NAD C356 eller HK 980 til Dali Ikon 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD C356 eller HK 980 til Dali Ikon 6

Etter en tur hos en kompis ble jeg mektig imponert over lyden i anlegget hans. Dette førte også til en trang til å høre på mitt gammle 5.1 system nå jeg kom hjem. Endte med at jeg pakka ned hele dritten og satt det i boden.

Nå skal jeg ha meg nytt anlegg. Valget av høytalere er jeg ganske sikker på. Dali Ikon 6 MK2, men sliter veldig med å velge forsterker. Står mellom NAD C356 eller HK 980. Snakka med dem på HIFI klubben, men ble ikke så veldig mye klokkere enn at de anbefalte meg en NAD C356, og kunne ikke uttale seg om HK. Soundgarden har HK 980 på tilbud til 3500 kr (før 5000), noe som jeg synes høres ut som en bra deal. Det ser også ut som i mine øyne at de to forsterkerne har samme spesifikasjoner.

Jeg er student så kan jeg spare 1500 kr er jeg lykkelig over det, men vil ikke være kjip når jeg først punger ut godt over 10 000 kr for et nytt anlegg. Er det noen som kan forteller meg hvilken jeg skal velge, og hvorfor? Det hadde hjulpet meg!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for HK... syns de spiller VELDIG bra .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant sammenligning. Begge disse to har jeg også vurdert.

Under kan du se hva et et tysk nettsted som har testa begge mener. Skal tas med en liten klype salt, men de mener at Nad er hakket bedre siden den får noen flere poeng. I 8 ohm er nad litt kraftigere ser det ut som men når impedansen reduseres f.eks i 4 ohm så er hk den kraftigste. Nad yter det samme i 8 ohm som i 4 ohm ser det ut som. hmm, det var jo litt uvanlig.

Personlig tror jeg at jeg ville gått for HK fordi jeg tror at Nad i beste fall er marginal bedre, men det er mitt inntrykk uten å ha sammenlignet de. Jeg har sett HK980 blitt sammenlignet med nad modellen som er rett under den du nevner(nad c326?) og der var hk klart bedre. Det var Lyd og bilde som sammenlignet de to.

VerstÀrker Harman HK 980 - stereoplay - Magnus.de

Im Test: VollverstÀrker NAD C356 BEE - stereoplay - Magnus.de

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde valgt HK980, selv uten tilbud, rett og slett fordi jeg synes den spiller bedre enn NAD C356BEE.
    HK980 er et røverkjøp om dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar Akkurat det svaret jeg håpet på. Fredag har jeg bil, så da drar jeg rett bort å kjøper meg Dali Ikon 6 og HK forsterkeren

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags amp/høyttalere var det som imponerte deg hos kameraten din da?

Kan høres ut til at det var Dali Ikon 6...?

(og min mening, hva en eller annen tysk sammenligningstest sier har ikke nødvendigvis mye å si ift. hva du liker...)

Newcomer kimhas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir bra det

Jeg hadde komboen HK og Dali tidligere og var godt fornøyd. Det utstyret du ser på her er jo bra saker og jeg er sikkert på at det blir god lyd ut av det anlegget..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hk-980!

HK-980 uten tvil Jeg hard en selv, og hadde 326BEE før den, og jeg testet den opp mot HK-980, som egentlig er en dårlig test. NAD'en hadde ikke nubb sjans, og hang godt etter slagene i forhold til HK-980. Har en kompis som har en NAD 356BEE og vi testet den på mine Tannoy Revolution R3 som er relativt tunge å drive, og NAD'en slet godt, imot HK-980. HK-980 drev R3 mye bedre enn det 356 gjorde. Jeg hadde nok gått for HK-980 uansett jeg, hvis ikke den har vært oppfunnet hadde jeg gått for Denon. Uten tvil er jo HK-980 beste forsterkeren til 5.000,- og opp til 8-9.000,- etter min mening. ANBEFALES på det sterkeste !! Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Gjenbruk av tråd!

Heisan, mener dere virkelig at HK "parkerer" NAD så klart som det kommer frem her?

Jeg kjøpte NAD grunnet USB siden "alt" kommer fra pc, men nå ble jeg usikker her.

NAD kostet meg 5800,- mens HK koster 3500,-.

Bør jeg bruke angreretten og heller gå for HK? Eller blir det bare tull? :-)

Høyttalerne her er Yamaha NS-777.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErlingB
    Heisan, mener dere virkelig at HK "parkerer" NAD så klart som det kommer frem her?

Jeg kjøpte NAD grunnet USB siden "alt" kommer fra pc, men nå ble jeg usikker her.

NAD kostet meg 5800,- mens HK koster 3500,-.

Bør jeg bruke angreretten og heller gå for HK? Eller blir det bare tull? :-)

Høyttalerne her er Yamaha NS-777.
    Vanskelig å si uten å kjenne høyttalerne dine, men jeg synes stort sett HK980 spiller bedre enn Nad i samme prisklasse.
    Du bør høre selv, ingen andre som har dine ører, jeg foretrekker HK, det umuliggjør ikke at du kan foretrekke Nad.
    Prøv å få lånt en HK980 for test før angreretten går ut på Naden, er mitt råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg er helt ny å vurderer å kjøpe hk 980

hvor mange høytalere kan kobles på den, 4? kan man spille fra alle samtidig. når det står 2x80 watt, blir det da i så fall 4x40 hvis en har 4 høytalere?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karl91
    hei, jeg er helt ny å vurderer å kjøpe hk 980

hvor mange høytalere kan kobles på den, 4? kan man spille fra alle samtidig. når det står 2x80 watt, blir det da i så fall 4x40 hvis en har 4 høytalere?

Det er en stereo-forsterker. Da er det beregnet å spille med 2 høyttalere uten Bi-Wiring. Hvis du vil kjøre bi-wiring så er de 2 nederste tilegnet kun bi-wiring. Ikke noe annet. Jeg har den selv, og fungerer utmerket med bi-wiring synes jeg. Når det er stereo er det tilegnet kun 2 høyttalere.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste forsterker rundt 5k? Tror jeg personlig ville gått for XTZ Class A D100D3 elns. Gjerne brukt Den er en god del kraftigere enn de tidligere nevnte, den har en god innebygd DAC i tillegg til pre-out, subwoofer out, RIAA og klasse A drift Oppleves som ganske nøytral og ufarget i lyden og med klasse A drift er den en silkemyk deilig liten (22kg) sak!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Beste forsterker rundt 5k? Tror jeg personlig ville gått for XTZ Class A D100D3 elns. Gjerne brukt Den er en god del kraftigere enn de tidligere nevnte, den har en god innebygd DAC i tillegg til pre-out, subwoofer out, RIAA og klasse A drift Oppleves som ganske nøytral og ufarget i lyden og med klasse A drift er den en silkemyk deilig liten (22kg) sak!
    Det har vi jo våre egne meninger om. Jeg har ikke hørt eller hatt XTZ sin, men jeg tror jeg heller hadde valgt H/K sin. Jeg er ikke så glad i subbene deres, men så har jeg jo ikke testet de selv heller, da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for svar
    bi wiering, betyr det å koble dobbelt opp? hvordan vil effekten være om man bare kobler på vanlig måte? jeg tenkte på å kjøpe hk 980 sammen med cv xls 6, og en sub. vil det gå fint? har ikke alt for mye penger eller plass. tenker å oppgradere etterhvert. vil 980 kunne drive f.eks cv ve12f?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for svar
    bi wiering, betyr det å koble dobbelt opp? hvordan vil effekten være om man bare kobler på vanlig måte? jeg tenkte på å kjøpe hk 980 sammen med cv xls 6, og en sub. vil det gå fint? har ikke alt for mye penger eller plass. tenker å oppgradere etterhvert. vil 980 kunne drive f.eks cv ve12f?
    Jepp. HK980 på VE12 er en "perfekt" match . Om man tenker krkr .

effekten er det samme om man biamper eller biwire .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for svar

HK-980 blir bra på VE-12F også. Får en del trøkk og masse naboklager med den. Det er vel ikke Bi-Wiring på XLS-6, kanskje? Det vil gå fint med det. Du får ikke mindre effekt selv om du kjører med biwiring, du får bare en annen lyd. Den har jo Pre-Out for effektforsterker eller sub, så det skal nok gå fint. :-) Jeg brukte selv et par eldre Cerwin-Vega! At-100 på HK-980 og syntes det fungerte fint jeg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Det har vi jo våre egne meninger om. Jeg har ikke hørt eller hatt XTZ sin, men jeg tror jeg heller hadde valgt H/K sin. Jeg er ikke så glad i subbene deres, men så har jeg jo ikke testet de selv heller, da.
    Da har vi nok forskjellige meninger ja Jeg har ikke hørt skikkelig på H/K sin, så kan ikke uttale meg så veldig der, men det er iallefall en god og kraftig forsterker til prisen. Saken er at man får brukte XTZ Class A forsterkere ned i samme pris omtrent og da hadde valget vært enkelt for min del Jeg har selv hatt Class A D100D2 før og var veldig fornøyd med lyden og alle funksjonene for ikke snakke om vekt og kvalitetsfølelse som banket feks. NC serien til Parasound. Det jeg gjerne skulle sett fra XTZ var en løsning med forforsterker med delefilter XTZ sine subwoofere er det jo mange som har og er veldig fornøyd med, inkludert meg selv Forstår ikke helt hvorfor du ikke liker disse da dette er veldig bra for veldig lite penger. Kanskje du ikke har hørt en som er skikkelig kalibrert?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Da har vi nok forskjellige meninger ja Jeg har ikke hørt skikkelig på H/K sin, så kan ikke uttale meg så veldig der, men det er iallefall en god og kraftig forsterker til prisen. Saken er at man får brukte XTZ Class A forsterkere ned i samme pris omtrent og da hadde valget vært enkelt for min del Jeg har selv hatt Class A D100D2 før og var veldig fornøyd med lyden og alle funksjonene for ikke snakke om vekt og kvalitetsfølelse som banket feks. NC serien til Parasound. Det jeg gjerne skulle sett fra XTZ var en løsning med forforsterker med delefilter XTZ sine subwoofere er det jo mange som har og er veldig fornøyd med, inkludert meg selv Forstår ikke helt hvorfor du ikke liker disse da dette er veldig bra for veldig lite penger. Kanskje du ikke har hørt en som er skikkelig kalibrert?

Jeg skal ta å skjekk ut XTZ sine forsterkere, kanskje det til og med blir kjøp! Jeg har bare hørt de i små rom, om de var innstilt ordentlig vet jeg ikke, men fikk ikke samme oppfatning som det andre på forumet har av de, desverre. Men jeg er villig til å prøve en XTZ dersom det kommer en billig på brukten.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Jeg skal ta å skjekk ut XTZ sine forsterkere, kanskje det til og med blir kjøp! Jeg har bare hørt de i små rom, om de var innstilt ordentlig vet jeg ikke, men fikk ikke samme oppfatning som det andre på forumet har av de, desverre. Men jeg er villig til å prøve en XTZ dersom det kommer en billig på brukten.
    Har ikke du tannoy høyttalere?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •