Anthem mrx 300 eller NAD T757? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja skal prøve og få med begge hjem til test i eget rom og på egne høyttalere

Har intet imot HFK men pga ekstrem god og proff service i oslo hificenter er jeg mest trygg ved å handle der. Da det er mitt første oppsett blir jeg uansett godt fornøyd og da jeg ikke har masse erfaring med ulike merker og kombinasjoner må jeg bare ta et valg Hvis ikke Anthem mrx 300 kan bestilles til butikk og hjemlån uten å binde meg til å kjøpe den blir det Nad`en.

Blir en god oppgradering fra Logitech z-2300 som er tilsluttet hodetlf utgangen på tv`en nå

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå får anthom mxr 300 , den er helt utrolig på lyd signaturen sin...jeg har gått for den , har ikke kommet til og tenkt meg om ein gang...anthom er ein reciver som passer alle ht vil jeg tro

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir nok Anthem den bør da kunne bestilles til butikken og testes hjemme med eget oppsett. Blir nok solgt uansett hvis ikke jeg vil ha den.......men det vil jeg haha. Ville da også gi meg større eierglede og som skrevet over er jeg ganske trygg på det jeg så langt har opplevd i Oslo hificenter mht service, kompetanse og ikke minst tid til meg som kunde

Er det noen som eier en mrx 300 som kan fortelle litt om den:-D

Jimbeam

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Dagens receivere er avanserte systemer, men i hendene på en uerfaren hjemmekinoeier eller skribent i et magasin - kan det dessverre føre til resultater i negativ retning...

Basert på utførte kalibreringer og måleresultater kan jeg ikke si meg enig i dine konklusjoner og/eller fra testene du referer til.
    Må si jeg er noe overrasket over det du sier her for jeg er meget imponert over hva ARC kalibreringen gjør i mitt oppsett og kan si at ingen av de receiverne jeg tidligere har brukt har vært i nærheten av det lydbilde jeg nå har.
    Hilsen en erfaren hjemmekinoeier :-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    jeg er meget imponert over hva ARC kalibreringen gjør i mitt oppsett og kan si at ingen av de receiverne jeg tidligere har brukt har vært i nærheten av det lydbilde jeg nå har.
    Hilsen en erfaren hjemmekinoeier :-)
    Takk bigtor
    Det du sier her oppsumerer ganske enkelt grunnen til mitt valg av/ interesse for Anthem. Det er godt nok basert på mye lesing av tester/ skryt på andre forum og tilbakemeldinger i denne tråden (takk for hjelpen:-D) Det er da også morsomt å ha noe som ikke fås i den lokale elkjøp/ lefdal (ok høyttalere og sub fås i enhver HFK haha)

Alt det med målinger etc er sikkert bra men for meg som uerfaren blir det å gå fra Logitech z-2300 pc høyttalere koblet til tv og til første surround oppsett en fin oppgradering og skal nok gjøre meg glad og fornøyd en laaaang stund fremover

Mvh

Jimbeam

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...jeg er meget imponert over hva ARC kalibreringen gjør i mitt oppsett

...Hilsen en erfaren hjemmekinoeier :-)
    ...jeg har veldig lyst til å se en frekvensrespons fra systemet ditt - utført med REW - både med og uten ARC

...Yepp - I know

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...jeg har veldig lyst til å se en frekvensrespons fra systemet ditt - utført med REW - både med og uten ARC

...Yepp - I know
    Ok................

Har du noe konkret å bidra med ift mine spørsmål ang. valg av nevnte receivere som kan hjelpe meg

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...Yepp - I know
    Vel det er greit det at du vil se en frekvensrespons før og etter Flageborg men det jeg kan si deg er at med samme plassering av høyttalere i mitt oppsett så kalibrerer ARC mye bedre en det feks Onkyo og Pioneer sine receivere klarer.
    Det jeg også kan si er at tidligere har jeg brukt antimode på bassene mine noe jeg nå ikke trenger da ARC integrerer bassene på en utmerket måte i mitt rom.
    Jeg vil også si at hva som blir resultatet i tester er meg helt uintressant da jeg baserer meg på egne erfaringer i mitt oppsett.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Takk bigtor
    Det du sier her oppsumerer ganske enkelt grunnen til mitt valg av/ interesse for Anthem. Det er godt nok basert på mye lesing av tester/ skryt på andre forum og tilbakemeldinger i denne tråden (takk for hjelpen:-D) Det er da også morsomt å ha noe som ikke fås i den lokale elkjøp/ lefdal (ok høyttalere og sub fås i enhver HFK haha)

Alt det med målinger etc er sikkert bra men for meg som uerfaren blir det å gå fra Logitech z-2300 pc høyttalere koblet til tv og til første surround oppsett en fin oppgradering og skal nok gjøre meg glad og fornøyd en laaaang stund fremover

Mvh

Jimbeam
    Bare hyggelig å kunne bidra :-)Jeg kan nesten garantere deg at du kommer å bli fornøyd med Anthem
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er greit det at du vil se en frekvensrespons før og etter Flageborg men det jeg kan si deg er at med samme plassering av høyttalere i mitt oppsett så kalibrerer ARC mye bedre en det feks Onkyo og Pioneer sine receivere klarer.
    Det jeg også kan si er at tidligere har jeg brukt antimode på bassene mine noe jeg nå ikke trenger da ARC integrerer bassene på en utmerket måte i mitt rom.
    Jeg vil også si at hva som blir resultatet i tester er meg helt uintressant da jeg baserer meg på egne erfaringer i mitt oppsett.
    Jeg syns også det hadde vært gøy å se før og etter målinger for Anthem receivere

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når Anthem kommer på lager igjen? Har en i bestilling selv.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superlink
    Jeg syns også det hadde vært gøy å se før og etter målinger for Anthem receivere
    Jepp

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Noen som vet når Anthem kommer på lager igjen? Har en i bestilling selv.
    Hvor har du bestilt, hvilken model og hvor lang tid må du vente? Ligger litt i forhandlinger med konen som mener 8 lapper (til NAD T757) er mer end nok men med litt tålmodighet bør det kunne komme opp på 10 og bli til en anthem mrx 300 på meg

Jimbeam

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Hvor har du bestilt, hvilken model og hvor lang tid må du vente? Ligger litt i forhandlinger med konen som mener 8 lapper (til NAD T757) er mer end nok men med litt tålmodighet bør det kunne komme opp på 10 og bli til en anthem mrx 300 på meg

Jimbeam
    Får du ikke prutet litt?

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha jo gjør nok det men du vet kvinner vil alltid ha noe som er fornuftig til huset når det er litt ekstra penger, mens jeg ser det fornuftige i det som er morsomt.

Fornuft vs moro

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva ble det? :wink:

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye bra på AVtorget nå, med Audessey XT32. Denon 4311 og Onkyo 3008 f.eks.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    hva ble det? :wink:
    Blir Anthem mrx 300 når pengene kommer i hus. Har lest side opp og side ned om ulike merker spesielt Yamaha, NAD T757 og Anthem men blir ved og komme tilbake til mrx 300. Det ser ut som Anthem er et stabilt merke med mye lyd for pengene og få problemer/ reklamasjoner.

Mvh

Jimbeam

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •