Litt hjelp til valg av effektforsterker til b&w 685

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt hjelp til valg av effektforsterker til b&w 685

Jeg merker at min denon 2809 ikke har tilstrekkelig med krefter til å få det beste ut av høyttalerne mine og jeg trenger mer effekt, men er usikker på hvordan jeg skal koble til en ekstra forsterker og hva slags type forsterker jeg kan bruke (da tenker jeg ikke på merke eller produsent).

Spørsmålet mitt er som følger:

Kan jeg kjøpe en, la oss si, rotel integrert stereoforsterker og koble til denonen og i neste omgang koble høyttalerne til rotelforsterkeren? Eller MÅ jeg ha en effektforsterker for at denonen skal forstå at den får "hjelp" av en ekstra forsterker til stereo/frontene i surround. Jeg har til orientering altså et surroundoppsett, men bruker anlegget like mye til musikklytting. Problemet er at denonen ikke har god nok kontroll, bassen blir i overkant svulstig ved noen opptak, og at jeg må skru opp volumet mer enn jeg ønsker for å få med alle detaljene i musikken.

Tar imot alle råd og vink med stor takk!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei

Det du vil ha er en integrert forsterker med prosessorinngang.

Det betyr enkelt at du kan bruke den som ren stereoforsterker alene( utenom surroundreceiveren din ) når du spiller musikk. Og at den har en inngang som brukes når du vil bruke den som effektforsterker ( Kallt "HT" inngang ).

Hegel h200 er det perfekte valget til 685, spesielt om du vil stramme opp bassen . Denne har prosessor inngang . Ligger på ca 10-15k brukt, den vil løfte lyden opp til høyder du ikke trodde var mulig på de høytallerene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •