trenger hjelp ang def utgang på forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger hjelp ang def utgang på forsterker

har akkuratt kjøpt meg en ny surround forsterker yamaha dsp-ax1. der høyre frontutgang ikke virker som den skal. slutter å virke men får den til å spille igjen med å sette forsterkeren på phono stille balansen til høyre skru opp lyden på full å trekke ut ledningen og sette den i på phono utgangen noen ganger så kommer høytaleren igjen. til jeg nå slo av forsterkeren så var det likt igjen men gjor det samme igjen og den begynte å spille igjen. kommer litt lyd fra høytaleren men bare sånn du hører det når du tar øret inn til høytaleren men når jeg har trekt ut phono ledningen noen ganger på høyt volum så det kommer durelyd av å trekke å sette i ledningen så kommer høytaleren og spiller helt fint. hva kan være feilen?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel ikke akkurat ny.....
    Det er sikkert mange her som kunne hjulpet deg, men du skriver så elendig at det er nesten umulig for meg å lese igjennom innlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Den er vel ikke akkurat ny.....
    Det er sikkert mange her som kunne hjulpet deg, men du skriver så elendig at det er nesten umulig for meg å lese igjennom innlegget.
    nei er ikke ny men er ny for meg og ga noen tusen for den så er ikke kjekt når den ikke virker som den skal.

høytaler utgang høyre front A+B slutter å virke på forsterkeren. virker som det er helt tilfeldig når den slutter å spille. og begynner å virke igjen når den får seg en (vett ikke hva jeg skal kalle den lyden men den som kommer når du drar ut og inn ledningen fra phono) på max volum, så begynner utgangen og virke igjen. spiller helt fint nå men kan ikke være bra for verken forsterker eller høytaler å måtte gjøre dette hver dag jeg skal bruke anlegget.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, forstår det slik at når du skrur volumet brått opp kommer lyden tilbake, med litt skurring, og at det er likt på høyttalerpar A og B, men bare på høyre kanal.

Jeg har vært borti samme symptomet på flere forskjellige forsterkere, og det har vanligvis hjulpet å rense volumkontrollen (potmeteret).

Her er en link til en youtube-video som beskriver framgangsmetoden. Jeg klarte det uten relevant utdanning Spray får du på Biltema eller andre verktøy/jernvareforhandlere.

How To Clean Those Scratchy Controls Or Potentiometer's On Your Vintage Stereos/Radios - YouTube

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •