Hei!
Har lusket rundt her ett par år nå, men har ikke registrert meg før nylig.

Har vært hjemmekino entusiast ganske lenge, men føler det er veldig mye jeg ikke har fått satt meg inn i, blandt annet fordi jeg ikke har mye erfaring med så mange forskjellige produkter. Lurer derfor på følgende ting i forhold til mitt nåværende oppsett:

3.1
Yamaha RX-A1010
Yamaha EF NS-555
Yamaha NS-C444
SVS PB12 NSD

Jeg ønsker at frontene skal trykke litt, både ved film og musikk, noe jeg ikke syns de gjør noe særlig akkurat nå. Siden jeg ikke føler jeg har nok erfaring vet jeg heller ikke helt hva jeg kan forvente av disse høytalerne med denne receiveren. Er A1010 sterk nok til åfullt utnytte dette lille høyttaleroppsettet, eller skal jeg begynne å vurdere effektforsterker?
Eller er det bare høyttaleren som ikke holder mål?

Siden jeg bare bruker 3 Høyttalere har jeg Bi ampet frontene med SB kanalene da jeg uansett hadde noen kabler liggende, uten at jeg er sikker på om det gjorde noe som helst. Har lest en del om evnet og ja, ser de fleste sier dette er meningsløst, dog de fleste snakker da om 5.1 oppsett.

Ellers så gjør SVS`n en knalljobb og har ikke noe å utsette på dypbassen da det skal rimelig lite til for at det kjennes ut som det er jordskjelv på den lille hybelen min, men syns det blir litt tynt i filmer osv i forhold til "mid-bass" og i det hele tatt trykket på de høyere frekvensene. Har forsåvidt til gode å sette meg skikkelig inn i alle funksjonene på receiveren også, men med mindre jeg finner en innstilling som drastisk øker bassen på frontene tror jeg ikke det gjør så mye for øyeblikket. Å prøve ut forskjellig plasseringer i rommet for oppsettet er desverre uaktuelt for meg, da det er svært lite muligheter her pga. layout på leiligheten.

Kan legge til på slutten at bortsett fra det jeg opplever som mangel på "dunk i brystkassa" på de høyere lydene så syns jeg lyden er fenomenal enda jeg har ikke gjort noe særlig til tweaking osv. Så Resident Evil:Afterlife i 3D istad, og vurderer om det egentlig noen gang har noen hensikt for meg å dra på kino igjen :P

Tar imot alle relevante innspill med kjempestor takknemlighet og beklager den lange teksten!

EDIT: Frontene har jeg forresten hatt i hværtfall 6år så de skal ha en del spilletid bak seg, men om de er skikkelig innspillt det aner jeg ikke