Problemer med lyd igjennom RCA kabel..!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyd igjennom RCA kabel..!

Heisann, Jeg prøver å koble TV'en min til forsterkeren min. jeg har kjøpt en RCA kabel, rød/hvit til rød/hvit.. Men jeg får ikke tven til å koble lyden på forsterkeren, får melding på tv at tilkoblingen mislyktes. har vert igjennom alle TV innstillingene flere ganger...

Det går helt fint å få lyd om jeg bruker en vanlig AUX kabel. Men det skal vel gå med RCA kabel?

Har prøvd alle tilkoblings muligheter i TV'en og forsterker uten noe hel. Nå står RCA'en i EXT-2 digital audio out. Er det på grunn av at jeg prøver å sende lyden igjennom Digital ut gang at det ikke virker?

Noen som har en idé om hva jeg gjør feil? Eller hva jeg eventuelt burde gjøre annerledes..? forsterkeren jeg har er en harman/kardon HK980.

håper på svar, på forrhond takk!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hva er en AUX kabel ??? Er det en du kobler til hodetelefon utgangen på tv`en?
    Har du lest manualen til din forsterker?
    Du skal bruke AUDIO OUT fra tv til forsterkeren med rød/hvit kabel( som også heter en rca kabel)¨har din tv ikke analog utgang, men bare digital må du ha en digital til analog konverter til din tv, Gefen Digital Audio Decoder D/A-konverter | Hi-Fi Klubben og koble via denne.
    Du kan også kjøpe en billig en fra E-bay f.eks., bare se til at den har hva du trenger av enten Toslink eller coax, alt etter hvilken digital utgang du har på din tv.
    Har du dekoder til din tv kan du bruke en rca kabel fra Audio Out på denne til din forsterker istedet for tv`en.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er blind/blond, men du forteller oss ikke hva slags fjernsynsapparat du har?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en TV som har en RCA audio ut (rød og hvit), kobler du til denne og går inn på lydoppsettet på TV din (finner du på menyen). Der velger du at lyden skal gå til eksternt lydanlegg istedenfor TV høytalere. Når dette er gjort skal du få lyd.

Du har ikke mulighet til å sende signaler ut digitalt via en utgang som du kan plugge en rød og hvit RCA kabel i.

Hvis du ikke får til dette, anbefaler jeg deg å lese bruksanvisningen nøye, og hvis du ikke får det til går du til butikken du kjøpte TVen i og får en av de kunnskapsrike selgerene der til å hjelpe deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Mulig jeg er blind/blond, men du forteller oss ikke hva slags fjernsynsapparat du har?

har en 32" LCD TV fra philips. Etter mye endringer i innlegget forsvant vist denne infoen.. :/

Takk for all hjelpen!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •