Denon AVR-2809, problemer med HDMI bilde fra dekoder.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-2809, problemer med HDMI bilde fra dekoder.

Hei.

Fikk min ADB dekoder idag men har et problem med å få bilde når jeg kjører alt igjennom receiveren, om jeg kjører HDMI kabelen direkte fra dekoderen til tv så fungerer det som det skal, men altså ikke om jeg bruker HDMI fra dekoderen til receiveren og derifra til tv`n..dette fungerte helt fint med Sagem dekoderen, hva kan dette skyldes?

Receiveren er en Denon AVR-2809
    Tv`n er en samsung PS64D8005

Er det noen spesielle innstillinger som må gjøres?

Gega

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er problemet da - ikke bilde eller feil på bilde. Har du bare koblet fra den gamle dekoderen og koblet til den ny på samme kontakt ?

Selv kjører jeg Alitbox og dekoderen min må jeg kjøre direkte til TV. Grunnen er at hvis jeg setter min Pioneer til auto på billedformat velger den et format som gir meg lyst og utvasket bilde på Motorola dekoderen. Fungere utmerket på alle andre enheter som DVD, Blu-ray, Boxee mm, men alså ikke på Alitbox dekoderen.

Går greit å kjøre direkte imidlertid, da det er flere innganger på TV'n. Setter inngang 2 manuelt og ikke auto og da blir bildet optimalt. Forsterkeren går inn på inngang 1 som står på auto, noe den må for å kunne betjene flere type signaler.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hva er problemet da - ikke bilde eller feil på bilde. Har du bare koblet fra den gamle dekoderen og koblet til den ny på samme kontakt ?

Selv kjører jeg Alitbox og dekoderen min må jeg kjøre direkte til TV. Grunnen er at hvis jeg setter min Pioneer til auto på billedformat velger den et format som gir meg lyst og utvasket bilde på Motorola dekoderen. Fungere utmerket på alle andre enheter som DVD, Blu-ray, Boxee mm, men alså ikke på Alitbox dekoderen.

Går greit å kjøre direkte imidlertid, da det er flere innganger på TV'n. Setter inngang 2 manuelt og ikke auto og da blir bildet optimalt. Forsterkeren går inn på inngang 1 som står på auto, noe den må for å kunne betjene flere type signaler.

Hei Ingeniør'n og takk for sist:-D

Får ikke bilde i det hele tatt ved å koble dekoderen til tv via receiveren`s HDMI inn/utgang.

Om jeg kobler HDMI kabel direkte fra dekoderen til tv`n så er det ingen problem i det hele tatt.

Det rare er jo også at om jeg kobler dekoderen til receiveren`s HDMI inngang uten å koble videre fra receiveren HDMI utgang till tv`n så virker det også..men så snart jeg kobler HDMI kabelen fra receiveren`s HDMI utgang til tv`n så fryser alt og dekoderen går i "heng"

Noen mener at receiveren kan ha problemer HDCP...hva nå enn dette kan komme av:-D

Snakket også med Hifi-Klubben idag og de mente at de hadde vært borti dette tidligere med de nye boksene fra Canal Digital og Altibox og Denon receivere og anbefalte meg å koble dekoeren direkte til en HDMI inngang på tv`n og med en optisk lydkabel lfra tv til receiver..greit nok at det lar seg gjøre men det er overhodete ikke sånn jeg vil ha det, jeg vil ha det som jeg har hatt det før med at tv`n står hele tiden på HDMI2 og endrer kilder på receiveren.

Er det andre som har dette problemet med Denon forsterkere eller andre forsterkere?

Gega

Newcomer joaksle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Hei Ingeniør'n og takk for sist:-D

Får ikke bilde i det hele tatt ved å koble dekoderen til tv via receiveren`s HDMI inn/utgang.

Om jeg kobler HDMI kabel direkte fra dekoderen til tv`n så er det ingen problem i det hele tatt.

Det rare er jo også at om jeg kobler dekoderen til receiveren`s HDMI inngang uten å koble videre fra receiveren HDMI utgang till tv`n så virker det også..men så snart jeg kobler HDMI kabelen fra receiveren`s HDMI utgang til tv`n så fryser alt og dekoderen går i "heng"

Noen mener at receiveren kan ha problemer HDCP...hva nå enn dette kan komme av:-D

Snakket også med Hifi-Klubben idag og de mente at de hadde vært borti dette tidligere med de nye boksene fra Canal Digital og Altibox og Denon receivere og anbefalte meg å koble dekoeren direkte til en HDMI inngang på tv`n og med en optisk lydkabel lfra tv til receiver..greit nok at det lar seg gjøre men det er overhodete ikke sånn jeg vil ha det, jeg vil ha det som jeg har hatt det før med at tv`n står hele tiden på HDMI2 og endrer kilder på receiveren.

Er det andre som har dette problemet med Denon forsterkere eller andre forsterkere?

Gega
    Høres jo heller ut som det kan være en feil med HDMI kortet/hovedkortet (vet ikke hvordan den receiveren er bygd). Lever den inn til butikk å få den fikset på ett serviceverksted :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaksle
    Høres jo heller ut som det kan være en feil med HDMI kortet/hovedkortet (vet ikke hvordan den receiveren er bygd). Lever den inn til butikk å få den fikset på ett serviceverksted :wink:

Det har jo som sagt fungert hele tiden med den forrige dekoderen jeg hadde, en Sagem HDPVR tuner...har litt vanskelig for å tro at det ble feil helt sånn plutselig og de andre komponentene virker jo fint..Pc`n, PS3 og wii fungerer helt fint:-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo som sagt fungert hele tiden med den forrige dekoderen jeg hadde, en Sagem HDPVR tuner...har litt vanskelig for å tro at det ble feil helt sånn plutselig og de andre komponentene virker jo fint..Pc`n, PS3 og wii fungerer helt fint:-D
    Det er vel bare å bytte om å sjekke om andre enheter fungere greit over samme inngang. I fall er det kanskje et kompabiltets problem. Søk på nettet å se hva du finner der.

Som nevnt fungere det greit å kjøre direkte for meg, pga Pioneer/Motorola komp problem, som forøvrig ikke forandret seg når jeg byttet fra Denon til Yamaha forsterker - Pioneer og Motorola liker hverandre ikke særlig bra... Det eneste jeg mister er menyen fra forsterkeren på skjermen. For å få meny må jeg skifte til en annen enhet som Blu-ray.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er vel bare å bytte om å sjekke om andre enheter fungere greit over samme inngang. I fall er det kanskje et kompabiltets problem. Søk på nettet å se hva du finner der.

Som nevnt fungere det greit å kjøre direkte for meg, pga Pioneer/Motorola komp problem, som forøvrig ikke forandret seg når jeg byttet fra Denon til Yamaha forsterker - Pioneer og Motorola liker hverandre ikke særlig bra... Det eneste jeg mister er menyen fra forsterkeren på skjermen. For å få meny må jeg skifte til en annen enhet som Blu-ray.

Alt annet fungerer som det skal på samme HDMI utgang og om jeg kobler til den gamle Sagem HDPVR så fungerer det også strålende men ikke den f....... ADB dekoderen.... ADB dekoderen er er jeg veldig fornøyd med sånn ellers, du store verden hvor rask og stillegående den er i forhold til Sagem dekoderen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er til tider slikt pga kopieringssperra til CD og Viasat... da må reciveren støtte noe slik Copyprotect greier . ikke alle som gjør det. Hos meg fungerer det ikke gjennom NAD M51 dac'en engang... .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er til tider slikt pga kopieringssperra til CD og Viasat... da må reciveren støtte noe slik Copyprotect greier . ikke alle som gjør det. Hos meg fungerer det ikke gjennom NAD M51 dac'en engang... .

Kan dette stemme???... i såfall er det jo helt idiotisk av canal digital åå gjøre noe sånt, det er jo en grunn til at jeg har kjøpt meg en såpass receiver med masse HDMI innganger, nettopp for at jeg vil la alle HDMIèr gå inn til receiver og en kabel ut fra receiver til tv...:twisted:

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet med en annen tv og da virker alt som det skal, så da er det altså på Samsung PS64D8005 problemet ligger, men hva i alle dager kan være galt der da?

Gega

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trenger ikke nødvendigvis være tv-en som er synderen, sannsynligvis er det kombinasjonen av alle komponentene dine som er uheldig. Er du heldig kan det hjelpe å bytte til HDMI-kabler av et annet merke. Jeg har opplevd at kunder som har dette problemet (oppstår oftest for de som har prosjektør og kjører lange strekk over HDMI) har fått det løst ved å bytte HDMI-kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postbudet
    Det trenger ikke nødvendigvis være tv-en som er synderen, sannsynligvis er det kombinasjonen av alle komponentene dine som er uheldig. Er du heldig kan det hjelpe å bytte til HDMI-kabler av et annet merke. Jeg har opplevd at kunder som har dette problemet (oppstår oftest for de som har prosjektør og kjører lange strekk over HDMI) har fått det løst ved å bytte HDMI-kabler.

Jeg har prøvd å bytte HDMI kabler, men da av de billigere sortene..tror du det kan ha noe for seg å prøve med en kabel av god kvalitet, av de litt dyrere kablene?

Er det noen spesiell kabel som du kan anbefale?

Gega

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å bytte HDMI kabler, men da av de billigere sortene..tror du det kan ha noe for seg å prøve med en kabel av god kvalitet, av de litt dyrere kablene?

Er det noen spesiell kabel som du kan anbefale?

Gega
    Det skader i hvert fall ikke å prøve. Dersom du har en Hi-Fi Klubben-forretning i nærheten lar de deg helt sikkert få låne med et par kabler hjem for å teste.

Det virker som om det er helt vilkårlig hvilke kabler som løser slike problemer, så jeg har ikke noen spesiell kabel å anbefale.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postbudet
    Det skader i hvert fall ikke å prøve. Dersom du har en Hi-Fi Klubben-forretning i nærheten lar de deg helt sikkert få låne med et par kabler hjem for å teste.

Det virker som om det er helt vilkårlig hvilke kabler som løser slike problemer, så jeg har ikke noen spesiell kabel å anbefale.

Ok takk, får prøve å låne med meg hjem et par gode kabler...nå er det nummeret før æ kaste driten ut av vinduet:-D

Det funker jo greit med å gå direkte fra dekoderen til tv`n med HDMI og optisk lydkabel til receiver men det er ikke helt sånn jeg vil ha det.

Sånn som det er nå må jeg bytte source på tv alt etter som hva jeg skal se på.. tidligere stå tv`n på HDMI 2 hele tiden og sourcene ble byttet på receiveren...DET var jeg fornøyd med:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driter i hele Denon receiveren og bestiller meg en Yamaha RX-V771 istedet for

Hvor mye kan jeg få for Denon AVR-2809 som er kjøpt senhøsten 2009?

Gega

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •