Anthem mrx 300 eller NAD T757?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anthem mrx 300 eller NAD T757?

Hei
    Jeg har lyttet litt frem og tilbake på diverse receivere og det endelige valget står mellom alternativene som titlen viser til.
    Kan noen fortelle meg noen avgjørene faktorer for hvorfor jeg skal velge den ene over den andre. Jeg er interessert i best mulig lyd og nå er jeg mest til Anthem mrx 300 dels pga testen i lydogbilde og på hometheater.com men er litt usikker på om den er 2000kr ekstra værd eller om jeg skal bruke de 2000kr i diff på en bedre blu-ray spiller feks Cambridge 751 istedet for Denon 2012?

Hvis det spiller noen rolle så bruker jeg Dali motif LCR som fronter og senter + Dali Fazon Sub 2.

Mvh

Jimbeam

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam

...nå er jeg mest til Anthem mrx 300 dels pga testen i lydogbilde og på hometheater.com...
    Den testen er vel best å betrakte med en STOR klype salt...

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi/ hjemmekino magasiner er vel aldri en "sikker kilde" ift tester men lydogbilde har da i det minste hatt Anthem mrx-300 til test:-D Er også enig med Lydogbilde ift Denon 3312 i den testen. Den har kjedelig lyd og bør ikke få mer enn 4 stjerner, mener nå jeg. Nad blir også hoppet lett og elegant over i norske magz så derfor jeg spør om hjelp på avforum.

Er det ingen som har kjøpt og erfart en av receiverne som kan hjelpe meg med pros og cons eller bare noe å tenke over ved evt. kjøp.

Mvh

Jimbeam

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Den testen er vel best å betrakte med en STOR klype salt...
    Hvorfor det Flageborg?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du Anthem får du kreftene til Nad og oppløsningen på kjøpet. Nad er ikke spesielt godt oppløst. Anthem er den nye kjempen når det gjelder power.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for konkret og brukbart svar på mitt spørsmål:-D
    Jeg har som sagt også Anthem som favoritt pga testene jeg henviser til.
    På hometheater.com får Anthem noe bedre test skåre enn Nad. Lydogbilde bakker opp under mine ønsker ved å si best lyd men få ekstra features:-D

Jeg skal bare se film og høre litt musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får best effektmodul og best rom korreksjon med Anthem er det vel ikke noe å lure på :-)

Sier en Anthem eier

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei valget er vel gjort, men godt å få med litt meninger fra avforum. Det bekrefter bare at det er det rette valget før jeg kjøper.

Mvh

Jimbeam

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sailor
    Hvis du får best effektmodul og best rom korreksjon med Anthem er det vel ikke noe å lure på :-)

Sier en Anthem eier

Hva har du av Anthem? sitter på en MCA 50 her. Til å drive Monitior Audio GS oppsett. Bruker Yamaha rxv1800 som prosessor foreløpig men godt hell.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mrx500 og kan si at romkorreksjonen er fantastisk og slår alt jeg tidligere har hatt her i min hjemmekino som bla Pioneer-Onkyo og diverse andre merker.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk.
    Det er første gang jeg skal prøve å "løfte tv lyden" noen hakk og ser på det som en langtids investering. Derfor har jeg lyst på det beste jeg kan få for ca 10.000kr mht receiver og da ser det ut til at Anthem mrx 300 er svaret:-D

Jeg har tidligere fått ekstrem god service i oslo hificenter og det er derfor ekstra hyggelig og kunne støtte dem

Mvh

Jimbeam

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen si noe om forskjeller i lydsignaturen til disse.

Mener oslo hificenter bare har mrx 700 i butikk og vil ikke kjøpe noe jeg ikke har hørt. Var godt tilfreds med det jeg hørte av Nad T757 på Dali Zensor men noen som vet om Anthem mrx 300 er mørkere, lysere etc i klangen ift. T757?

Ser mrx 300 blir beskrevet som mer oppløst hvilket er positivt men hjelp meg litt til

Mvh

Jimbeam

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for anthem ikke noe og stusse på ein gang

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok ok da blir det Annthem må bare ha det inn med teskje

Alle innspill i denne tråden har vært til fordel for Anthem så.....

Takk for alle tilbakemeldinger

Mvh

Jimbeam

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle innspill i denne tråden har vært til fordel for Anthem så.....
    Det betyr at du har tolket innlegget mitt feil...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifi/ hjemmekino magasiner er vel aldri en "sikker kilde" ift tester men lydogbilde har da i det minste hatt Anthem mrx-300 til test:-D Er også enig med Lydogbilde ift Denon 3312 i den testen. Den har kjedelig lyd og bør ikke få mer enn 4 stjerner, mener nå jeg. Nad blir også hoppet lett og elegant over i norske magz så derfor jeg spør om hjelp på avforum.

Er det ingen som har kjøpt og erfart en av receiverne som kan hjelpe meg med pros og cons eller bare noe å tenke over ved evt. kjøp.
    Dagens receivere er avanserte systemer, men i hendene på en uerfaren hjemmekinoeier eller skribent i et magasin - kan det dessverre føre til resultater i negativ retning...

Basert på utførte kalibreringer og måleresultater kan jeg ikke si meg enig i dine konklusjoner og/eller fra testene du referer til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vel du, og han som testet den forskjellige meninger da, trenger da ikke å "slakte" testen, er vel ikke noe rett å galt her? kommer vel ann på øret som hører det vel? Vist han mener den er så bra, så må jo han få lov til å skrive det?

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Dagens receivere er avanserte systemer, men i hendene på en uerfaren hjemmekinoeier eller skribent i et magasin - kan det dessverre føre til resultater i negativ retning...

Basert på utførte kalibreringer og måleresultater kan jeg ikke si meg enig i dine konklusjoner og/eller fra testene du referer til.
    Ja jeg er uerfaren og det er min første receiver jeg skal kjøpe. Derfor jeg prøver å få hjelp via innspill på avforum og ser på test av nevnte receivere på nettet. Alt starter vel et sted...

At du ikke er enig i testene jeg refererer til eller min mening er helt greit for meg. Lyd er subjektivt. Jeg ser bare ikke helt du har kommet med noe konkrett som kan hjelpe meg på mine spørsmål om nevnte receivere bortsett fra å ta en test jeg refererer til med en stor klype salt ( pga magasinet lyd og bilde eller receiveren?), at jeg har feiltolket et av dine innlegg og ovenstående sitat.

Hva er din erfaring med Anthem mrx 300 og NAD T757? Hvilken en ville du velge hvis du skulle komme med et konkrett innspill som kunne hjelpe meg? Jeg skal ikke bruke noe ekstra "bling bling" bare se film og ha en god opplevelse

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er uerfaren og det er min første receiver jeg skal ha. Derfor jeg prøver å få hjelp via innspill på avforum og ser på test av nevnte receivere på nettet. Alt starter vel et sted...

At du ikke er enig i testene jeg refererer til eller min mening er helt greit for meg. Lyd er subjektivt

Hva er din erfaring med Anthem mrx 300 og NAD T757? Hvilken en ville du velge hvis du skulle komme med et konkrett innspill som kunne hjelpe meg? Jeg skal ikke bruke noe ekstra "bling bling" bare se film og ha en god opplevelse
    Når det kommer til receivere og tester blir "nesten" alltid receiveren slaktet om den blir satt opp mot "visse" merker og\eller 2 kanals oppsett.

Det blir også diskutert opp og ned i mente om lyd kvaliteten fra receivere som f.eks. Denon, Yamaha ect. Pga. "duppe dingser" som ødelegger lyden eller at de bare ikke er hi-end nok.
    Veldig ofte sitter jeg igjen med at det, som oftest er brukeren som greier å "unnskyld uttrykket" rote det til.

Man hører at det blir klaget på mye, men når ting kommer frem er det ofte også lite som er gjort for at lyden kan bli bra.

Iallefall så er mitt poeng at Flageborg har brukt veldig mye tid på målinger og studie, når det kommer til RK og receivere. Han har vel også hjulpet mange dusin med ulykkelige hjemmekino og lyd entusiaster når de tror "katta i sekken" ligger i racket sitt og heller får lyst på en enkel 2 kanaler som gir magisk lyd:neutral:

Iallefall, mitt råd er å få med begge hjem for testing og du ikke vet helt hva du vil ha.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen si noe om forskjeller i lydsignaturen til disse.

Mener oslo hificenter bare har mrx 700 i butikk og vil ikke kjøpe noe jeg ikke har hørt. Var godt tilfreds med det jeg hørte av Nad T757 på Dali Zensor men noen som vet om Anthem mrx 300 er mørkere, lysere etc i klangen ift. T757?

Ser mrx 300 blir beskrevet som mer oppløst hvilket er positivt men hjelp meg litt til

Mvh

Jimbeam
    Føler at det er veldig klok avgjørelse, men mer oppløst i mine ører, er også ofte mangel på respons i nedre del av frekvens registeret.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •