Yamaha RX-A3010 ir extender

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-A3010 ir extender

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan dette fungerer, evt tipse meg om beste mulig måte å få dette til på.

Tingen er at jeg kommer til å sette RX-A3010, PS3, Altibox dekoder i ett skap på ett annet rom.
    Problemet er jo hvordan får jeg kontrollene mine til å fungere mot blant annet yamaha saken osv?
    Har sett på iRule, men tror ikke jeg ønsker å bruke slik, vil helst ha dem orginale kontrollene foreløpig.

Hvordan løser alle dem andre som har gjemt driten vekk dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit8)

I mine øyne er det smykke som ikke skal gjemmes bort. Husk bare at den skal ha luft.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joa, men WAF faktoren er ikke skremmende stor akkurat så må prøve å gjemme vekk det meste pga WAF og unger.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikker på at det var akkurat dette du tenkte på, men jeg har lastet ned en apps (android) til min Yamaha Avantage a810, da har jeg noen av de vanligste funksjonene og de kan jeg bruke selv om jeg ikke er i samme rom som forsterkeren.

Uansett grei å ha synes jeg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dette jeg tenkte på da jeg vil ha full kontroll med den originale fjernkontrollene.
    Men tenkte jeg skulle bestille meg denne for å se om den duger og siden jeg da kan utvide med annet dritt ettervert
    bynetonnet IR Extender - DEMOVARE IR-forlenger for satellitt, kabel, video og lydanlegg

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den var jo såpass billig at det er verdt et forsøk =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    den var jo såpass billig at det er verdt et forsøk =)
    Det tenkte jeg også
    Så nå må jeg bare finne en måte å få noen 12V vifter til å lage litt luftgjennomstrømning der. Tips?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke store trafoen til for å drive en 12data vifte. Finnes masse gamle pc`er på dynga som inneholder alt man trenger, om du ikke går for mer stillegående.

i et skap ville eg brukt strømforsyningen og flere vifter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IR i annet rom: Dette er det virkelig ikke mange som vet noe særlig om. Etter mye leting har jeg funnet en ekstender som virker: I det andre rommet har jeg en liten IR mottaker som drives av 12 volt. Denne mottar signalene i innebygget ir-øye. I tillegg følger det med et ca 1 meter lang kablet ir-øye som kan kobles til denne boksen. Funksjonen blir lik, men da blir bare det lille øyet synlig i steden for en boks på størrelse med en sigarettpakke. Fra denne boksen trekker du en 2-leder kabel til Yamaha og kobler den til med 3,5 mm plugg bak.

NB! Det er ikke mulig å forlenge IR-øyets 1 meter ledning, da mister man mye signal. Du MÅ altså ha forsterker/mottakeren i det andre rommet. Du må kunne lodde på en plugg selv for å få dette til.

Utstyret holder høy kvalitet og har virket 100 % i ca 1 år nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IR produktet jeg bruker heter IR-EGGS4. Produsent: About HQ, Easy Life Solutions | . Det er flere norske leverandører av denne nå. Pris 2-300 kr.

Jeg er ganske sikker på at du i steden for å koble inn ledningen bak Yamaha kan bruke de medfølgende IR-senderne til å sende IR-lys rett mot apparatene. Når det gjelder PS3 er det en litt annen situasjon. Den bruker i utgangspunktet ikke IR, men radiosignaler som kan gå gjennom vegger uten tilbehør. Hvis det blir for langt tror jeg ikke du kan betjene den direkte. En TV med HDMI-CEC kan evt benyttes. Da betjener du TV'n med IR og PS3 styres via HDMI. Nye Yamaha har CEC, men jeg har aldri klart å betjene PS3 fra den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •