Erfaringer med : NAD C390DD vs NAD C375BEE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med : NAD C390DD vs NAD C375BEE

Hei

Noen her som har erfaring med overnevnte forsterkere?
    Tenkte jeg skulle gi NAD en sjanse igjen, etter å ha kjørt B&W sammen med forsterkeri som låter nøytralt og korrekt i lang stund er jeg rett og slett gått lei.
    Merker jeg mer og mer heller tilbake til begynnelsen, da det begynnte med en enkel NAD stereoforsterker, og noen høyttalere fra B&W DM600-serie, DM601.
    Er disse to overnevnte forsterkerne som per. nå er aktuelle, høyttalere dem skal drive blir enten noen B&W CM8/9 eller JBL LS60, alt etter hva jeg synes låter best. Dette skal også som dere sikkert forstår være et rent stereo oppsett.
    Hvis noen har erfaringer med overnevnte forsterkere, post gjerne inntrykk her, setter stor pris på tilbakemeldinger her.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har erfaring med NAD c275bee. Det er effekt versjonen av 375bee. Brukte den sammen med B&W 683 og det fungerte bra. Den leverte nok med strøm og gikk aldri tom virket det som.
    Denne byttet jeg ut til fordel for Emotiva og det er i mine ører veldig mye bedre. Artigere bass, litt mer amerikanisert hvis du skjønner Og Emotiva spiller finere enn hva NAD gjorde på 683. Om det vil bli samme resultat på CM serien vet jeg ikke men hvis du ikke på død og liv skal ha NAD så ville jeg ha prøvd en Emotiva. Og hvis du ikke skulle like det så er det null problem å bli kvitt den igjen.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bump

Jeg er i prosess med å pensjonere 5.0 anlegget mitt og flytte det til "gutterommet", og i den anledning har jeg sett på en C390DD + B&W PM1 kombo. Dama har vunnet kampen om stua, og jeg prøver å gjøre det beste ut av "situasjonen"

Ideen er å benytte AppleTV eller evt. en annen streamer som kilde, og da dukket C390DD opp som et spennede alternativ. Prisen gjør selvsagt at dette må vurderes nøye, og jeg håpet noen her inne hadde innspill.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har hørt på NAD C390DD ?

Hei

Tar opp igjen denne tråden nå.
    Er det noen som har fått hørt denne forsterkeren nå?, og har fått dannet seg noen inntrykk og har lyst å dele dem her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper på å få stukket innom og hørt på den på et par 683 neste uke og samenligne mot min forsterkerkombo. Kan komme innom med noen synspunkter etter det :-)

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt CM-serien, så de skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har prøvd 375BEE på LS80, og det låter ikke bra.
    Skal du ha LS60, som jeg synes er en dritbra høyttaler, bør du definitivt gå for noe annet enn NAD.
    Nå skal det innrømmes at jeg ikke er glad i lyden i 375BEE i det hele tatt, men på LS80 ble den stikkende i toppen og rumlete i bunn.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Jeg har ikke hørt CM-serien, så de skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har prøvd 375BEE på LS80, og det låter ikke bra.
    Skal du ha LS60, som jeg synes er en dritbra høyttaler, bør du definitivt gå for noe annet enn NAD.
    Nå skal det innrømmes at jeg ikke er glad i lyden i 375BEE i det hele tatt, men på LS80 ble den stikkende i toppen og rumlete i bunn.
    Hei

Hvilke forsterkere kan passe JBL etter ditt syn?
    På demoer på Soundgarden er det jo Hegel H200 som alltid brukes på alt, ja det låter bra, men er det andre alternativer?

På HFK derimot er det så og si alltid NAD C375BEE som blir veldig hyppig brukt, om man da ikke ber om å få prøvd noe annet.

Egentlig er jeg her mest interressert i om noen har fått lyttet til/testet/prøvd NAD C390DD forsterker, og hvordan denne står seg mot C375BEE i forhold til kraft og lydsignatur.

I siste nummer av bladet Watt er det en test av den, virker som om de syntes det var en bra forsterker, men ellers synes jeg testen mangler litt "kjøtt", om hvordan den låter kontra andre NAD forsterkere med tanke på at denne er digital hele veien, og ikke minst kraft.

De skriver at denne forsterkeren uten problemer kan drive høyttalere i 20-30.000.kr klassen, dette sier egentlig ikke så mye synes jeg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    Håper på å få stukket innom og hørt på den på et par 683 neste uke og samenligne mot min forsterkerkombo. Kan komme innom med noen synspunkter etter det :-)
    Hei

Du må mer enn gjerne komme med en tilbakemelding på dette når du har fått hørt. Med endel digitale forsterkere, har gjerne veldig lav impedanse vært et problem, ender ofte med at forsterker klipper. Så det hadde vært veldig fint med en tilbakemelding på hvordan du opplever forsterkeren på B&W 683, da de dipper ganske lavt ned i impedanse og er relativt tungdrevne.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant forsterker den der. Var innom HFK idag og sikla litt på diverse, bl.a den du nevner. Litt dyr for min del, og jeg fikk dessverre ikke hørt på den så kan ikke dele inntrykk..

Jeg er også litt på utkikk etter NAD, evt rotel som jeg ikke har hørt. Men man trenger noe engasjerende og med god punch i på CM serien for at det ikke skal bli altfor kjedelig som du sier. Jeg synes NAD er interessant med den litt punchy stramme spillestilen, selv om den kanskje ikke er så oppløst som andre forsterkere.

Har du forresten hørt noen av NAD sine surround receivere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Veldig interessant forsterker den der. Var innom HFK idag og sikla litt på diverse, bl.a den du nevner. Litt dyr for min del, og jeg fikk dessverre ikke hørt på den så kan ikke dele inntrykk..

Jeg er også litt på utkikk etter NAD, evt rotel som jeg ikke har hørt. Men man trenger noe engasjerende og med god punch i på CM serien for at det ikke skal bli altfor kjedelig som du sier. Jeg synes NAD er interessant med den litt punchy stramme spillestilen, selv om den kanskje ikke er så oppløst som andre forsterkere.

Har du forresten hørt noen av NAD sine surround receivere?
    Jeg hadde en NAD T747 på mine DM683 før. synes ikke det var helt det store så kjøpte til C275BEE og da ble det straks bedre i bunn, men fortsatt var jeg ikke overbevist. byttet så T747 i NAD C165BEE forforsterker og da ble det helt andre saker. Mye mer oppløst lydbilde med MYE bedre diskant og skarpere mer punchy bass. Var egentlig forventet med tanke på at surroundrecievere ikke er lagd for musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Du må mer enn gjerne komme med en tilbakemelding på dette når du har fått hørt. Med endel digitale forsterkere, har gjerne veldig lav impedanse vært et problem, ender ofte med at forsterker klipper. Så det hadde vært veldig fint med en tilbakemelding på hvordan du opplever forsterkeren på B&W 683, da de dipper ganske lavt ned i impedanse og er relativt tungdrevne.
    Har vært og hørt på C390DD og ble ikke imponert. hadde samme testsanger på begge anleggene og synes at C275BEE/C165BEE (evt. C375BEE) er en mye bedre kombo. Nå vet jeg ikke om det er C390DD'ens skyld eller om dm683 rett og slett ble for tungdrevne men den framføringen jeg fikk var rett og slett under gjennomsnittet. Har sett/hørt at folk klager på B&W høyttalere er slappe i topp og ukontrollerte i bunn, noe jeg ikke har forstått før, siden anlegget spiller utrolig bra hjemme til meg. på C390DD derimot skjønner jeg hva folk mener. Den hadde lite kontroll på bassen som du sa, hvor den til tider var ganske lav, og andre ganger (mesteparten av tiden) veldig ukontrollert å boomete, og rotet til lydbildet. Det verste var at øvre mellomtone og diskant var så langt borte i lydbildet at jeg tok meg i å lene meg framover i håp om å komme musikken i møte. Det var såpass slapt og lite engasjerende at det virket som om det var et filter foran diskant, evt. at forsterker var feil innstilt eller at det var noe feil med diskantene. Hørtes absolutt ikke ut som et stereoanlegg i den prisklassen. Så jeg håper at for C390DD sin skyld at enten dm683 er for tungdrevne for den, eller at den ikke var rett innstilt.

Hadde uten tvil gått for C375BEE etter det jeg hørte. Men det er jo min mening og kan hende andre får en annen oppfatning. Jeg er for øvrig veldig glad i B&W/NAD så skrev ikke dette for å disse. Er derimot skuffet siden jeg planla å gå til innkjøp av denne.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, synd det var slik. Min M3 spilte også utrolig rotete på 683. En veldig vanskelig høyttaler dette.

Har hørt samme høyttaler med Hegel H200 og NAD M2, det spilte veldig bra . Tydelig at denne høyttaleren er en "dyr" invistering med tanke på forsterkeri. Der er Dali "endel" bedre syns jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hmm, synd det var slik. Min M3 spilte også utrolig rotete på 683. En veldig vanskelig høyttaler dette.

Har hørt samme høyttaler med Hegel H200 og NAD M2, det spilte veldig bra . Tydelig at denne høyttaleren er en "dyr" invistering med tanke på forsterkeri. Der er Dali "endel" bedre syns jeg.
    Nå ville jeg ikke kalt C375BEE en dyr investering sammenlignet med de andre alternativene Krysshørte Dali Ikon 7 Mk2 og dm683 på 375'en og og må si at dm683 slo dem i lydkvalitet så det holder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tilbakemelding KyllingJazz!

Hei

Det var litt overraskendes ja.
    Har jo fått endel skryt denne forsterkeren.
    På telefon med min lokale HFK skrøt de nærmest uhemmet over denne forsterkeren, og anbefalte helt klart denne over c375bee og også kombinasjonen c375bee og c257bee med mulighet for bi-amping, men de er jo tross alt selgere?
    Eneste som jeg har reagert på med c390dd er nå vekten, knappe 7.kg hvis jeg husker riktig, M3 og M2 forsterkerne veier ihvertfall litt selv om de også er såkalte semi-digital og hel-digital.
    Lyngdorf som også er hel-digital veier mye mer.
    Jeg for vel ta turen innom og få hørt selv.
    Men at bassen ikke satt i det hele tatt var merkelig, kan ha vært innstillingene på forsterkeren, med EQ'en på denne forsterkeren burde det være gode muligheter med å "komme i mål" der, gjelder forøvrig hele lydbildet.
    Og det kan selvfølgelig være at 683 rett og slett er for tungdreven.
    Uansett, takk for tilbakemelding!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    Nå ville jeg ikke kalt C375BEE en dyr investering sammenlignet med de andre alternativene Krysshørte Dali Ikon 7 Mk2 og dm683 på 375'en og og må si at dm683 slo dem i lydkvalitet så det holder.
    Smaken er som baken . Og seff må du stå for ditt valg (utifra signaturen din...).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Smaken er som baken . Og seff må du stå for ditt valg (utifra signaturen din...).
    Haha ja sitter ikke og sipper over anlegget, endte jo opp med dette etter litt prøving og feiling. Nå skal det sies at jeg lurer på å oppgradere, og ser på diverse andre komponenter enn NAD/B&W så ser ikke på meg selv som en "fan boy". Vurderte jo Dalien men synes ikke den falt i smak.

Purolatino hva er din lokale HFK?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Purolatino:

Hvis du først skal ha NAD i denne prisklassen, hvorfor ikke gå for M3 istedet? Noen spesielle grunner til at du (tilsynelatende) ikke vil det?

Beklager hvis dette oppfatte som off topic mtp overskriften i tråden.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Purolatino:

Hvis du først skal ha NAD i denne prisklassen, hvorfor ikke gå for M3 istedet? Noen spesielle grunner til at du (tilsynelatende) ikke vil det?

Beklager hvis dette oppfatte som off topic mtp overskriften i tråden.
    Nå er igrunnen ikke c375bee og m3 i helt samme prisklasse, da det var c375bee jeg egentlig tenkte på. M3 har jeg hørt for lite på til at jeg har vurdert den enda, dessuten er den kun i grå finish.
    C390DD har jo fått masse skryt, derfor pirrret den nyskjærrigheten min, det er jo også en DAC samt den innehar en enkel romkalibrering/EQ i tillegg til å være en forsterker. Sånn sett, hvis den leverer, vil M3 være dårligere valuta for pengene. Og hvis jeg absolutt skal opp i en prisklasse rundt 20.000,- kroner +, kommer jo tross alt Hegel med H300 snart, noe som er mye mer interresant synes jeg, forøvrig er H200 det beste jeg har hørt på B&W CM9, det er min personlige mening.

Som nevnt tidligere, har jeg regelrett gått litt lei nøytral og korrekt lyd, derfor har jeg bestemt meg for å prøve noe annet.
    Har noen JBL LS60 som jeg i hovedsak er ute etter en stereoforsterker til, tenkte derfor å prøve NAD. Vurderer også noe fra Harman Kardon her, H/K990 med RK/EQ er interresant.
    Hegel spiller jo også bra på disse og B&W CM-serie, men hadde ikke tenkt å bevege meg helt opp i den prisklassen, også er også Hegel etter mitt syn veldig likt Cambridge på mange måter.
    Samt at Hegel snart kommer med H300, da orker jeg ikke å kjøre på med H200 nå, har god tid, forhaster meg ikke.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Nå er igrunnen ikke c375bee og m3 i helt samme prisklasse, da det var c375bee jeg egentlig tenkte på. M3 har jeg hørt for lite på til at jeg har vurdert den enda, dessuten er den kun i grå finish.
    C390DD har jo fått masse skryt, derfor pirrret den nyskjærrigheten min, det er jo også en DAC samt den innehar en enkel romkalibrering/EQ i tillegg til å være en forsterker. Sånn sett, hvis den leverer, vil M3 være dårligere valuta for pengene. Og hvis jeg absolutt skal opp i en prisklasse rundt 20.000,- kroner +, kommer jo tross alt Hegel med H300 snart, noe som er mye mer interresant synes jeg, forøvrig er H200 det beste jeg har hørt på B&W CM9, det er min personlige mening.

Takk for godt og utfyllende svar Fint tips mtp Hegel på CM serien, det skal jeg ta med meg ved neste korsvei når jeg tygger på ny forsterker til mine egne CM7.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Takk for godt og utfyllende svar Fint tips mtp Hegel på CM serien, det skal jeg ta med meg ved neste korsvei når jeg tygger på ny forsterker til mine egne CM7.
    Skal kjøpe CM9 i sommer, som inntil videre skal kjøres med Cambridge 740, så jeg er også interessert i om det er andre som har erfaringer med CM-serien og Hegel

Edit: litt utenfor tråden det her da, beklager det.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •