12 volt trigger på Onkyo NR-807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

12 volt trigger på Onkyo NR-807

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny effektforsterker (Rotel RB-1582). Når jeg plugger denne sammen med receiveren (Onkyo NR-807) oppstår imidlertid problemene.

Når jeg velger 12 volt trigger "on" på baksiden av Rotel'en og kobler 12 volt triggeren til "Zone 2: 12 volt trigger" på baksiden av Onkyo'en, så skjer det imidlertid. Dette var den eneste 12 volt triggeren jeg fant på baksidene av Onkyo'en.

Jeg kan velge å ta på "Zone 2" på Onkyoen (bak frontdekselet). Da kommer det lyd samtidig som 12 volt triggeren står "på" på baksiden av Rotel'en, men triggeren fungerer fremdeles ikke (i den fortstand at receiveren ikke slår av effektforsterkeren).

Har ikke Onkyo'en 12 volt trigger til effektforsterkere, eller er det jeg som gjør noe galt? Har helt lyst til å slippe å ta på effektforsterkeren hver gang (er lykkelig bruker av Harmony One).

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om løsningen ligger i Zone 2-oppsettet, men jeg får fremdeles ikke effektforsterkeren til å slå seg av.
    Thread 12v trigger on Onkyo TXNR-807 | Audioholics Home Theater Forums | BoardReader

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet har ikke 807 12v trigger for annet enn sone 2-3 oppsett og kan dermed ikke trigge en effektamp som står koblet til fronter i hovedoppsett.

Kjenner ikke til rotel men har de kun valg for 12v trigger og ikke auto-on/off ved signalkabelen?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.. Tenkte det samme, men Rotel'en har dessverre ikke noe auto. Bare 12v on eller off. Ser at dersom jeg slår av Zone 2 på Onkyo'en, så går også Rotel'en av (den lager i hvert fall en lyd, men det blå lyset er fortsatt tent). Da gjenstår det bare å se om jeg kan finne en måte å lære Harmonyen til å slå av/på Zone 2 hver gang den skal gjøre noe.. Eller finnes det noen lettere løsninger?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt idiotiskt at Onkyo ikke har den funksjonene. løsningen er derimot enkel. Master grenuttak fra clas olson=)

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyfinn
    Nei.. Tenkte det samme, men Rotel'en har dessverre ikke noe auto. Bare 12v on eller off. Ser at dersom jeg slår av Zone 2 på Onkyo'en, så går også Rotel'en av (den lager i hvert fall en lyd, men det blå lyset er fortsatt tent). Da gjenstår det bare å se om jeg kan finne en måte å lære Harmonyen til å slå av/på Zone 2 hver gang den skal gjøre noe.. Eller finnes det noen lettere løsninger?
    Ja når du slår av zone2 kutter den 12v signalet slik at rotel går i standby.
    Smått tungvindt men jeg kan ikke se noen annen løsning enn det du allerede har konkludert med. (Annet enn å slå av/på rotel manuelt da )

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Tror ikke jeg kan gjøre noe mer nå egentlig. Tror det skal bli en smule tungvint å programmere Harmonyen til å slå av Zone 2 hver gang, men kan jo forsøke. Tåpelig at ikke Onkyoen har 12 volts trigger til effekt. Ja, ja. Blir sikkert skiftet ut en gang i fremtiden.

Merker forresten at høyttalerne "summer" litt mer når lyden er på mute. Kan ikke huske at det har vært noe problem før. Har skjermet RCA-kabel også..

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil ikke fungere å sette at sone 2 skal fungere som biamp?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve det etterpå. Akkurat nå er stuen litt opptatt. Foreløpig står front til "normal" med Zone 2 til "act"

Får lyd og alt ting, men får bare ikke receiveren til å slå av effektforsterkeren når 12v triggeren er koblet til Zone 2.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •