Pioneer VSX-921. KUN HDMI 1.4 Kabler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-921. KUN HDMI 1.4 Kabler?

Har et problem med en VSX-921 som min bror har fått seg. Når jeg kjører HDMI rett fra f.eks Get boks, Xbox osv inn i tv`en, så får man bilde på skjermen.

Men, Når jeg kjører HDMI kablene via recieveren, og èn HDMI opp i tv`en, flasher bildet fra xbox eller Get boksen i et halvt sekund, også forsvinner det. Lyden er tilstede hele tiden, og VSX-921 Indikerer at den får et HDMI signal, ved at det lyser rødt i frontpanelet.

Er det noen som har noe erfaring med dette? Jeg har prøvd å feilsøke en god del, og kan egentlig bare tenke på HDMI kablene, som er av den typen som følger med til Get HD boksene.

Tenkte å prøve med HDMI 1.4 kabler hele veien, for å se om dette kunne hjelpe. Hvis noen har noen andre forslag, setter jeg stor pris på det :-)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Sitat Opprinnelig postet av humz
    Har et problem med en VSX-921 som min bror har fått seg. Når jeg kjører HDMI rett fra f.eks Get boks, Xbox osv inn i tv`en, så får man bilde på skjermen.

Men, Når jeg kjører HDMI kablene via recieveren, og èn HDMI opp i tv`en, flasher bildet fra xbox eller Get boksen i et halvt sekund, også forsvinner det. Lyden er tilstede hele tiden, og VSX-921 Indikerer at den får et HDMI signal, ved at det lyser rødt i frontpanelet.

Er det noen som har noe erfaring med dette? Jeg har prøvd å feilsøke en god del, og kan egentlig bare tenke på HDMI kablene, som er av den typen som følger med til Get HD boksene.

Tenkte å prøve med HDMI 1.4 kabler hele veien, for å se om dette kunne hjelpe. Hvis noen har noen andre forslag, setter jeg stor pris på det :-)
    det er ikke noe som heter 1.4 kabler lenger, men high speed osv.....
    Jeg har hatt div HK og Yamaha, aldri noen problemer med HDMI...
    Men var hos en bekjent for noen uker siden, hadde hadde kjøpt en VSX 921...og det tok meg en halvtime å få bilde fra en Riks Tv tuner gjennom denne Pioneeren...vet ikke hva jge gjorde tilslutt, men tror man må passe på å sette HDMI kablene ordentlig inn i åpningene....på Pioneeren...
    PS. Ingen problemer når vi først fikk bilde...
    Lykke til :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •