Hjelp til valg av Surrondforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av Surrondforsterker

Hei. Jeg er på jakt etter en ny surrondforsterker da jeg føler min snart ti år gammel Marantz har gjort jobben sin. Høytalerene jeg har i dag er JBL Northridge (E-100, EC-35, E50, E250P Sub) Er det noen som kan fortelle meg hvorfor noen recivere koster 3-4 tusen kr mens andre koster 10 tusen da de gir samme watt per kanal? Hvorfor måles de forskjellige recivere i ulik ohm:-? ?
    Hadde ikke tenkt og gå noe serlig over 10 tusen.
    Setter stor pris på svar og forslag.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste dealen du kan gjøre nå er å kjøpe denne. Meget bra receiver. Jeg har modellen under (2067).

Yamaha RX-V3067 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke se så mye på wattn, man skal heller se på annet innhold å muligheter. Men er enig med Antiloop, det der var grisebillig! Om det matcher er en annen sak, man må nesten bare prøve :>
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tips

Ser ut som et veldig godt tilbud. Takk for svar:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-NR 609 vs Yamaha RX-v3067

Onkyo er jo et kjempe billig kjøp i hvertfall ifølge spesifikasjonene som er oppgitt. Er det noen som har noe kjennskap til denne? Hva skiller denne og Yamaha RX-V3067?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hans Roger
    Onkyo er jo et kjempe billig kjøp i hvertfall ifølge spesifikasjonene som er oppgitt. Er det noen som har noe kjennskap til denne? Hva skiller denne og Yamaha RX-V3067?
    Det første jeg kan si er att den ikke har pre-out, så det er ingen muligheter for videre opgradering med effektforsterker. Den vil være litt kraftigere enn yamahaen med tanke på watt siden Onkyoen har litt større strømforsyning.
    Har også opplevd att Onkyoen har litt mere attack i lydbildet enn det yamaha har, passer noen høyttalere god, å andre ikke. Yamahaen har bedre romkorreksjon, å vil etter min mening være bedre til film uans om Onkyo ikke ligger langt bak, å man ka fint få det til like bra uans. Vurderer selv å gå over til Onkyo neste gang det blir byttet reciever, men d i en større modell.

Alt i alt er disse ganske like specsmessig, men mangelen på Pre-out vil sette grenser for opgraderinger. Ville heller lakt inn litt ekstra for muligheten for opgraderinger.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to er i helt forskjellige klasser!
    Yamahen er fjorårets modell,og kostet vel rundt 15-16k når den kom!

Eneste fordelen med den Onkyoen er vel at den har Spotify innebygd!

På lydkvalitet og krefter, både til film og musikk er den som sagt flere klasser under!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    De to er i helt forskjellige klasser!
    Yamahen er fjorårets modell,og kostet vel rundt 15-16k når den kom!

Eneste fordelen med den Onkyoen er vel at den har Spotify innebygd!

På lydkvalitet og krefter, både til film og musikk er den som sagt flere klasser under!
    Specsmessig er disse ganske like, lydkvaliteten kan så være att den er bedre da yamahaen inneholder dyrere komponenter. Men att den har mere krefter er teknisk umulig di har også samme dac montert!

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støtter RX-3067 air play?

noen som vet om rx 3067 har air play?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Specsmessig er disse ganske like, lydkvaliteten kan så være att den er bedre da yamahaen inneholder dyrere komponenter. Men att den har mere krefter er teknisk umulig di har også samme dac montert!
    Javel,så du mener Onkyo 609 er like kraftig som Yamaha 3067 ??

Det må du nesten utdype !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om rx 3067 har air play?
    Det har den ikke!

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha: Power Output 200W/Ch (4 Ω, 1 kHz,0,7%, 1 channel driven)

Dynamic Power per Channel 175/220/295/415W (8/6/4/2 ohms)

Vekt 17kg

Onkyo: Power Output 160W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 channel driven)

Dynamic Power 120W (8 Ω, Front) 210W (4 Ω, Front) 240W (3 Ω, Front)

Vekt 11,3kg

Er klar forskjell ang vekt, noe som sier en del om trafoen.
    Og ellers så har Yamaha'en en del høyere dynamisk effekt.

Når det gjelder kontinuelig effekt, så er det litt vanskelig å sammen likne de 2 etter som det brukt forskjellige måle metoder.

Men slik jeg ser det så er Yamaha'en en del kraftigere
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Javel,så du mener Onkyo 609 er like kraftig som Yamaha 3067 ??

Det må du nesten utdype !

Onkyoen har en strømforsyning på 610w mens yamahaen har 580-590 eller noe i den duren. Annet enn høyere dempefaktor i yamahaen så er disse ganske like. Ergo, Onkyoen vil levere mere watt i realiteten enn yamahaen vil. Uans så har jeg testet 609 opp mot min rx-v3800, å kan med en gang si att onkyoen gruser den mtp krefter.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Onkyoen har en strømforsyning på 610w mens yamahaen har 580-590 eller noe i den duren. Annet enn høyere dempefaktor i yamahaen så er disse ganske like. Ergo, Onkyoen vil levere mere watt i realiteten enn yamahaen vil. Uans så har jeg testet 609 opp mot min rx-v3800, å kan med en gang si att onkyoen gruser den mtp krefter.
    Har du sett på oppgitt strømtrekk bakpå receiveren for å finne disse tallene da eller?
    I så fall kan jeg opplyse om at dette er meget missvisende,fordi produsentene har forskjellige måter og oppgi dette på! Noen med max-trekk,mens f.eks Yamaha og Pioneer oppgi dette som et snitt forbruk ved en gitt belastning!

Hvis du har rett i at 609 er kraftigere enn 3067,hvor mye kraftigere er da f.eks 3009 til 5 x prisen? Med dine opplysninger lagt til grunn,så hadde nok Onkyo hatt 100% av receiver markedet!
    Det er da nok av effektmålinger av receivere rundt på markedet som bekrefter det jeg sier!
    Se også innlegget over her !

At 609 "gruser" 3800 på krefter som du hevder,er rett og slett bare tull !!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet et par tester/målinger av nevnte receivere!

Im Test: A/V-Receiver Yamaha RX-V 3067 - audio - Magnus.de

Onkyo TX-NR609  review | from TechRadar's expert reviews of Receivers

At Onkyo 609 er veldig bra til prisen er det ingen tvil om,men at den er kraftigere/bedre enn Yamaha 3067, er som det her vises også,å ta noe hardt i mildt sagt!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    609 er ikke sammenlingbar med 3067 på noen måter egentlig. Skal du sammeligne med en Onkyo receiver må det bli TX NR 3009

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info og tips ( fint og høre med andre en bare selgere med dollar glis )
    Sitter og kikker nå på tre alternativer nå

Yamaha 3067 (+140w pr kanal) (-ikke air play)
    Denon 3312 (+125w pr kanal+ air play)
    Marantz 5006 (+Air play) (-1HDMI utgang - 100w pr kanal)

Hovedsakelig så er det jo film jeg skal bruke den til. Er opptatt at den gir god lyd-opplevelse til filmen. Noen som har noen meninger om hvilken som gjør dette best i denne prisklassen?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse hadde valget mitt vært enkelt. 3067. Får å få airplay mulighet kan du kjøpe en ATV 2 og koble opp mot 3067. Har selv en ATV 2 koblet opp mot min 2067 og det fungerer som en drøm. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips og råd alle sammen. Endte opp med 3067`n.
    Har allrede fått den i hus og holder på med oppsettet nå.
    Gleder meg

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0