Oppkobling av Abrahamsen v1.0, v2.0 og v6.0 (alle upgraded)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppkobling av Abrahamsen v1.0, v2.0 og v6.0 (alle upgraded)

Hei.

Har akkurat fått meg mitt første Abrahamsen "sett".
    Jeg ble litt i tvil når jeg skulle koble CD til DAC. CD har Digital Out - Rød/Hvit (se bilde CD.jpg) og DAC har Coax 1 og 2 som Input (se bilde DAC.jpg). Kan jeg ta rød eller hvit ut fra CD og inn i Coax 1 eller 2 bare?

Sorry om dette er et "newbie" spørsmål, men vil gjøre dette riktig med engang

Mvh Andrè

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har koblet en v1.0 mot v6.0???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en enkelt 75 ohms kabel, koble den mellom den coax ut på spiller og inn på coax 1 på dac.

Hvis du har en gul "video" kabel, kan den også benyttes, da den også er 75 ohm.

Har ikke erfaring med Abrahamsen produkter, men hvis du kobler slik jeg har skrevet ovenfor, skal det virke.

Deck

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke bruke de rød-hvite utgangene merket L og R fra CDspiller til DAC - dette er analoge RCA-(ubalanserte)-utganger.

Du må bruke den digitale utgangen der pilen din ender. Coax 1 eller 2 på DAC blir riktig.

75 ohms digitalkabel - som du får kjøpt hvor som helst, f.eks. Clas Ohlson - gjør jobben. Er nøden stor - hvis du ikke skulle ha en slik for hånden, og du står der uten lyd - kan du gjerne prøve en vanlig RCA-signalkabel. Det pleier å fungere greit - mens du venter på noe bedre.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar.
    Jeg benytter idag den som pilen står merket på, der hvor det står en kabel i.
    Jeg ble i tvil da "digital out" var to stykker på CD spiller og de er også rød/hvit, men dem står ikke merket med L og R, så da har vel antagelig cd spiller to digitale utganger?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Jeg ble litt nysgjerrig her - så jeg gikk inn på Abrahamsens hjemmeside.

I følge manualen har CDspilleren én digital utgang.

Ser man på bildene, kan det derimot se ut som om det er to koaks-utganger. Hvorav den ene er rød. Det er høyst uvanlig - koaks-utganger pleier å være helt nøytrale i fargen. At det er to koaks-utganger - hvis begge er aktive og fungerer - er også uvanlig. Det vanlige er at hvis en CDspiller har to digitale utganger, er den ene koaks og den andre optisk.

Hvis du får lyd, er det vel greit nok. Men, som sagt, ikke helt A4....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •