker jeg ikke å endre all lyd fra dekoderen om det gjør at jeg også endrer lyd igjennom TVen.

Har du noe greie på hvor i menyen til Denon AVR-1612 jeg justerer lip sync (selv om det kun gjelder en vei) ?
    Da må jeg se i manualen

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er kanskje også en mulighet i innstillingene på selve TVen min ChrisHesby

Var er "Plakatvisning" forresten som er å finne i menyen til min Get Box dekoder ? Min står på "3 sekunder"...

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...går det ann å koble lyden fra TVen (istedenfor fra dekoderen) og til receiveren via HMDI eller andre måter fra TVen, og løst sync problemet på den måten ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Adjust ---> Audio dealy

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...går det ann å koble lyden fra TVen (istedenfor fra dekoderen) og til receiveren via HMDI eller andre måter fra TVen, og løst sync problemet på den måten ?
    Kommer litt ann på hvordan TV du har.

De fleste TV'er har mulighet til å sende lyd ut, om det er digitalt eller analogt varierer. HDMI 1.4 har også mulighet for audio return, noe som gjør at du kan hente lyd fra TV via den ene HDMI kabelen du har fra Denon til TV. Denon støtter det, men om TV'en gjør det vet jeg ikke, siden jeg ikke vet hva den heter.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er kanskje også en mulighet i innstillingene på selve TVen min ChrisHesby

Var er "Plakatvisning" forresten som er å finne i menyen til min Get Box dekoder ? Min står på "3 sekunder"...
    Det tror jeg bare er hvor lenge kanal info og sånt skal stå etter du har skiftet kanal for eksempel

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.. Okei, da fant jeg Audio Delay i menyen og skal se litt nærmere på det.

Jeg har en Samsung F-UE55D8005 LED TV - men bare jeg ikke endrer "all lyd" da lyden er perfect på bare TVen sin egen lyd.... Så da er det å endre kun "lyd utgang til receiveren".

Ok, da vet jeg hva plakat greiene er

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har en Samsung F-UE55D8005 LED TV - men bare jeg ikke endrer "all lyd" da lyden er perfect på bare TVen sin egen lyd.... Så da er det å endre kun "lyd utgang til receiveren".

Du har en optisk lyd utgang bak på TVen. Men da må du ha en optisk kabel også kalt Toslink.

Om det vil fungere når du bruker scart vet jeg ikke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er jo bare å prøve seg frem, er jo bare å stille tillbake hvis det ikke blir som du hadde tenkt.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, men det blir da bare enda mer ledninger, og det vil jeg ikke ha. Makan... Det skal ikke være lett dette her... Hehe... Jeg får ta å ringe Hi-Fi Klubben i morgen for å høre om de har en løsning på dette ChrisHesby, men tusen hjertelig takk for at du har tatt deg tid til mine problemer. Faktisk har jeg lært ganske mye

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Er jo bare å prøve seg frem, er jo bare å stille tillbake hvis det ikke blir som du hadde tenkt.
    Joda, jeg har testet litt både på TVen - og i dag på receiveren - men jeg liker å vite hva jeg faktisk gjør og hva jeg skal se og høre etter.. Hehe...

Når jeg fikk TVen, receiveren og høyttaler paret i huset prøvde jeg sammen med en kompis å kalibrere bildet på TVen - vel han gjorde mesteparten av trykkingen - og vi fikk gjort noen nødvendige grunnleggende innstillinger som gjorde bildet bedre enn fabrikkinnstilte, gjennom å testet både kalibrerings CDen jeg fikk fra Hi-Fi Klubben, samt prøvde et par ferdige oppskrifter på nettet. ...men nå viser det seg at jeg må gjøre det samme på receiveren også... Damn... Hehehe... Det får komme seg når det kommer seg - og det går jo ann å bruke alt sammen. Dette er vel noe av sjarmen med det hele, samt at det gir rom for å skreddersy i forhold til behov og hvordan omgivelsene er - så det er jo spennende og interessant.

Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Bare hyggelig
    Jeg skriver her inne hva jeg får som tips, og hvordan evnt. resultatet blir - slik at kanskje andre som opplever samme problemstilling som meg kan ha noe utbytte av de oppdagelsene og erfaringene jeg gjør.

...blir vel til også at jeg må starte en egen tråd om hvordan jeg skal kalibrere receiveren om ikke så lenge, men får vel først sjekke ut den CDen som fulgte med...

Vi talas ChrisHesby !

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare Get HD-PVR der har lipsync i menyen,m men det vet du nå jo.
    Det er tv`en din der har skylden, så ja, du må jobbe litt med saken.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er bare Get HD-PVR der har lipsync i menyen,m men det vet du nå jo.
    Det er tv`en din der har skylden, så ja, du må jobbe litt med saken.
    Som nevnt tidligere Niels Nielsen, så ønsker jeg å prøve å finne en løsning på det jeg har akkurat nå. Kanskje vil dette også være til hjelp for andre i samme situasjon som meg. Så det er fint om du akspeterer at dette er emnet i denne tråden

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo synd å legge så mye penger i en tv og så ikke ha digitale tv-signaler.

Du går glipp av tv'ens potensiale, og samtidig sliter med lipsinc fra analoge kilder.

bestill ny dekoder fra get, så skal du se at det blir langt bedre lyd og bilde.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fabian, som jeg har nevnt et par ganger allerede her inne i denne tråden så har jeg ingen planer om skaffe meg en oppgradert dekoder. Den dekoderen jeg har nå fungerer til mitt behov i forhold til den mengden (tid) og bruken jeg har for rene TV kanaler. Hadde jeg sett mye på TV hadde det vært mer aktuelt å fått meg en HD dekoder, men slik det er i dag er ikke behovet mitt der

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •