Matchende receiver til PSB stratus gold

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Matchende receiver til PSB stratus gold

Oppgradering på gang.

Har PSB Stratus gold med center i samme serie (stratus c6). Dipole bak-høyttalere fra B&W samt Psb ambience II til surroundhøyttalere. SVS 12 plus/ultra gir litt ekstra trøkk

Frontene drives av electrocompaniet aw250 så de har nok effekt, og den nye receiveren jeg vil ha tips om får vel størst utfordring med center (bi-amping kanskje-?).

Spørsmålet er hvilken receiver som er best match her? Vil nødig bomme igjen, var ikke fornøyd med emotiva umc-1.

Jeg har lagt inn en bestilling på yamaha rx3067 på avshop, men kan jo fremdeles gå for noe annet, den er ikke sendt enda. Marantz sr7005 er kanskje en av de som frister mest, men den koster jo noen tusen mer og er kanskje ikke bedre enn yamaha uansett? Litt redd den centerhøyttaleren er ganske tung å drive...

Spørsmålet er jo matching - og det er veldig vanskelig å lese ut fra tester syntes jeg, noen som har noen tips-?

Ps: noen receivere som kan gi variable output til frontene digitalt? Kunne egentlig ha tenkt meg å bruke ekstern dac (abrahamsen v6.0) til front da effektforsterkeren står et stykke fra surroundforsterkeren

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavno
    Oppgradering på gang.

Har PSB Stratus gold med center i samme serie (stratus c6). Dipole bak-høyttalere fra B&W samt Psb ambience II til surroundhøyttalere. SVS 12 plus/ultra gir litt ekstra trøkk

Frontene drives av electrocompaniet aw250 så de har nok effekt, og den nye receiveren jeg vil ha tips om får vel størst utfordring med center (bi-amping kanskje-?).

Spørsmålet er hvilken receiver som er best match her? Vil nødig bomme igjen, var ikke fornøyd med emotiva umc-1.

Jeg har lagt inn en bestilling på yamaha rx3067 på avshop, men kan jo fremdeles gå for noe annet, den er ikke sendt enda. Marantz sr7005 er kanskje en av de som frister mest, men den koster jo noen tusen mer og er kanskje ikke bedre enn yamaha uansett? Litt redd den centerhøyttaleren er ganske tung å drive...

Spørsmålet er jo matching - og det er veldig vanskelig å lese ut fra tester syntes jeg, noen som har noen tips-?

Ps: noen receivere som kan gi variable output til frontene digitalt? Kunne egentlig ha tenkt meg å bruke ekstern dac (abrahamsen v6.0) til front da effektforsterkeren står et stykke fra surroundforsterkeren
    Ønsker du å kjøre RK med sub også til musikk,så vil jeg anbefale Pioneer LX 85!

Synes Pio beholder den gode klangen med RK inne,i motsetning til f.eks Yamaha,som låter absolutt best i "pure direct!
    LX 85 er også veldig kraftig,og er så vidt jeg vet den eneste receiver du kan biampe senter med!
    Dac'en er også bra,så Abrahamsen Dac'en blir overflødig!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ønsker du å kjøre RK med sub også til musikk,så vil jeg anbefale Pioneer LX 85!

Synes Pio beholder den gode klangen med RK inne,i motsetning til f.eks Yamaha,som låter absolutt best i "pure direct!
    LX 85 er også veldig kraftig,og er så vidt jeg vet den eneste receiver du kan biampe senter med!
    Dac'en er også bra,så Abrahamsen Dac'en blir overflødig!
    Takk,

Koster jo noen tusen mer, da - men bortsett fra det er jeg enig i at pioneeren absolutt er fristende.

Mht. musikk har jeg dedikert stereo, dvs. en EC 4 som driver EC AW250 (balansert) - og har ikke - ihvertfall foreløpig - hatt noe behov for å bruke sub til musikk.

Så når det er en ren film-receiver: forandrer det anbefallingen?

Noen som kjenner PSB sin lydsignatur og kan si noe om hvordan den matcher med de forskjellige merkene?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk,

Koster jo noen tusen mer, da - men bortsett fra det er jeg enig i at pioneeren absolutt er fristende.

Mht. musikk har jeg dedikert stereo, dvs. en EC 4 som driver EC AW250 (balansert) - og har ikke - ihvertfall foreløpig - hatt noe behov for å bruke sub til musikk.

Så når det er en ren film-receiver: forandrer det anbefallingen?

Noen som kjenner PSB sin lydsignatur og kan si noe om hvordan den matcher med de forskjellige merkene?
    Jeg er veldig fornøyd med film prestasjonene til LX 85 også jeg!
    Men Yamaha får jo ofte veldig mye skryt for film prosseseringen da!

Vil nok tro at Pio og Yamaha er de som "kliner" til mest,og som er mest underholdende til film!
    De andre er ofte litt mer "laid back" ser det ut til - så det spørs hva man er ute etter!
    Et av minusene med Pio er at den har få muligheter når det gjelder x-over,og EQ av sub!
    Men hvis senteren din krever litt,så kan Pio's biamp mulighet, vere litt og vurdere!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Men hvis senteren din krever litt,så kan Pio's biamp mulighet, vere litt og vurdere!
    Tror det skal gå bra på yamaha også, se første avsnitt her:
    Yamaha RX-V3067 | Lyd & Bilde

Men uansett: tror du har rett, pioneer er nok førstevalget. Spørsmålet er om jeg tar meg råd til dobbel pris ift. yamaha...

må isåfall forhandle litt med kona, tror jeg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skal gå bra på yamaha også, se første avsnitt her:
    Yamaha RX-V3067 | Lyd & Bilde

Men uansett: tror du har rett, pioneer er nok førstevalget. Spørsmålet er om jeg tar meg råd til dobbel pris ift. yamaha...

må isåfall forhandle litt med kona, tror jeg
    Dobbel pris er selvsagt drøyt - den er ikke dobbelt så bra,hehe!

Når det gjelder det Lyd & Bilde skriver der,så stiller jeg meg litt tvilende! Tror ikke det lar seg gjøre å biampe senteren uten eksternt effekt trinn!

Mulig jeg tar feil - du får høre med noen som har en sånn for sikker hets skyld!

Uansett så behøver ikke dette vere avgjørende for valget!
    Senteren skal vel avlastes med sub,så da går det rimelig bra uansett!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ble en yamaha..

Fikk med meg søndagstilbudet på elkjøp; rx-a3010 til 10K :-D

Tipper den skal kunne gjøre jobben, jeg. Hørte den slo pioneer i hjemmekino-testen (om enn ikke på kraft - som jeg jo egentlig har god bruk for til senterht)

Uansett: er det helt krise kan jeg kjøpe separat monoblokk og fremdeles ha penger til å kjøpe filmer, popcorn og ihvertfall litt øl.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk med meg søndagstilbudet på elkjøp; rx-a3010 til 10K :-D

Tipper den skal kunne gjøre jobben, jeg. Hørte den slo pioneer i hjemmekino-testen (om enn ikke på kraft - som jeg jo egentlig har god bruk for til senterht)

Uansett: er det helt krise kan jeg kjøpe separat monoblokk og fremdeles ha penger til å kjøpe filmer, popcorn og ihvertfall litt øl.
    Gratulerer med knall handel ! Du blir sikkert fornøyd med den vil jeg tro!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •