Jeg kjøpte en h/k AVR635 i juni 2006, denne var inne til reperasjon flere ganger så i 2008 fikk jeg en demobrukt AVR645 i bytte.
Denne har nå i det siste fått den kjente feilen med at minne svikter når strømmen forsvinner og i tillegg en svært periodisk feil som gjør at jeg må plugge ut strømmen for å få slått den på. Denne siste feilen kan komme for å være hver gang jeg slår på forsterkeren i løpet av en uke, for så å ikke komme tilbake før flere uker senere.

Nå har det seg slik at forsterkeren ble lettere røykskadet pga. en brann i naboleiligheta for et år siden, men har fungert fint fram til nå. Jeg har snakket med forsikring angående senskader fra brannen og de sa den må vurderes av verksted, dvs. Dalens elektronikk.

Da er det store spørsmålet om jeg burde ta sjansen på å bruke 375kr for sjekk + frakt fram og tilbake Berlevåg, altså bortimot 1000kr for å sjekke om det er pga røykskader eller om det bare er en vanlig feil hvorav jeg ikke får dekket sjekk og reperasjon/refusjon.

Noen som har vært borti lignende tilfeller og hva man kan forvente? Hva ville du ha gjort?