Yamaha Rx-a2010 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Regner jo med at en ikke får kalibrert to soner i sub området med Monuralx2 (hvilket uttrykk ), men at en like godt kunne koblet alle subbene på samme utgang. Er en bakdel med to soner for min del da jeg ofte justerer sub volumet under spilling. Må justere begge sonene og det er tungvint...:-?

Sendte mail til Lsound på dette i dag. Regner med at de tar kontakt med Yamaha, så får vi se hva vi får til svar

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frehys
    Sliter fortsatt med "flat" lyd, jeg har prøvd pure direct og sette forsterkeren tilbake på 8ohm, alikevel er det nesten null bass, veldig fin og klar lyd men ikke noe trøkk
    Pure Direct fjerner mye bass i mange tilfeller. Straight er bedre i så måte.

Har du kjørt romkalibrering? (YPAO)

"Enhancer" kan også fylle ut lyden litt i bassområdet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flat lyd?

Se innstillingen "dynamic range", denne må stå på "Max". Ellers komprimeres lydbildet og låter flatt.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har yamaha rx-v 767 og har heller ikke noe problem med bass , på front ht...og jeg har prøvd både med effektforsterkeren og uten...men ikke noe problem med bassen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg har en 3010, men regner med at det er det samme 2010.

Er det noen som har prøvd begge sub-utgangene?

Jeg har to subber bak og to foran. Har koblet de sammen to og to med y-ledd. Når jeg definerer at jeg har en sub foran og en sub bak så får jeg bare lyd i de foran, når jeg definerer at jeg har en på høyre side og en på venstre side så skjer det samme. Jeg må sette dem som monox2 for å få lyd i begge utgangene. Noen som har vært borti dette?
    Hei Dolbytor og Jan B.
    Har tenkt litt på problemet deres.
    Har dere sjekket i manual setup-configuration på subwoofer 1 og 2 at det er haket av på use på begge?
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...:wink:

Har endt opp med å bare definere en sub i menyen. Får lavere signal med monox2 kontra å bare aktivere en sub. Mulig at det bare er å justere gain på subbene, men har i alle fall endt opp med dette

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var for enkelt det ja.

Er det en mulighet å fjerne Y-split å kjøre signalkabel rett i low level in og viderere fra low level out på sub1 til low level inn på sub2??
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahilmen
    Hei Dolbytor og Jan B.
    Har tenkt litt på problemet deres.
    Har dere sjekket i manual setup-configuration på subwoofer 1 og 2 at det er haket av på use på begge?
    Jepp, det er det. Du får ikke opp det valget om bare en er "in use".

Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ja...:wink:

Har endt opp med å bare definere en sub i menyen. Får lavere signal med monox2 kontra å bare aktivere en sub. Mulig at det bare er å justere gain på subbene, men har i alle fall endt opp med dette
    Det hørtes da merkelig ut? Mine målinger i REW viser at Monox2 gir mer DB enn begge alternativene. Og jeg får også mindre db om bare en sub er "in use".
    Og som det muligens var nevnt , så forsvinner det ene sub symbolet på displayet, om du slår over til "front/rear".

Dolbytor, skulle ikke du skjekke med Lsound om dette?
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med L-sound, men de hadde ikke noen forklaring på dette i farten. Skrev ut brukermanualen på 157 sider (orker ikke å fyre opp pc'en for hver gang), men fant ikke noe der. Finner noe annen innstilling enn det jeg har gjort. Skulle ta kontakt med Yamaha, men kommer bare til å bruke en utgang. Volumjusteringen på subkanalen er så utrolig tungvint at jeg har koblet alt gjennom min Velodyne SMS-1 i stedet.

Det er også første gang jeg har prøvd ny forsterker og bluray-/dvd spiller av samme merket som ikke virker på samme fjerkontrollen. Må programmere fjernkontrollen til 3010 får å få den til å virke med 1010.

"Siden det ikke er noen egen inngang på 3010 som er merket med BD/DVD så må man programmere dette. Her gjelder det å tenke nytt". Dette var svaret fra Yamaha. For meg virker det heller som mange år tilbake i tid enn noe nytt...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •