Receiver til musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til musikk

Hei, jeg ser etter en receiver som også kan brukes til musikk. Med dette mener jeg at det er muligheter til å koble til 2kanals-effektforsterker og kjøre receiveren med minst mulig "bildeprogrammer" når jeg hører i 2-kanals. Jeg synes det er vanskelig å få oversikt over disse. Da det virker som alle har pre-out, men noen har subwoofer pre-out, andre har 7.1 preout osv. Det viktigste er altså at den kan brukes mot film, men at den er best mulig mot bruk av musikk, siden jeg kommer til å bruke en stereo-effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NAD eller Cambridge

Sitat Opprinnelig postet av Tobias1989
    Hei, jeg ser etter en receiver som også kan brukes til musikk. Med dette mener jeg at det er muligheter til å koble til 2kanals-effektforsterker og kjøre receiveren med minst mulig "bildeprogrammer" når jeg hører i 2-kanals. Jeg synes det er vanskelig å få oversikt over disse. Da det virker som alle har pre-out, men noen har subwoofer pre-out, andre har 7.1 preout osv. Det viktigste er altså at den kan brukes mot film, men at den er best mulig mot bruk av musikk, siden jeg kommer til å bruke en stereo-effektforsterker.
    Ta en tur innom hifiklubben og hør på en NAD eller Cambridge. Disse er laget for dem som hører mest på musikk

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å få luket inn romkorreksjon også. Dette kan gjøre underverker for lyden i rom som ikke er optimale :-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du trenger er reciver med pre-out for 7.1 eller 5.1. Også reciver som har "pure direct" eller lignende modus. Det pleier de fleste å ha. De fleste recivere rundt 5k + har pre-out for alle kanaler. Brukt kan det være mulig å gjøre gode kupp.

Jeg aner ikke hva de forskjellige "pure direct" modusene heter, men det er lett å finne ut vil jeg tro. Sikkert noen som kan si hva de forskjellige merkene sin slik funksjon heter.
    Denon = pure direct
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsåvidt greit det. Men lurer egentlig mer på hvordan man finner hva man kaller disse programmene som slå av bildefunksjoner, og hvordan recieveren er bygget opp, om den har en delt audio og bilde del f.eks. Dessuten hvordan man kan finne ut i om den har pre-out til 2kanals.

Men takk for svar

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man leser på spesifikasjonene til recievern.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så svaret fra Ostemannen etter jeg skrev det innlegget. Takk for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •