Hei

Er på utkikk etter ny stereo forsterker.
Er selvfølgelig ute etter å få så mye godlyd for pengene som mulig.
Aktulle kandidater og forsterkere er bla:

Hegel H200, 23000,-

NAD M3, 18000,-

Harman Kardon HK990, 16000,-

NAD C390DD, 16000,-

NAD C375BEE, 9000,- NAD C275BEE, 6000,-

Harman Kardon HK980, 5000,-

Som dere ser er det ganske stor forskjell i prisklasse her.
Burde vel egentlig finne ut hvilken prisklasse jeg bør legge med på først, får man egentlig så mye mer ved å gå for en forsterker i 20.000,- kroner klassen kontra 10.000,- klassen, NAD M3 vs NAD C375BEE?

Egentlig er det vel disse forsterkerne det står mellom i de forskjellige prisklassene,

- Hegel H200 vs NAD M3
- NAD C390DD vs Harman Kardon HK990 (samme pris, begge med RK)
NAD C375BEE + NAD C275BEE havner på rundt samme pris og bør vurderes?
- NAD C375BEE vs Harman Kardon HK980

Er det noen som har fått prøvd RK i NAD C390DD eller Harman Kardon HK990?, gjør disse RK'ene underverker?
Foruten Hegel H200, er vel alle forsterkerne her forsterkere som farger lyden endel, og ikke låter helt Hi-Fi korrekt.
NAD M3 kan jeg ikke si så mye om, da jeg har hørt lite/ingenting av den.
Alle forsterkerne er relativt kraftige, mens forsterkerne i midtre og nedre prisklasse her gir masse power for pengene.
Er som sagt gått litt lei nøytral og korrekt lyd, gjør derfor egentlig ingenting om lyden blir farget endel sålenge det heller mot det varme.

Høyttalere som skal drives er enten B&W CM8/9 eller JBL LS60.
Er nok helt klart JBL LS60 som er mest aktuell som stereo høyttaler her, blir vel til at jeg kjører engelsk hi-fi korrekt i stuen og noe mer amerikansk morrofaktor i stereo oppsettet sammen med JBL, i utgangspunktet tror jeg det kan være en fornuftig løsning.