Denon AVR1312 / 1612 / 1912 med et par Dali Concept 1 sidehøyttalere ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR1312 / 1612 / 1912 med et par Dali Concept 1 sidehøyttalere ?

Om ikke lenge skal jeg kjøpe meg Samsung sin UE55D8005 LED TV. Her er det bildet som står i fokus, og av det jeg har forstått så er ikke lyden på TV den aller beste. Så derfor vurderer jeg også å kjøpe en hjemmekinoreceiver og foreløpig to sidehøyttalere - som ikke er for dyre. Jeg trenger ikke sub (enda ihvertfall). Det som er viktig for meg er ikke høy lyd med masse trøkk, men heller et klart og detaljert lydbilde.

Høytalerene jeg vurdere er DALI CONCEPT 1 sidehøyttalere (par), og en Denon hjemmekinoreceiverene (AVR1312/1612/1912). Hvordan funker dette ?

Fra før av har jeg Denon Blu-ray/DVD spilleren DBP-2012UD.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du mener du skal bruke Concept-ene som fronthøyttalere? Sidehøyttalerne er de som står ved siden av deg i et surround-oppsett.

Concept 1 vil fungere fint sammen med AVR1612.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rettelsen Postmann

Vil det være noe stor forskjell mellom AVR1312 og 1612 ? Jeg går utifra at AVR1912 ikke er nødvendig for meg da jeg ikke skal ha 7 høytallere. Jeg tror at på det meste blir to fronthøytallere på hver side og muligens en liten sub.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR1312 og 1612 tror jeg har samme effekt, så lydmessig vil du nok ikke merke noe særlig forskjell mellom de to. Har du planer om å supplere med høyttalere større enn Concept 1 (f.eks. Concept 2 eller 6) vil det være en fordel å gå for AVR1912, men for å drive kun Concept 1 i et surround-oppsett vil 1312 og 1612 fungere fint. Ellers har 1912 Apple Airplay, det mangler de rimeligere modellene.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ente jeg opp med en Denon AVR-1612 og Dali Zensor 1 høyttalere. Jeg var ikke helt fornøyd med valget av høyttalere etter å ha hørt på dem på Hi-Fi Klubben, så de blir muligens byttet til den litt rimeligere Dali Concept 1 som jeg synes lydbildet var mye bedre på (også bassen).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •