Hjelp til 12V-trigging av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer kjekol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til 12V-trigging av forsterker

Hei,

Jeg har bestilt meg en ny Emotiva UMC-1 forforsterker/prosessor. Denne har 12V minijacktriggere for å skru av/på eksterne komponenter. Dette har jeg kun støtte for på 1 av mine 2 forsterkerne.

Finnes det noen løse 12V minijacktriggere som jeg kan koble mellom 230V og forsterker slik at den fungerer som en av/på-bryter???

Kjetil

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke et 12V/230V-relé - fås kjøpt f.eks. på Clas Ohlson for rundt hundrelappen.

Slik har jeg gjort det hjemme hos meg for å styre DACen min:

Vedlegg 88041

12V inn på reléets manøverspole - ledningen øverst til venstre på bildet - og så kapper du 230V-ledningen og kobler den til reléets 230V-kontakter - de to nederste ledningene på bildet.

Det er visstnok ikke alle forsterkere som liker å bli slått på og av på den måten - bl.a. frarådes det å gjøre det slik i manualen til Hegel H200.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer kjekol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glittrende! Tenkte faktisk på et rele selv, men kom ikke på noe enkelt sted å kjøpe dette i farten.

Prøver meg på denne:
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=161797387

Takk for svar!

Kjetil

Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Du kan bruke et 12V/230V-relé - fås kjøpt f.eks. på Clas Ohlson for rundt hundrelappen.

Slik har jeg gjort det hjemme hos meg for å styre DACen min:

Vedlegg 88041

12V inn på reléets manøverspole - ledningen øverst til venstre på bildet - og så kapper du 230V-ledningen og kobler den til reléets 230V-kontakter - de to nederste ledningene på bildet.

Det er visstnok ikke alle forsterkere som liker å bli slått på og av på den måten - bl.a. frarådes det å gjøre det slik i manualen til Hegel H200.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •