Feil måle mikrofon til Pioneer reciever??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil måle mikrofon til Pioneer reciever??

Heisan.. ble litt usikker nå på om eg har fått feil måle mikrofon med til min pioneer sc-lx-52 reciever?
    Den er merket med "audyssey". Er det noen her med en reciever i den serien som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres feil ut, men skal ikke garantere for dette da jeg ikke har sett en målemic til pioneer receivere, men pioneer bruker vel ikke audyssey de har jo sitt eget mcaac eller hva det heter.

Virker som du har fått feil da, med mindre audyssey produserer micene dems ;P

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rudi_940
    Heisan.. ble litt usikker nå på om eg har fått feil måle mikrofon med til min pioneer sc-lx-52 reciever?
    Den er merket med "audyssey". Er det noen her med en reciever i den serien som kan bekrefte eller avkrefte dette?
    Høres feil ut dette ja - står hvertfall ikke Adyssey på min Pio-mic!

Hvordan ser den ut da?

Den skal vere helt rund,med en liten forhøyning (nesten som en brystvorte)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser den ut... Noen som har noe formening om disse kan brukes om hver andre? Eller er det slik at disse er calibrert opp mot en dedikert serie med recievere?
    Får liksom ikke helt den lyden eg vil ha i kinoen, hadde vært greit vist det var pga feil måle mic da.... Noen som kan poste bilde av sin mic? Slik at eg kan ta det med til butikken og få riktig type?
    Må eg i såfall skaffe den mic som er kun til lx-52? eller er den lik for hele serien?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser den ut... Noen som har noe formening om disse kan brukes om hver andre? Eller er det slik at disse er calibrert opp mot en dedikert serie med recievere?
    Får liksom ikke helt den lyden eg vil ha i kinoen, hadde vært greit vist det var pga feil måle mic da.... Noen som kan poste bilde av sin mic? Slik at eg kan ta det med til butikken og få riktig type?
    Må eg i såfall skaffe den mic som er kun til lx-52? eller er den lik for hele serien?
    Dette er hvertfall feil mic - det er helt klart!
    Vet ikke hvor mye dette har og si,men skal vel ikke se bort fra at det kan bli noe feil ja!
    Det var hvertfall ikke helt lik mic på LX 51,og LX 82,samme formen,men LX 82'n sin var noe større mener jeg!

Hvordan fikk du denne da?

Var den i esken når du pakket opp en ny receiver,eller har du fått den med på en brukt handel?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjøpte en utstillings modell på lefdal.... Så de må ha pakket feil når de pakket den ned til meg...
    Eg ser for meg at det kan bli litt tull med feil mic...
    Sikkert ikke helt lik frekvens respons med ulike micèr.
    men akkurat hvor mye feil det blir vet eg ikke. men da florer det altså flere ulike mikrofoner til pioneer recieveren og da? Blir vell ikke så enkelt å få fatt i mikrofon da.
    Har en kompiss som har en vsx-1018, noen som vet om den mikrofonen er lik til sc-lx-52 sin?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klart at du har fått med deg feil mic, ja.
    Har selv LX52 og den bruker pioneer sin egen mcacc mic.

Den ser slik ut:
    http://www.canuckaudiomart.com/image...0810&is_user=0

VSX-1018 og SCLX52 skal bruke samme mic.

Audyssey mic'en hører vel til en Onkyo hvis jeg ikke tar helt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Fint om det er dette som nå gjør at eg ikke er helt fornøyd med lyden da. Skal prøve med den micèn fra vsx 1018 i kveld, og se om resultatet blir noe anderledes. Krysser fingrene....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk eg lånt en Mic fra en vsx-1018 igår og kjørt RK igjen.
    Fikk ikke testet så mye, men la merker til at normal tale ble mye bedre. den "boksete" lyden ble til mer ren stemme. Men ble likevell ikke kvitt den store dippen ved 124 hz. Her er den fortsatt ned 15db. men dette er vell rommet.

Konklusjon: Ikke bruk annen mic enn den som følger med reciever!!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk eg lånt en Mic fra en vsx-1018 igår og kjørt RK igjen.
    Fikk ikke testet så mye, men la merker til at normal tale ble mye bedre. den "boksete" lyden ble til mer ren stemme. Men ble likevell ikke kvitt den store dippen ved 124 hz. Her er den fortsatt ned 15db. men dette er vell rommet.

Konklusjon: Ikke bruk annen mic enn den som følger med reciever!!
    Ville nok gått tilbake til lefdal og bedt om å få den originale micen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •