TX-NR5009 vs PA-MC5500/PR-SC5509

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TX-NR5009 vs PA-MC5500/PR-SC5509

Skal kjøpe ny receiver og har spurt litt om råd her, men ingen svar så langt, så prøver igjen.

I utgangspunket har det stått mellom Onkyo og Pioneer, men siden Pioneer har giftet seg med apple, samt at jeg får kjøpt Onkyo til forhandlerpris så er nok Onkyo det mest sannsynlige.

Det jeg lurer på er om noen har erfaing med receiveren (nr5009) og eventuelt effektforsterker/preamp PA-MC5500/PR-SC5509

Kan jeg forvente stor forskjeller her, eller er receiveren såpass bra at denne driver også tungdrevne høyttalere (PSB STRATUS GOLD) PSB Stratus Gold loudspeaker | Stereophile.com

Skal brukes primært til film, men også musikk via spotify.

Newcomer ogrindevoll sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knall forsterker :-)

Har hatt min i 2 uker no , er strålenes fornøyd. massevis med krefter, har faktisk ikkje trengt og ha spilt på fullt endå.

Det er 1 ting som er minus det er att audyssey ikkje kalibrerer høytallerene med lik nivå slik atte du må inn og rette på dette., les testen i lydogbilde der forklarer dei det bedre; Lykke til :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av z4oslo
    Skal kjøpe ny receiver og har spurt litt om råd her, men ingen svar så langt, så prøver igjen.

I utgangspunket har det stått mellom Onkyo og Pioneer, men siden Pioneer har giftet seg med apple, samt at jeg får kjøpt Onkyo til forhandlerpris så er nok Onkyo det mest sannsynlige.

Det jeg lurer på er om noen har erfaing med receiveren (nr5009) og eventuelt effektforsterker/preamp PA-MC5500/PR-SC5509

Kan jeg forvente stor forskjeller her, eller er receiveren såpass bra at denne driver også tungdrevne høyttalere (PSB STRATUS GOLD) PSB Stratus Gold loudspeaker | Stereophile.com

Skal brukes primært til film, men også musikk via spotify.
    Kan du si hva forhandlerpris er?. Jeg fikk den ned i 20...thats it.

Men at det er en super forsterker...det er det liten tvil om.

Personlig endte jeg med en LX85

Newcomer ogrindevoll sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer'n var egentlig den forsterkeren som eg ville ha først, og eg venter spent til min kamerat har kjøpt sin så det går ann og kryss teste for og se hvilken eg liker best av dei 2 , Eg fekk min for 17k hos komplett., ser dei har hevet prisen opp i gjenn , men Soundgarden har jo kjempe kampanje på 85 for 13k , så det er lett og kjøpe pioneer'n :-)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sammenlignet noen av de bedre receiverne fra Onkyo med den rene prosessoren, er det noe særlig forskjell?

NR3009 og NR5009 går ganske billig om dagen mens SC5509 fortsatt holder relativt høy pris så vurderer bittelitt å prøve en 3009 som prosessor dersom det ikke er så all verdens forskjell fra den og opp til SC5509.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •