Rotel eller Marantz

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel eller Marantz

Hei. Er ganske fersk innen hjemmekino verdenen og trenger hjelp til valg av reciver. Har sett meg ut disse høyttalerne XTZ 95.44 Walnut XTZ High End | Surround.no - Høyttaler-spesialisten Spørsmåle er hvilken reciver jeg burde velge. Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS til 15000,- eller Marantz UK | SR7005 til 13000,- Håper noen kan hjelpe:-)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkerne er relativt likt priset, og både Rotel og Marantz er svært anerkjente produsenter.
    Jeg ville her reflektert litt rundt hvilken lydsignatur jeg ønsker, som kan bringe deg noe nærmere et svar.

Ønsker du varmen og fylden i lyden som Marantz står for, eller Rotels hakket mørkere og kraftigere "attakk" i mellomtone/diskant?

Jeg har selv hatt mye forskjellige Marantz elektronikk, og den har en ganske så fyldig lydsignatur, som farger lyden forholdsvis mye. Blant den elektronikken på markedet som har varmest/fyldigst lyd etter min oppfatning. Så spørs det om disse egenskapene er positive eller negative for deg.

Altså koker det for meg ned til personlige preferanser

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken avgjør hva som er best. Smak og musikk genre du hører mest på. Selv liker jeg begge merkene men begge to har ulik tilnærming til musikken.

Rotel er mest nøytral, mens marantz har et varmere lydbilde. Begge har et ganske stort lydbilde, mens hos rotel kommer vokalen litt mere i bakgrunnen kjører marantz vokalen litt lenger fremme. Rotel har litt mere attack som passer rock bedre vil mange si. Rotel kjører en livligere stil, mens marantz er litt varmere og behersket/roligere og passer bedre til ballader og roligere musikk. Mere peiskos/fløyelspreg .

Rent estetisk så vil nok de fleste hevde at marantz forsterkeren ser bedre ut.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at du er fersk i gamet og derfor anbefaler jeg deg Marantz grunnet meget bra romkorreksjon pluss den er 3D klar om du skulle få lyst på det.
    Har Rotel selv og er meget fornøyd men de følger ikke helt med i tiden synes jeg. Skal ha Marantz selv til sommeren når jeg får det nye huset mitt og eget kinorom men da prossessor og effekttrinn separat, da kan jeg bare bytte ut effekttrinn etterhvert som jeg må ha mer krefter og la prossessoren stå, denne løsningen koster litt mer med en gang men tror det er smartest på lang sikt ettersom alle her inne får besøk av oppgraderingsspøkelset

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar vil sansynligvis ende opp med Rotelen ettersom jeg liker litt "attack" som dere sier

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel kan virke litt kjølig i noen komboer. Ville sett på Anthem sine recivere før jeg bestemte meg om jeg var deg. Mye power og enkle forsterkere å ha med å gjøre. Har selv et effektrinn fra Anthem. Helt rått.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •