Effektforsterker til Pioneer lx83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Pioneer lx83

Hei. Er ganske fersk i gamet med denne hobbyen. Men har i dag en Pioneer LX83 reciever. Og B&W CM9 fronter + B&W center + sub osv. Hører en god del på musikk i stereo. Hadde fra før av en NAD C372, som per i dag ikke er i bruk lenger.
    Synes CM9 låter bra med pioneeren, men er nysgjerrig på hvordan det ville hørtes ut med NAD som effekttrinn sammen med LX83. Er det noe vits i dette, vil det bli noe stor forskjell, eller driver pioneeren disse bedre alene? Pioneeren er vel kanskje kraftigere i utgangspunktet enn NADen? Regner med det vil bli en litt annen lydsignatur med NADen.

Noen tips?

Håper på svar.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å prøve.
    Selv setter jeg en knapp på at det låter best uten NAD...
    At det kunne blitt bedre med en god effektforsterker skal du ikke se bort fra, men tror ikke C372 vil være et løft...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Men hvis jeg skal prøve så skal jeg da koble phonokabel fra preout front fra pioneeren og til main in på NADen? og disse pinnene/laskene skal da fjernes helt? For i dag ser det ut som om pinnene sitter mellom main in og preout 1 på NADen...
    Og høyttalerkablene kobles selvfølgelig på speaker A på NADen? Er det ellers noe spesielt jeg trenger å vite?

Takk for svar.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva savner du lydmessig?

Nå har jeg ikke mye erfaring med CM9 utenom demo, men vet at B&W er relativt tungdrevne og krever en del av effekttrinnet. Personlig mener jeg at en slik høyttaler som CM9 fortjener og trenger mer enn en receiver, om man vil hente ut potensialet.

Blir vanskelig å anbefale noe, uten å helt vite preferansene dine.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinemaguy
    Ok.

Men hvis jeg skal prøve så skal jeg da koble phonokabel fra preout front fra pioneeren og til main in på NADen? og disse pinnene/laskene skal da fjernes helt? For i dag ser det ut som om pinnene sitter mellom main in og preout 1 på NADen...
    Og høyttalerkablene kobles selvfølgelig på speaker A på NADen? Er det ellers noe spesielt jeg trenger å vite?

Takk for svar.
    Burde duge det ja - du får prøve,og komme med en tilbakemelding om resultatet:grin:
    Vet ikke om det er så mye og hente,men nå kjenner ikke jeg til hvor tunge CM9 egentlig er å drive,men B&W generelt er vel litt "tunge" å få i gang!

Prøvde så vidt en Rotel RB 1582 (2x200W) på mine MA GX 300,og det var hvertfall ingen oppgradering i forhold til Pio LX 82!
    Hvertfall ikke hva lydkvalitet angår - vel var det muligens noe mer krefter i dypbass området,men jeg spiller stort sett musikk med sub ,og da er det mer enn nok krefter til resten uansett!

Det er bare du som kan avgjøre om det har noe for seg i ditt oppsett,så det er bare å prøve:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinemaguy
    Hei. Er ganske fersk i gamet med denne hobbyen. Men har i dag en Pioneer LX83 reciever. Og B&W CM9 fronter + B&W center + sub osv. Hører en god del på musikk i stereo. Hadde fra før av en NAD C372, som per i dag ikke er i bruk lenger.
    Synes CM9 låter bra med pioneeren, men er nysgjerrig på hvordan det ville hørtes ut med NAD som effekttrinn sammen med LX83. Er det noe vits i dette, vil det bli noe stor forskjell, eller driver pioneeren disse bedre alene? Pioneeren er vel kanskje kraftigere i utgangspunktet enn NADen? Regner med det vil bli en litt annen lydsignatur med NADen.

Noen tips?

Håper på svar.
    Glem den NAD'en først som sist. Pioneeren lager alene et atskillig bedre lydbilde på CM9. Skal du få en reell oppgradering i lyd, så finnes det ingen billige utveier, for den LX83'en rekker langt, forutsatt at du har kjørt en skikkelig romkorrigering - og benytter denne. Kraftig og god oppløsning.

Et alternativ er det effekttrinnet du ser i signaturen min. Problemet er at Cambridge av en eller anne grunn ikke produserer dette trinnet lengre. Et annet alternativ er F.eks. Rotel 1582, men jeg er ikke så sikker på om det er verdt pengene. Klart det finnes mange aktuelle effektrrinn, men du skal høyt opp i pris for å få en oppgraderinge som høres. Vil du ikke bekoste dette, så er det like greit å leve med Pioneeren til du kommer over et godt eff. trinn. Kanskje brukt?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner.

Det er ikke det at jeg savner noe spesielt lydmessig. Har bare hørt at CM9 er litt tungdrevne, og at desto mer krefter du har desto mer får du naturligvis ut av høyttalerne. Men som dere sier så er det nok ikke sikkert NADen har så mye mer å by på. Er strengt tatt veldig fornøyd med Pioneeren. Ble bare litt fristet til å prøve siden jeg allerede har NADen i hus, og den står ubrukt på loftet. Så mulig jeg gir den et forsøk bare for moro skyld. Så får vi se, alternativet er vel å kjøpe seg et par feite høyttalere å rigge opp et stereo-oppsett på loftstua.

Takk for svar folkens.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinemaguy Vis post
    Skjønner.

Det er ikke det at jeg savner noe spesielt lydmessig. Har bare hørt at CM9 er litt tungdrevne, og at desto mer krefter du har desto mer får du naturligvis ut av høyttalerne. Men som dere sier så er det nok ikke sikkert NADen har så mye mer å by på. Er strengt tatt veldig fornøyd med Pioneeren. Ble bare litt fristet til å prøve siden jeg allerede har NADen i hus, og den står ubrukt på loftet. Så mulig jeg gir den et forsøk bare for moro skyld. Så får vi se, alternativet er vel å kjøpe seg et par feite høyttalere å rigge opp et stereo-oppsett på loftstua.

Takk for svar folkens.
    Hei, hva ble det til med oppgraderingen din. Sitter i eksakt samme sko med lx83, cm9 og lurer på hva den beste oppgraderingen jeg kan gjøre. Lurer på legge på en rotel 1582, men har du noen erfaringer å dele?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •