har noen spm ang yamaha 767 forsterker + litt on høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

har noen spm ang yamaha 767 forsterker + litt on høytalere

go dag.

kjøpte meg for en tid siden en yamaha 767 forsterker.
    sammen med senter å bakhøytalere fra ns serien yamaha. å en subb,som har forøvrig bygget selv. valgte Keiga sin KG-523 plate forsterker
    sammen med ScanSpeak sin Discovery 26W/4558T. jeg gikk for en 10,5".
    gikk for en lukket kasse på ca 1.3 kubik.
    jeg fikk tak i en tom yamaha.YST-SW315 sub uten element å forskterker. som basis. for den har jo ganske fint utseende.så med noen timer med med klargøring til ny sub og forsterker.så ble den bra. kjøpte forøvrig dette i usa. var vel prisen ca 3500kr. inkl litt frakt og moms. noe som er mye billigere enn i norge og europa.
    så det kan anbefales.

vel så til mine problemer

kjøpte også disse frontene ns 777 også fra yamaha.

er tålig bra forøyd jeg med oppsettet mitt. men får ut veldig dårlig bass fra frontene. er vel egentlig nesten uten noe bass bilde.
    uten subben koblet til. har sett over de vanlige sakene med denne forterkeren. om at en må kansje gå inn i høytaler innstillinger og prøve å gjøre om på large og small på frontene. også det med og uten extra bass.
    men det jeg har sett over så har ikke jeg fått mere trrøkk i frontene.
    er jo klart hvis jeg virkelig guffer opp så er det jo noe bass fra dem. men
    langt fra det det burde vært.

så også at når jeg prøver å skru av subbn i innstillingene så ble valget for frontene helt borte, blir valget frontene svarte,altså umulig å gå inn på dem. er det riktig?

skulle vel også være noe rart hvis forsterkeren er for liten. for disse høytalerene skal vel være forholdvis være lett drevne.
    er jo litt store elementer,men skulle vel etter min mening ikke så mye og si.

i allefall så mye at jeg får det dårlige bass bilde jeg har nå.

for har lest på div fora at denne forskerkeren har blitt brukt på disse høytalerne. også til ogmed på mere tungdrevne varianter. som har fått så mye bass at flere ikke har trengt sub.

nå har ikke jeg hatt yamaha oppsett hjemme på en stund,men den forrige forsterkeren jeg hadde fraa dem så hadde heller ikke jeg behov for egen sub. dette var riktig nok noen infinty reference 51 fronter men likevel.

har prøvd lyd fra pc,bluray, xbox, parabol. fra film til musikkl med samme resultat.
    også ingen forskjell på stereo og for eks. dolbydigital.

har også prøvd å biampe. men heller ingen merkbar førskjell på bassen desverre.

syntes egentlig hele lydbilde fra bassene noe døft. er ikke bare trykkmengden.
    mellomtone og diskant kommer dog meget bedre ut etter mine ører. de har en fyldig å fin klang.

takker å bukker for tilbakemeldinger ang mine spm.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kontaktet yamaha support for å få svar på hvorfor valget for front høytalerene ble borte når jeg slår av subn i instillingene.

dette skjedde automatisk fordi jeg hadde lfe høytalere. så da er nå den grei.

spurte også etter den nye firmware oppdateringen.tenkte kansje dette kunne løse mitt bass problem. men kan ikke si det.

men nå har nå i allefall jeg den nyeste 2.11 firmwaren med bruksanvisnig som virker. hvis noen vil ha den.

men da som nevnt så sliter jeg med så si helt fraværende med bass fra høytalerene mine. uten subn slått på.

og mener nåå også at min forsterker burde dra mine fronter mye lengere.
    uten å må ha en effektforsterker

så hadde vært suverent hvis noen her med denne forsterkeren kunne si litt om oppsettet deres. om dere tilfeldigvis har disse frontene som jeg har.
    eller andre front høytarere.

takker

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke folk kommer til å legge ut drapstrusler på meg her inne nå men... Har du prøvd å bruke tonekontrolleren? Jeg synes iallefall at oppsettet mitt låter ganske tynt etter romkorreksjon så jeg skrur opp litt på bassen. Ikke ved å skru opp SUBWOOFER volumet liksom, men den gode gammeldagse tonekontrolleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gjort følgende:

Satt impedans på høyttalerne til 6 ohm i forsterkeren
    Valgt 5.1 bi-amp i forsterkeren
    Prøvd enten "pure direct" eller "music stereo" som oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alt av brukerveiledninger til denne på PDF hjemme, si ifra hvis du trenger..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Håper ikke folk kommer til å legge ut drapstrusler på meg her inne nå men... Har du prøvd å bruke tonekontrolleren? Jeg synes iallefall at oppsettet mitt låter ganske tynt etter romkorreksjon så jeg skrur opp litt på bassen. Ikke ved å skru opp SUBWOOFER volumet liksom, men den gode gammeldagse tonekontrolleren.

har også prøvd tonekontroll

hvilke fronthøytalere har du.og syntes du at du får bra bass uten subben påskrudd?

har også prøvd pure direct og stereo og bi amp.
    har satt den alt til 6 ohm siden det er det jeg har

uten at noe ble noe bedere..

sytes virkelig dette er merkelig,

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •