NAD eller DENON

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD eller DENON

Hei!

Jeg skal ha ny receiver og håper på at dere her inne kan hjelpe meg med å velge det beste til prisen.

Det står mellom 2 utvalgte:

DENON AVR-3312 - DENON AVR-3312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Og

NAD T757 - NAD T757 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Hater rett og slett designet på NADen, men har hørt at den skal låte bedre - og det er jo det som egentlig betyr noe..

Evt. om dere har noen andre forslag

Høyttalere de skal brukes på er B&W- DM685, Dm686, HTM62 og 2x XTZ W10.16 Sub

Mine kriterier er:
    -7.1
    -Mulighet for 2 subwoofere
    -Støtte de fleste HD-lydformater

Setter stor pris på forslag!!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, her kommer mine to cents

Jeg ser du har B&W høyttalere, hvilket jeg mener generelt er en god kombo med Denon sin lydsignatur. Jeg personlig har lite til overs for NAD/B&W kombinasjonen, som jeg selv har erfart ved flere lyttinger. Det hele låter noe kaldt og uengasjert. B&W har i utgangspunktet nøytrale og oppløste høyttalere, så jeg syns de kler elektronikk som heller litt mot det varme for balansere dette godt. Dette blir jo en smakssak, men min erfaring iallfall.

Ofte er litt lite kraft et problem med Denon, (og høyttalerne dine trenger effekt og krefter) men her er du oppe i en prisklasse hvor effekten er god nok på begge receivere.

En ren bonus er at Denon forsterkeren ser 10 ganger deiligere ut hva gjelder design8)

Her ville jeg valgt Denon, uten tvil.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Heisann, her kommer mine to cents

Jeg ser du har B&W høyttalere, hvilket jeg mener generelt er en god kombo med Denon sin lydsignatur. Jeg personlig har lite til overs for NAD/B&W kombinasjonen, som jeg selv har erfart ved flere lyttinger. Det hele låter noe kaldt og uengasjert. B&W har i utgangspunktet nøytrale og oppløste høyttalere, så jeg syns de kler elektronikk som heller litt mot det varme for balansere dette godt. Dette blir jo en smakssak, men min erfaring iallfall.

Ofte er litt lite kraft et problem med Denon, (og høyttalerne dine trenger effekt og krefter) men her er du oppe i en prisklasse hvor effekten er god nok på begge receivere.

En ren bonus er at Denon forsterkeren ser 10 ganger deiligere ut hva gjelder design8)

Her ville jeg valgt Denon, uten tvil.
    I beg to differ
    Både pga lyd, effekt og design

En bekjent av meg har 3312 på Dali Ikon 6 MKII og etter mye frustrasjon med at 3312 stadig gikk i protect, endte han opp med å kjøpe effektforsterker til frontene. Det sier litt om at den ikke er så kraftig som reklamen tilsier.
    Veldig pussig siden min Yamaha 667 (og tidligere 659) er tilkoblet Dali Suite 2.8 + center + surround og den har aldri gått i protect - OG den har egentlig (alt for) lite luft rundt seg i racket. Det har ikke 3312 til bekjenten min.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo "en million" forskjellige å velge mellom...

Men jeg også skulle ønske folk faktisk gadd å høre på NAD fremfor å gå med strømmen å velge Denon. :-)

Siden alle merkene selges hos HiFi-Klubben, bør det da være store muligheter for at du kan få høre dette oppsettet, eller hvertfall frontene og Recieveren.

Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslag

Noen erfaringer med onkyo og B&W?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Det er jo "en million" forskjellige å velge mellom...

Men jeg også skulle ønske folk faktisk gadd å høre på NAD fremfor å gå med strømmen å velge Denon. :-)

Siden alle merkene selges hos HiFi-Klubben, bør det da være store muligheter for at du kan få høre dette oppsettet, eller hvertfall frontene og Recieveren.

Tja, kan det være at endel ikke liker NAD lydsignaturen? Jeg har hørt NAD mange ganger på ulike B&W høyttalere, og jeg syns rett og slett det er en lite heldig kombinasjon sammenlignet med for eks Denon elektronikk.

NAD er for meg bedre på blant annet Dali, som ikke er like nøytrale og "korrekte" som B&W høyttalere.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    I beg to differ
    Både pga lyd, effekt og design

En bekjent av meg har 3312 på Dali Ikon 6 MKII og etter mye frustrasjon med at 3312 stadig gikk i protect, endte han opp med å kjøpe effektforsterker til frontene. Det sier litt om at den ikke er så kraftig som reklamen tilsier.
    Veldig pussig siden min Yamaha 667 (og tidligere 659) er tilkoblet Dali Suite 2.8 + center + surround og den har aldri gått i protect - OG den har egentlig (alt for) lite luft rundt seg i racket. Det har ikke 3312 til bekjenten min.
    I beg to differ

Jeg har ikon 6 mk1, og har denon2808, og har ikke hatt problemer med reciveren når jeg ikke har brukt effektforsterker. Og jeg hører på ganske mye høy musikk. Dog ble det mye bedre kontroll etc. når jeg la på effektforsterker.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Tja, kan det være at endel ikke liker NAD lydsignaturen? Jeg har hørt NAD mange ganger på ulike B&W høyttalere, og jeg syns rett og slett det er en lite heldig kombinasjon sammenlignet med for eks Denon elektronikk.

NAD er for meg bedre på blant annet Dali, som ikke er like nøytrale og "korrekte" som B&W høyttalere.
    Ja, der ser man hvilken skrudd verden dette er... :-D
    Jeg synes Denon er "flatt" på B&W, og at NAD blir for skarpt til Dali. :-)

Så da ender det egentlig ut i det siste jeg sa - han bør absolutt stikke å få demo på dette slik at han kan fikse en mening selv.. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •