Receiver og forsterker til 2x stereo oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver og forsterker til 2x stereo oppsett

Vi skal ha 4x KEF Q300 høytalere som spiller i 2 rom i stereo, hver for seg eller samtidig.

KEF Q300 + SACD spiller og pioneer forsterker matchet veldig bra. Men det oppsettet klarer bare to høytalere, og vi trenger et for fire.

Vi MÅ ikke ha CD-spiller, men er det mulig å få til dette med å bytte ut CD-spilleren med f.eks denne receiveren og få tilnærmet lik lyd hvis man bruker optisk kabel eller no?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg har forstått planen deres fullt ut.
    Jeg var og hørte på Kef Q300 for noen uker siden og ble mektig imponert over hvor detaljert og fint de låt, spesielt mellomtonen synes jeg langt overgikk f.eks. B&W 685 som jeg har selv nå. Sammenlignet med 685'ene virket de til gjengjeld endel slankere i bassen. Jeg hørte de i kombinasjon med en Marantz 6004, en kombo som så ut til å fungere veldig bra. Hvis du skal kjøre 4 høyttalere samtidig kan det kanskje være en ide å se på Marants 7004?

Selv har jeg også sansen for Rotel, RA06SE kunne vært ett alternativ kanskje, men jeg vet ikke hvordan Rotel låter i kombinasjon med KEF.

Hva mente du med å droppe cd-spiller og bruke optisk kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt uklart det her, vi trenger rett og slett noe med nok kraft som kan dra 2 høytalere i to soner, altså 2 forskjelllige rom. Må klare å spille fra en PC/nettverk.

Problemet er at må ha en boks for det ene og det andre, en receiver/fortsterker, en D/A converter osv. Det blir et *******s styr! :P

Vi lurer på rett og slett om vi heller skal gå for en yamaha 3010 istedenfor, den vil kanskje ikke gi det beste i et 2x stereo oppsett, men da har vi ihvertfall alt vi trenger i en boks!

Vi har forøvrig testet 3010'en med Q300, og det låter godt! Den har dog ikke det ekstra trøkket/bassen vi har fått med rene stereoforsterkere, men tror det er "godt nok"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at det skulle vært flere stereoforsterkere med innebygd DAC.
    De som har dette har ofte kun utgang for 1 sett høyttalere igjen slik at man er like langt i ditt tilfelle.

Selv bruker jeg en Dacmagic ved siden av min Rotel, blir en ekstra boks som du sier, men man venner seg til det, det er bare å slå på strømmen så husker den hvilken inngang du brukte sist. Du får disse for 1000-1400 på bruktmarkedet, så kan du alternativt legge noen tusen i en sub til stuen istedet

Lykke til, dere blir sikkert fornøyd med Yamahaen også.

PS! Du har jo Harman Kardon HK 3490, denne har innebygd DAC og tilkobling for 2 sett høyttalere. Vet ikke hvordan den vil fungere med 2x Q300, men det er vel flere her inne som har hatt 3490 og kanskje kan komme med noen erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, Harman Kardon har jeg ikke sett på, kan hende den er bra den også, neppe bedre enn Yamahaen, men ihvertfall billigere

Dog tror jeg kanskje vi like greit går får yamaha'en siden vi har vært og testet den, dog litt overkill iforhold til bruk, men det er noe med å ha "alt i en"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •