Kortslutning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Kortslutning?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kortslutning?

Huff og huff. I kveld skulle jeg koble på en xbox på receiveren min, men det som skulle bli en artig kveld ble en skikkelig nedtur. Når jeg koblet, så glemte jeg å ta strømmen. Jeg vet ikke hva som skjedde, men det sa skikkelig poff, og så begynte det å lukte skikkelig svidd. Når jeg skrur på receiveren nå, så sier det bare poff i høytalerne, og strømmen slår seg av på receiveren etter ca 3 sekunder. Den røde ringen rundt power knappen blinker rødt. Receiveren er en denon 2010 modell. Setter stor pris på om noen kan komme med en kvalifisert gjetning på hva som skjedde og/eller om det er noen vits å levere den inn til reparasjon...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2010 modell? Her må du nok spesifisere type modell, ikke årstall?

Hva brukte du å koble opp med? Hdmi, RCA, optisk,??

Har koblet diverse div. utstyr og har enkelte ganger glemt å skru av reciever men ingen POFF hos meg.. Så det var leit å høre ditt tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren er en 4310. Jeg koblet komponentkabler til en gammel xbox 360. Mulig jeg kan ha kommet borti noen høytalerkabler slik at de har berørt hverandre? Det sa da "poff" eller et smell i høytalerne og ikke i selve receiveren. Så luktet det svidd. Synes det er litt rart hele greia, men det var kanskje uvettig bruk fra min side?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

def utgang

Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Receiveren er en 4310. Jeg koblet komponentkabler til en gammel xbox 360. Mulig jeg kan ha kommet borti noen høytalerkabler slik at de har berørt hverandre? Det sa da "poff" eller et smell i høytalerne og ikke i selve receiveren. Så luktet det svidd. Synes det er litt rart hele greia, men det var kanskje uvettig bruk fra min side?

mest sannsynlig har du klart å kortslutte + og - på høyttaler tilkoblingene, du har mest sansynlig kortsluttning i utgangen som får forsterkeren til å gå i protect. (slår seg av når det går dc på utgangen ) det beste er nok å levere den til rep.:cry:
    kommer jo litt ann på forsterkeren da hvor mye den har kostet og hva det koster for en tilsvarende, rep av utgang kommer fort mellom 1500-3000 alt ettersom hvor mye som er defekt

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Huff og huff. I kveld skulle jeg koble på en xbox på receiveren min, men det som skulle bli en artig kveld ble en skikkelig nedtur. Når jeg koblet, så glemte jeg å ta strømmen. Jeg vet ikke hva som skjedde, men det sa skikkelig poff, og så begynte det å lukte skikkelig svidd. Når jeg skrur på receiveren nå, så sier det bare poff i høytalerne, og strømmen slår seg av på receiveren etter ca 3 sekunder. Den røde ringen rundt power knappen blinker rødt. Receiveren er en denon 2010 modell. Setter stor pris på om noen kan komme med en kvalifisert gjetning på hva som skjedde og/eller om det er noen vits å levere den inn til reparasjon...

Koble fra alt ( med strømmen av , dra også ut strømkabelen ). Deretter når ingenting er koblet til setter du i strømmen og skrur den på og ser om den går i protection.

Dersom den ikke går i protect har du kanskje en mulighet. Grunnen er at mange receivere har 2 sett for fronten ( A og B ).

Da kan du velge den du ikke brukte istad og prøve de. Dersom Receiveren har denne løsningen må du ikke skrue på den defekte kanalen. Sjekk hvor frontene er koblet til før du kobler fra.

Ble litt mye surr i skrivinga på morgonen, håper du forstod

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •