Tx-nr709 eller rx-a810 og effekt på Klipsch Heritage hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tx-nr709 eller rx-a810 og effekt på Klipsch Heritage hjemmekino

Som nevnt over. Regner med at prosesseringen er på høyde med dyrere modeller så lenge jeg står for effekten. Bryr meg ikke om stereo kvaliteter da jeg har dedikert pre til det formålet. Så da gjenstår spørsmålet, hvem er den beste til hjemmekino? Noe jeg setter høyt er individuell frekvensdeling på høyttalerene noe jeg ser onkyoen har men har yamahaen det? Og 2 separate sub utganger...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel fikk tak i 709 i dag på åpent kjøp og får prøve hvordan den er. Hadde egentlig bestemt meg for sony 5300es men var solgt innen jeg fikk bestemt meg. Men takk for alle gode råd hittil...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir nok fornøyd med Onkyo`en.Hadde 708 på Klipsch Rf serien og det spilte
    bra det8) + den har pre-out på alle kanaler
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hverken A810 eller NR709 har separate sub-instillinger, da må du opp på 809 eller A2010.

A810 har heller ikke mulighet til å sette crossover på de enkelte høyttalere, kun "small" eller "large". Ikke at jeg ser helt poenget med å sette individuelle crossover på høyttalerene hvis du har en subwoofer. Bedre å sette alle til small og crossover på bassen til 80hz... All lyd under 80hz er umulig å høre hvor kommer fra.
    NR709 er lydmessig svært lik 609, fordelen med 709 er at den pre out for 7.2 kanaler og Audyssey MultiEQ, ellers kan man ikke høre forskjell.

Personlig hører jeg en del på musikk og der er Yamaha rx-a810 soleklart bedre enn Onkyo NR609/709, synes også den klarer seg bedre på film i musikk, da Onkyo legger denne litt " i bakgrunnen" - en effekt jeg ikke var så begeistret for. Yamaha A-serien har langt mer dynamisk lyd og er morsommere å lytte til rett og slett. Den har også mye klarere dialog i 5.1/7.1 innhold. På Onkyo ble dialogen litt borte og jeg tok meg selv i å skru opp Center-kanalen med 5db støtt og stadig. 809 kan jeg ikke kommentere da jeg ikke har hørt denne, men tviler på at signaturen endrer seg nevneverdig, dog den har en langt kraftigere strømforsyning og muligens mer dynamisk lyd.

*09-serien er mye flatere i bassen enn *08 og *07-serien, det er svært synd, for det tar bort mye av gleden jeg hadde med min 607 tidligere, dette kommer dog spesielt fram i musikk. Onkyo har mistet noe på veien i konkurransen om å levere høyest mulig tall og finesser fra år til år.

Hvilken lyd man liker best kan helt sikkert være individuelt, men etter å ha eid både 607 og 709 fra Onkyo var Yamaha A-serien et friskt pust med langt bedre klang, Audyssey og 4k eller ei.

Øyvind

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thenuts
    Hverken A810 eller NR709 har separate sub-instillinger, da må du opp på 809 eller A2010.

A810 har heller ikke mulighet til å sette crossover på de enkelte høyttalere, kun "small" eller "large". Ikke at jeg ser helt poenget med å sette individuelle crossover på høyttalerene hvis du har en subwoofer. Bedre å sette alle til small og crossover på bassen til 80hz... All lyd under 80hz er umulig å høre hvor kommer fra.
    NR709 er lydmessig svært lik 609, fordelen med 709 er at den pre out for 7.2 kanaler og Audyssey MultiEQ, ellers kan man ikke høre forskjell.

Personlig hører jeg en del på musikk og der er Yamaha rx-a810 soleklart bedre enn Onkyo NR609/709, synes også den klarer seg bedre på film i musikk, da Onkyo legger denne litt " i bakgrunnen" - en effekt jeg ikke var så begeistret for. Yamaha A-serien har langt mer dynamisk lyd og er morsommere å lytte til rett og slett. Den har også mye klarere dialog i 5.1/7.1 innhold. På Onkyo ble dialogen litt borte og jeg tok meg selv i å skru opp Center-kanalen med 5db støtt og stadig. 809 kan jeg ikke kommentere da jeg ikke har hørt denne, men tviler på at signaturen endrer seg nevneverdig, dog den har en langt kraftigere strømforsyning og muligens mer dynamisk lyd.

*09-serien er mye flatere i bassen enn *08 og *07-serien, det er svært synd, for det tar bort mye av gleden jeg hadde med min 607 tidligere, dette kommer dog spesielt fram i musikk. Onkyo har mistet noe på veien i konkurransen om å levere høyest mulig tall og finesser fra år til år.

Hvilken lyd man liker best kan helt sikkert være individuelt, men etter å ha eid både 607 og 709 fra Onkyo var Yamaha A-serien et friskt pust med langt bedre klang, Audyssey og 4k eller ei.

Øyvind
    Har både hatt 608-708-808 og har nå 809 og jeg syns nå bassen har blitt
    bedre jegBassen skal vel ha mest mulig flat frekvens8)Har også hatt
    Yamaha 2067 og jeg syns bassen var bedre på Onkyo`en:-D
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har både hatt 608-708-808 og har nå 809 og jeg syns nå bassen har blitt
    bedre jegBassen skal vel ha mest mulig flat frekvens8)Har også hatt
    Yamaha 2067 og jeg syns bassen var bedre på Onkyo`en:-D
    Urifra det jeg har prøvd nå kan jeg egentlig si meg fornøyd med morsom lyd fra onkyoen. Jeg merker STOR froskjell fra small/large oppsett til slektiv frekvensdeling på hver høytaler. Bir et mye mer sømløst lydbilde. Jeg kan si meg litt enig med dialogen fra centerkanalen, men regner med at den vil åpne seg etterhvert som boksen blir innspilt. Spørsmålet nå er om jeg har mye å vinne på å gå opp til 809... Har jo effekt på alle kanalene så kreftene spiller ingen rolle for min del, kun prosessor på lydsiden. jeg venter på svar fra forhandler/importør.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prosessor

Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Urifra det jeg har prøvd nå kan jeg egentlig si meg fornøyd med morsom lyd fra onkyoen. Jeg merker STOR froskjell fra small/large oppsett til slektiv frekvensdeling på hver høytaler. Bir et mye mer sømløst lydbilde. Jeg kan si meg litt enig med dialogen fra centerkanalen, men regner med at den vil åpne seg etterhvert som boksen blir innspilt. Spørsmålet nå er om jeg har mye å vinne på å gå opp til 809... Har jo effekt på alle kanalene så kreftene spiller ingen rolle for min del, kun prosessor på lydsiden. jeg venter på svar fra forhandler/importør.

har du nok penger så gå for prossessor

Sherbourn PT-7020A 7.1 AV Processor/Preamplifier - L-Sound AS

denne har balanserte utganger på alt

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble i alle fall aldri fornøyd med min NR-709 selv etter å vært svært partisk til Onkyo i flere år. Det var på sett og vis noe som "manglet". Men det kan selvsagt være personlig preferanse og/eller mismatch med mine høyttalere. Har for øvrig PSB Image-serien og er glad i lyd med litt "kjøtt på beina".

Jeg vurderte en stund å gå opp til 809 da denne hadde fått mege gode omtaler, men prisen var noe stiv i forhold til budsjettet og jeg trengte ikke den ekstra effekten i stua mi.

For min del var a810 det soleklare valget etter romkorreksjon og 2 minutter med Mark Knopfler.

Med DTS-HDMA synes jeg Yamaha'en var mye bedre ved lavere volum, dette var viktig for meg da vi har en ett år gammel datter her hjemme.

Jeg skal ikke si hvilken som er best for deg, det må du nesten avgjøre selv. Men var jeg deg ville jeg prøvetestet en RX-A2010 (eller kanskje a3010) og tatt avgjørelsen etter det. Den selges til ca 10k de aller fleste steder, det samme som Onkyo NR-809, og foretrekker du Onkyo'en kan du jo alltids returnere den.

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg faktisk besluttet å gå for 809. Skal selvfølgelig komme tilbake med hvordan jeg opplever forskjellene. Har som sagt forforsterker i stereo så bryr meg ikke så veldig om stereokvaliteten.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jøss

Nå har jeg faktisk besluttet å gå for 809. Skal selvfølgelig komme tilbake med hvordan jeg opplever forskjellene. Har som sagt forforsterker i stereo så bryr meg ikke så veldig om stereokvaliteten.

på en så flott frontrekke, og hvis du har effekt til alle kanaler, synes jeg det er rart du ikke går for en ren prosessor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    på en så flott frontrekke, og hvis du har effekt til alle kanaler, synes jeg det er rart du ikke går for en ren prosessor
    Ja si det... Men som sagt så har jeg en high-end forforsterker med ht-bypass så stereolyden er godt ivaretatt. Hadde i utgangspunktet tenkt en dyrere løsning på hjemekino men foreløpig kun tenkt på en midlertidig løsning med billigere receiver. Når den da låter bedre en jeg hadde trodd i hjemmekino så tror jeg den gyldne middelvei ligger på 809 akkurat for øyeblikket. Så får vi se hva tiden bringer... Uansett om jeg skulle kjøpt prosessor til 25000,- så hadde den aldri slått den dedikerte forforsterkeren min på stereo og da blir vel poenget litt borte...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke 25k

Ja si det... Men som sagt så har jeg en high-end forforsterker med ht-bypass så stereolyden er godt ivaretatt. Hadde i utgangspunktet tenkt en dyrere løsning på hjemekino men foreløpig kun tenkt på en midlertidig løsning med billigere receiver. Når den da låter bedre en jeg hadde trodd i hjemmekino så tror jeg den gyldne middelvei ligger på 809 akkurat for øyeblikket. Så får vi se hva tiden bringer... Uansett om jeg skulle kjøpt prosessor til 25000,- så hadde den aldri slått den dedikerte forforsterkeren min på stereo og da blir vel poenget litt borte...

den jeg linket til over her koster 13 990,-. har balanserte utganger. BEF har den, kikk gjennom tråden hans

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •