Bi-ampe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Bi-ampe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-ampe

Vil det lønne seg for meg og bi-ampe mine JBL Studio 180 med min AVR-1312? I så fall, hvordan gjør jeg det?

EDIT: Om jeg har forstått det riktig så skal jeg koble de øverste signalutgangene på høytalerne mine i surround inngangen på receiveren, og de nedre høytaler signalutgangene på front? Eller er jeg helt på jordet nå.. Men om dette er riktig, hvordan skal så receiveren stilles inn?

Tror det er mulig på min receiver, står i hvertfall så her, om jeg ikke da er helt på jordet, noe som er mye mulig.. :Denon AVR-1312 produktspesifikasjoner - Hjemmekino.no

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaffa92
    Vil det lønne seg for meg og bi-ampe mine JBL Studio 180 med min AVR-1312? I så fall, hvordan gjør jeg det?

EDIT: Om jeg har forstått det riktig så skal jeg koble de øverste signalutgangene på høytalerne mine i surround inngangen på receiveren, og de nedre høytaler signalutgangene på front? Eller er jeg helt på jordet nå.. Men om dette er riktig, hvordan skal så receiveren stilles inn?

Tror det er mulig på min receiver, står i hvertfall så her, om jeg ikke da er helt på jordet, noe som er mye mulig.. :Denon AVR-1312 produktspesifikasjoner - Hjemmekino.no
    Jeg har fått svar på dette at det ikke blir noe mere krefter til front selv om man bi- amper med receiver pga den bruker den samme strømforsyningen. Men det er som du skriver angående koblinga, slik var det på min Yamaha receiver. Du velger det under settings et eller annet sikkert? Jeg vet ikke hvordan Denon ser ut i menyen.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er mulig å bi ampe med receiver så står det vel som regel bakpå hvilke kanaler som er til bi- amping. Hos meg på min Yamaha var det surround back og da brukte jeg de utgangene på de øverste terminalene på høyttaleren og Front på de nederste.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner seg å se i manualen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Skal ta meg en titt bakpå! Det du sier er jo logisk, men hadde vært interessant og prøve
    Har prøvd og lese manualen, men ikke mye hjelp og få der..

Dette er forøvrig det som står på hjemmekino.no:
    For oppsett hvor man ikke har behov for innebygd effektforsterker for de bakre surroundkanaler kan effektforsterkerene i AVR-1312 konfigureres slik at fronthøyttalerne blir Bi-Ampet med to forsterkere hver (seperat forsterker for bass og diskant/mellomtone).

Men dette forteller meg bare at det er en mulighet til å Bi-ampe, og problemet et at jeg ikke skjønner hvordan de mener at jeg skal gjøre det.. Så om noen har erfaringer med denne receiveren, føl dere frie til og dele erfaring, evt forklarer meg hvordan!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •