NAD C356 eller HK 980 til Dali Ikon 6 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dmb911
    Bra du satset på HK, hadde selv Nad C375BEE og var ikke litt fornøyd engang.
    Var også å testet Naden med diverse høytalere på Hifiklubben, bla dali lektor og bw dm683 og ble skikkelig skuffa.... det låt PAPP for å si det forsiktig og det værste var at han karen på Hifiklubben sto å forsvarte dette.
    Så min NAD periode varte da ikke så lenge....tok til fornuften og kjøpte Hegel H200 og er super fornøyd.
    Godt kjøp..... Har Trua....

Det var en utrolig dårlig selger. Det er vel noe som heter "kunden har alltid rett" også. Jeg er enig i at NAD høres ut som papp, har selv hatt og har NAD. Er ikke den lyden jeg er ute etter i allefall. Tok ikke lang tid før jeg kjøpte meg HK-980 og byttet ut 326'en jeg hadde kjøpt på HFK. Hvilken avdeling var du på? Dette hørtes ut som en ung og en elendig selger. Jeg sier ikke at unge selgere ikke har peiling, men det må jo være noe da han står å motsier dette. Godt du gikk for Hegel. :-)

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at H/K har et typisk amerikansk lydbilde?
    Jeg har i det siste funnet ut at litt eldre Parasound og AMC er noe oppblåst i mellombassen sammenlignet med Marantz og Rotel, og at de blir helt avhengige av EQ for å kunne brukes på mine Monitor Audio RS 8.
    Er det noe det samme med H/K?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Usikker på budsjettet ditt men, godt og billig tips er Qln 603 MKII Qln | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    QLN er herlig match til H/K

Ref:http://avforum.no/forum/brukerguider...oyttalere.html

Viktigheten av Følsomhet

Når man ser på en høyttaler så skal det være opplyst om hvor følsom høytaleren er. Jo høyere følsomhet jo høyere kan du spille og selv om følsomheten på de fleste høytalere ligger fra 86-92db så er det viktig å vite hva dette tallet betyr.

Lydtrykket blir doblet for hver 3.db og det betyr at du kan spille dobbelt så høyt hvis man har en høyttaler med 91db følsomhet så vil denne spille dobbelt så høyt som en med 88db.

En høyttaler på 86db trenger 400W for å spille like høyt som en høyttaler med 92db gjør med 100W! Skal man spille høyt er det altså meget viktig med høy følsomhet. Det hjelper altså ikke at elementet tåler flere tusen watt hvis det har en lav følsomhet.
    Hei. "Dobbelt så høyt" tilsvarer 10 db. Å doble lydtrykket medfører at man må ti-doble forsterker-effekten.

En økning i lydnivået på 3 db medfører at man må doble forsterker-effekten.

Og en økning på 6 db medfører at man må fire-doble forsterker-effekten, og det stemmer jo med eksempelet som du bruker her.

10log (100) = 20
    10log (400) = 26
    10log (1000) = 30 (=dobbelt så høyt som 100w!)

Men ja, fint med høy følsomhet!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •