Bruke en kilde til lyd og en annen til bilde? Onkyo TX-NR709

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer joaksle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bruke en kilde til lyd og en annen til bilde? Onkyo TX-NR709

Hei! Har leita litt rundt og lest i brukermanualen men finner ikke svaret jeg vil ha, så jeg gir forumet ett forsøk (som som regel gir gode svar!).
    Jeg har en Onkyo TX-NR709. Lurte på om det går an å se bilde via en kilde, og høre lyden fra en annen på denne? Og hvordan gjør man det?
    F.eks hvis jeg spiller Fifa på PS3 via HDMI, men vil høre musikk på Apple TV via optisk lyd?
    Hadde satt stor pris på svar da dette er noe jeg virkelig savner :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min (875) Kan eg i alle fall setta på feks tuneren (som er lyd og bilde via hdmi) Og velga analog lyd med ein knapp på fjernkontrollen. Då kan ein vel kopla til anna kilde på den analoge trur eg...

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    På min (875) Kan eg i alle fall setta på feks tuneren (som er lyd og bilde via hdmi) Og velga analog lyd med ein knapp på fjernkontrollen. Då kan ein vel kopla til anna kilde på den analoge trur eg...
    Okei. Du har vell sikkert en annen fjernkontroll enn meg (?) også, så kan vell ikke spør hvilken knapp dette er Jeg får prøve videre....

Ingen andre som har erfaring med dette??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaksle
    Okei. Du har vell sikkert en annen fjernkontroll enn meg (?) også, så kan vell ikke spør hvilken knapp dette er Jeg får prøve videre....

Ingen andre som har erfaring med dette??
    Er ikke 100% sikker, men mener flere andre har spurt om dette før og fått til svar at det ikke går an. Har ikke receiver selv, så får ikke testet dessverre..

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker fjell hos meg. på min 808

Fikset det slik:
    - Gikk inn på input/output assign,valgte digital audio input, byttet til coax2 på BD/DVD (der ps3 er kilde) som min pc er koblet til med. (Må selvfølgelig byttes ut med slik det er koblet hos deg).
    - Gikk ut av alle menyer. Så gikk jeg på home på remote,valgte audio og audio selector,der jeg kunne velge hdmi/coax/opt/analog. Valgte coax og vips så kom det lyd fra pc mens bildet er på ps3.

Skal du bytte tilbake så trenger du kun inn på home knappen og velge audio selector hdmi,så får du lyden på ps3 tilbake.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Funker fjell hos meg. på min 808

Fikset det slik:
    - Gikk inn på input/output assign,valgte digital audio input, byttet til coax2 på BD/DVD (der ps3 er kilde) som min pc er koblet til med. (Må selvfølgelig byttes ut med slik det er koblet hos deg).
    - Gikk ut av alle menyer. Så gikk jeg på home på remote,valgte audio og audio selector,der jeg kunne velge hdmi/coax/opt/analog. Valgte coax og vips så kom det lyd fra pc mens bildet er på ps3.

Skal du bytte tilbake så trenger du kun inn på home knappen og velge audio selector hdmi,så får du lyden på ps3 tilbake.
    Gjorde akkuratt som du sa, men får ikke valget om audio selector på home menyen... :/

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok like greit det lette valget:

PS3 - HDMI - TV + PS3 - AV - Receiver
    Apple TV - HDMI - Receiver

Så kan jeg høre musikk på receiveren mens jeg spiller og om jeg ønsker å høre musikken til spillet så kan jeg jo det også siden jeg har en AV kabel fra ps3 til receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •