Primare + System audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare + System audio

Prøvde å søke litt rundt her, men fant ikke helt spesifikke svar på de jeg lurte på... Så, håper dere kan hjelpe litt her...

Jeg har sett på en stereopakke av typen:

System Audio Mantra 60
    Primare A32 effekt
    Primare PRE30 forforst.
    Hegel HD10 dac

+

Nordost høytaler, XLR og strømkabler

Vil dette være en god combo?

Evt. andre/bedre forslag til stereosystem i prisklassen 50-60K?

Blir vel brukt 50/50 tv og musikk... Blir sett en del film etc, men er ute etter ren stereo, med mer fokus på musikken.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott pakke må jo jeg si da, men hvorfor ikke beholde RF-63? Primare og Klipsch er en veldig bra kombinasjon.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Prøvde å søke litt rundt her, men fant ikke helt spesifikke svar på de jeg lurte på... Så, håper dere kan hjelpe litt her...

Jeg har sett på en stereopakke av typen:

System Audio Mantra 60
    Primare A32 effekt
    Primare PRE30 forforst.
    Hegel HD10 dac

+

Nordost høytaler, XLR og strømkabler

Vil dette være en god combo?

Evt. andre/bedre forslag til stereosystem i prisklassen 50-60K?

Blir vel brukt 50/50 tv og musikk... Blir sett en del film etc, men er ute etter ren stereo, med mer fokus på musikken.
    Ser ut som en veldig bra pakke. Primare er jo kjent for å være en god match til SA. Det kan jo hende elektronikken passer bra til RF 63 også, har ikke prøvd Primare effekt på Klipsch selv, har dog hatt pre30 + mc 275 som var bra på flere klipsch modeller. Går nok ikke feil uansett.

Så må jeg jo nevne min favoritt i prisklassen :

Hegel hd11 ( eller 10 ) + hegel h200 + xtz 99.36 ( fra surround.no ).

Er mange gode valg i denne prisklassen, sistnemnte vil spille meget nøytralt og oppløst men også musikalsk og meget kjapp og god bass. Elementene som finnes i xtz sine høytaller har enormt potensiale, mellomtonen er vel en av de som har minst forvrenging av alle element.

Så selvfølgelig kjøre fullbalansert . Lykke til, tror ikke du trør feil uansett.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, RF-63 er solgt... Lyst å prøve noe nytt, åsså liker jeg godt designe på SA sine høytalere :-) ikke prøvd SA Primare kombinasjonen enda, så lyst å høre før i kjøpe men... Hørt Klipschvog Primare er total kræsj keg?

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA og Primare kan anbefalest på det sterkeste! Dynamikk og spilleglede i bøtter å spann

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SA + Primare

Ett lite tips:

System Audio tester høyttalerene sine på Primare utstyr. Dette skulle vel borge for at denne kombinasjonen er god nok i massevis.

Har hørt at SA testet med Hegel amp og dac også er en kanonkombinasjon.

Soundgarden selger alle disse, så det burde være mulig å fa testet din ønskelige kombinasjon hos dem.

dj

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deejay2930
    Ett lite tips:

System Audio tester høyttalerene sine på Primare utstyr. Dette skulle vel borge for at denne kombinasjonen er god nok i massevis.
    Jeg har hørt bøttevis med Klipsch på Primare, det samme med SA og Primare. Jeg syns primer(blandingsforhold 1:3) og SA ikke er på høyde med rockehøyttaler+svenskeforsterker. Hva slags egenerfaring har du?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg har hørt bøttevis med Klipsch på Primare, det samme med SA og Primare. Jeg syns primer(blandingsforhold 1:3) og SA ikke er på høyde med rockehøyttaler+svenskeforsterker. Hva slags egenerfaring har du?
    Kan jo komme med min egenerfaring . Selv har jeg eigt Klipsch RF 5 og RF 83 + system audio 1750 og hørt Mantra ved flere anledninger, men kun de 3 første jeg har hatt i samme hus. Har prøvd mye forskjellig elektronikk på alle 3 høytallerene. Hegel/Mcintosh/EC/Primare/Marantz/Audio Note for å nevne merker.

Min erfaring er at System Audio er mer frempå i mellombassen, og er vanvittig kjapp i bassen. Noe av det beste jeg har hørt på progrock ala Tool f.eks. Klipsch er tregere på dette området. Klipsch spiller dog dypere, større, høyere og er jo en helt annen høytaller. Trådstarter mister noe når han bytter høytallere fra Klipsch til SA, men han får også noe. Blir jo en smaksak hva han liker best, men SA med rett kombinasjon er en høytaller som kan rocke veldig bra, utseende lyver litt . En annen ting er at det er mye lettere å få til system audio til å spille bra i vanlige rom, min erfaring ihvertfall. Mer plasseringsvennlige rett og slett.

Jeg har som sagt ikke prøvd Primare på Klipsch dog, (kun forforsterker), men for meg var Mcintosh overlegen de andre på Klipsch. Kan tenke meg Primare passer nyere Klipsch modeller bra dog, men vil ikke tro de er så bra på de eldre (RF-7 / 5 ), da disse utelukkende var best på mørktklingende rørforsterkere. Men det blir jo litt synsing og er null verdt .

På System Audio var den beste matchen for meg faktisk Hegel pre + EC effekt. Den kombinasjonen traff spikeren. Henholdsvis Hegel P2A + EC AW-70. På Mantra ville jeg hatt en kraftigere effekt. Anbefaler trådstarter å teste denne kombinasjonen på Soundgarden da de fører begge merker, men det blir kanskje litt dyrere.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Electrocompaniet AW250R Effektforsterker, Hegel P4A mk2 forforsterker og Hegel HD11 da?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom gjerne me andre forslag også :-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Electrocompaniet AW250R Effektforsterker, Hegel P4A mk2 forforsterker og Hegel HD11 da?
    Heh dyrt men sikkert meget bra. Prøv også Hegel h200, da blir lyden mer nøytral/lettere , mer oppløst på lavere volum. Men mister litt midbass. Men mange som foretrekker det også. Billigere en pre + effekt

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Heh dyrt men sikkert meget bra. Prøv også Hegel h200, da blir lyden mer nøytral/lettere , mer oppløst på lavere volum. Men mister litt midbass. Men mange som foretrekker det også. Billigere en pre + effekt
    Har 60-70.000,- så vil jo ha best mulig innen prisklassen, så treng ikke være billigere, om ikke alternativet e bedre. Vil ha best mulig lyd til musikk, høre på de meste innen musikk, men musikk av typen klassisk, hip hop å rock :-)

Såå, til 70.000,- hva kan være beste alternativeme her? Trenger da høytalere, forsterker delene, og dac :-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 60-70.000,- så vil jo ha best mulig innen prisklassen, så treng ikke være billigere, om ikke alternativet e bedre. Vil ha best mulig lyd til musikk, høre på de meste innen musikk, men musikk av typen klassisk, hip hop å rock :-)

Såå, til 70.000,- hva kan være beste alternativene her? Trenger da høytalere, forsterker delene, og dac :-)
    Huff da begynner det å bli vanskelig og meget subjektivt da ). Det er jo så ufattelig mange veier og meninger.

F.eks jeg mener jo mitt oppsett ( signatur ) er det aller aller beste til prisen om man har ett rom som passer og hjørner og sette høytallerene i . Det oppsettet kommer på ca 100 000 nytt men kjøper man litt brukt og har litt tid så går det fint an å få det for 60-70k.

MEN liker ikke å anbefale slikt da det er meget subjektivt og alle har forskjellig smak. Det er det beste oppsettet for meg men ikke for alle andre .

Så nej jeg våger meg ikke på å anbefale ett oppsett som passer deg sånn uten videre, kan du utdype litt mer hvilke kriterier som er viktige for deg?

Som f.eks : Utseende på systemet, brukervennlighet ( er rør inni tankene ? ), hva som er viktigst med tanke på lyden, romstørrelse ( kvm ) m.m.

Jeg anbefaler deg å lage en ny tråd som heter noe slikt som "Tips til stereo oppsett til 60-70 000 kr" der du beskriver overnevnte ting . Litt jobb kanskje men det er mye penger også.

Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Primare og System Audio

Høres ut som et veldig bra oppsett. Har selv hatt System Audio Explorer Master men kjørte de med Mcintosh 501 og Hegel Hd 20 som forforsterker og dac og nordost kabler. Var knallfornøyd med det oppsettet og har hørt mange forsterkere på System Audio synes Mcintosh fikk fram varmen i lydbildet og en utrolig musikalitet. System Audio er utrolige dynamiske og musikalske jeg synes forsterkere fra Hegel lagde for lys lyd og Electrocompaniet for slørete men det er min personlige oppfatning. Primare er også en god kombo mye lyd for pengene men hadde kanskje prøvd den nye I32 istedenfor på oppsettet du anbefalte da kan du putte mer penger i høyttalerne og kjøpe explorer master istedenfor.

Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse får vanvittig mye skryt og har visst en helt fantastisk bass. Veil pris 36.000 tror jeg. Kan sikkert prutes til 30.000
    GX300 | Gold GX | Monitor Audio

Parasound Halo A21 og f.eks Halo P3 som pre kommer ofte på brukten til ca 20.000 for de 2. Evt kjøpe de hos X3mhc.no til 15% avslag ved å melde seg inn som VIP.
    Det anbefales for all del ikke å bruke Hegel på Monitor Audio. Prøvd det selv med elendig resultat.

Kjør på med en varmklingende dac som f.eks EC og jeg tror du har et meget spennende og bra anlegg.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er halv pris(satt ned til 13 000kr pr. stk.) på EC AW180 på soundgarden nå... Tror det er demomodeller veldig bra blokker!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perola
    Høres ut som et veldig bra oppsett. Har selv hatt System Audio Explorer Master men kjørte de med Mcintosh 501 og Hegel Hd 20 som forforsterker og dac og nordost kabler. Var knallfornøyd med det oppsettet og har hørt mange forsterkere på System Audio synes Mcintosh fikk fram varmen i lydbildet og en utrolig musikalitet. System Audio er utrolige dynamiske og musikalske jeg synes forsterkere fra Hegel lagde for lys lyd og Electrocompaniet for slørete men det er min personlige oppfatning. Primare er også en god kombo mye lyd for pengene men hadde kanskje prøvd den nye I32 istedenfor på oppsettet du anbefalte da kan du putte mer penger i høyttalerne og kjøpe explorer master istedenfor.

Lykke til
    Jeg har selv SA Explorer med Primare I32, og kan skrive under på at dette spiller helt fantastisk. MEN jeg sitter med en følelse at jeg mangler litt trøkk... at jeg kunne hatt mer power og har vært inne på tanken å investere i macintosh... Dog vil jeg tro I32 er en KJEMPE match med Mantra 60!

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Naim Supernait på mantra 60? kunne tenkt meg testet det ut.

Fikk denne beskjeden fra system audio:
    Naim og SA er absolut en anbefales værdig kombination. Måske endda den
    allerbedst hvis du vil fokuserer på det musikalske element. Super Nait og SA
    mantra 60 - DET må blive en klar vinder!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •