Hjelp!! Fra 2 kanals forsterker til surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!! Fra 2 kanals forsterker til surround

Hei håper noen av dere kan hjelpe meg, har nettopp kjøpt meg en Harmon/Kardon 3490 2 kanals stereoforsterker og et par B&W 603 S2. Fra før har jeg en dali consept center. Forsterkeren har 2 sub pre out, en l+r pre out og en main in l+r. Jeg har tenkt og kjøre film på anlegget og kunne veldig gjerne tenkt meg og kjøre minimum 2 fronter, 1 senter og 1 sub. Spørsmålet er hvordan får surround, med alt av tale til senter, og resten av lydene til der de hører hjemme?

Er det mulig og kjøpe en surround forsterker og bruke Hk som en effektforsterker til fronter og sub, og surround forsterker til senter og bak? Hvordan skal det i såfall kobles opp? Er det noe annet jeg kan kjøpe for å få dette til?? eller må jeg kjøre film på 2 kanaler + sub?? flott hvis dere har forslag til utstyr jeg trenger. Dette ble mye på en gang, håper dere kan hjelpe meg, da jeg har lite peiling på dette...

Mvh

Tommy

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av combo30
    Hei håper noen av dere kan hjelpe meg, har nettopp kjøpt meg en Harmon/Kardon 3490 2 kanals stereoforsterker og et par B&W 603 S2. Fra før har jeg en dali consept center. Forsterkeren har 2 sub pre out, en l+r pre out og en main in l+r. Jeg har tenkt og kjøre film på anlegget og kunne veldig gjerne tenkt meg og kjøre minimum 2 fronter, 1 senter og 1 sub. Spørsmålet er hvordan får surround, med alt av tale til senter, og resten av lydene til der de hører hjemme?

Er det mulig og kjøpe en surround forsterker og bruke Hk som en effektforsterker til fronter og sub, og surround forsterker til senter og bak? Hvordan skal det i såfall kobles opp? Er det noe annet jeg kan kjøpe for å få dette til?? eller må jeg kjøre film på 2 kanaler + sub?? flott hvis dere har forslag til utstyr jeg trenger. Dette ble mye på en gang, håper dere kan hjelpe meg, da jeg har lite peiling på dette...

Mvh

Tommy
    Hratulerer med godt utstyr. Du kan bruke HK-3490 som effektforsterker ja. Dette er jo et beist av en stere-receiver. Dette går fint an til å koble H/K på Pre-out front på en Receiver.

mvh

Alexander.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hratulerer med godt utstyr. Du kan bruke HK-3490 som effektforsterker ja. Dette er jo et beist av en stere-receiver. Dette går fint an til å koble H/K på Pre-out front på en Receiver.
    Ser dog ikke ut til at den har prosessorinngang, så da må du bruke fast volum, og koble pre-out front fra receiver inn på en av inngangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager om dette er et dumt spørsmål, men du sier at jeg må bruke fast volum?? hva mener du med det? er den sånn å forstå at hvis jeg kjøper en surround forsterker så kobler jeg hk min på pre out front på den nye forsterkeren? men hvor plugger jeg den på hk? er det det eneste jeg trenger og gjøre så koble til bak og center på surround så fungerer det som et normalt surround anlegg??

mvh

Tommy

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •