Forsterker på B&W DM605 s2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker på B&W DM605 s2

Hei.

Noen som har erfaring/råd om hvilken forsterker som fungerer bra på B&W DM605 s2?

Forsterkerene i høytallerne tar vell bra nok hånd om bassene, men vil drive mellomtone og diskant bra og med fin lydgjengivelse.
    Fundere på om det hadde vært best med en forsterker med 2 sub-utganger for å styre bassene separat!
    Eller har det ingen betydning for lyden at det går en signalkabel til den ene for så å bli vidre sendt til den andre? ca 3m imellom disse høytallerne.

Tar gledelig imot tips og erfaringer

PS: evnt noen som har en forsterker tilsalgs??

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med én subutgang kan du - i stedet for å koble som du har beskrevet - alternativt splitte signalet med et Y-ledd som du kobler til forsterkerens sub-utgang. Fra Y-leddet går signalkablene til h.h.v. høyre og venstre høyttaler. Det blir litt kortere kabelstrekk på den måten.

Skal du koble høyttalerne til en stereoforsterker, må denne ha pre-out. Da kobler du den ene høyttaleren til pre-out-venstre og den andre til pre-out-høyre med hver sin signalkabel. Denne måten å koble på bruker du også hvis du har tenkt å koble høyttalerne til pre-out-front på en surroundreceiver.

Du kan stille inn bassen på hver høyttaler ved å skru på justeringsknottene som du finner bakpå høyttalerne. Du kan også justere fasen (0 eller 180 grader) individuelt på hver høyttaler. Det gir deg mulighet til å justere bassen på hver høyttaler - men det blir en helt manuell justering, da.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvilken prisklasse tenker du?
    Har selv et par av disse stående i boden, KONGE HØYTTALERE!

Har selv god erfaring med disse sammen med Denon receivere, låter veldig bra synes jeg. Brukte selv lenge en Denon AVR-3808A, låt veldig bra synes jeg.
    Det fine med disse høyttalerne er jo at bassene driver seg selv, og at man dermed kan slippe unna med en litt mindre forsterker/receiver.

Hva med Denon AVR-3312, AVR-4311, brukt AVR-4810 eller AVR-4310?

Husker når jeg skulle "oppgradere" til B&W 683, ble så utrolig skuffet, hadde helt undervurdert hvor mye det hadde og si at DM605 var aktive høyttalere.

Helt klart den høyttaleren jeg har kjøpt som har gitt mest valuta og godlyd for pengene, og kommer nok alltid til å være referanse høyttaleren jeg kommer til å sammenligne mot. Forferdelig synd at B&W "droppet" aktive høyttalere.

En B&W CM10, 2 stk 7" basselementer og 150W - 200W forsterker per høyttaler, en våt drøm, he he

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mine 605 S2 stående i boden jeg også, men skal få de inn i stua igjen! Kjøpte nylig noen 685 + ASW610 som litt mer plasseringsvennlige erstattere, men savner 605 S2'ene litt, så jeg skal teste ut hvor mye bedre de egentlig låter i mellomtonen osv, eller om det er bare er nostalgi og mimring om gamle dager som lurer meg. Husker når jeg fikk de i hus, hvordan jeg satt i sofaen og hørte igjennom store deler av cd-samlinga mi på nytt og oppdaget nye detaljer og nyanser i musikken jeg aldri hadde hørt før. Hører med til historien at jeg byttet fra CV DC15 da, så skulle vel ikke så mye til å forbedre detaljer/oppløsning

Jeg kjørte mine på en Rotel RC-960BX forforsterker og Rotel RB-980BX effektforsterker. Var veldig fornøyd med disse Rotel'ene og det var også grunnen til at jeg valgte å gå for Rotel til 685'ene også.

Som nevnt så skal ikke 605'ene trenge veldig mye power pga de aktive bassene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Håper B&W vil falle i smak, har ikke prøvd de enda i påvente av at tvstua skal bli ferdig.
    valget ang forsterker falt på en Rotel rsx 1057.
    Håper dette oppsettet vil innfri til mye musikk og filmglede
    Første gang jeg prøver både B&W og Rotel.

Denne har vell 2x pre-out subutganger så da blir styring av bassene enkel

Ellers så er jeg nysgjerrig på valg/erfaring ang kabler dere bruker etc...

Kjell Ove

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •