Kokvarmt Densen utstyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kokvarmt Densen utstyr

Under et selskap i går ble det spilt en del musikk relativt høyt over flere timer. Når jeg på et tidspunkt kjente på effektforsterkeren (Densen B-300XS) var den så ufattelig varm at jeg ikke klarte å holde på den.

Problemet er selvsagt at effekt-, forforsterkeren og dvd spiller alle står oppå hverandre inntil videre grunnet dårlig plasseringsmuligheter. Disse komponentene ble imidlertid umiddelbart flyttet og og ned på gulvet, og musikken skrudd noe ned. Dette hjalp jo selvfølgelig..

Spørsmålet mitt her er jo om slike tilfeller er veldig farlige for utstyret?
    Kan noen foreslå et hifimøbel med mye plass til en billig penge? Jeg har sett litt på Aaavik møbler, men blir fort ganske så dyre når jeg skal ha plass til følgende:

Denson B-300SX samt B-200, H/K DVD25, Xbox, PS2 og dekoder..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nok få tak i et annet møbel, gjerne åpen løsning som for ekslempel Soundstyle som de selger på HiFi Klubben. Det koster jo litt, men sikker mindre enn å kjøpe ny forsterker fordi du brant den gamle.
    Det står vel også i bruksanvisningen til forsterkeren at den skal ha et visst antall cm. luft over og på siden. Jada jeg vet at bruksanvisninger er for feiginger, men.................
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, bruksanvisningen sier at det ikke skal stå noe som helst oppå eller på sidene.. ops:

Men jeg får se å kjøpe meg et møbel og heller spille litt marginalt frem til det!

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helligbrøde å stable hifiutstyr, særlig forsterkere. De får både lengre levetid og gir bedre lyd ved å plassere de på et stabilt underlag og med god lufting.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jeg uten tvil klar over.. Dessverre tillater ikke mitt nåværende hifimøbel optimal plassering av komponentene. Blir nytt bord når prosjektoren kommer i hus og ommøbleringen begynner..

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder selv på med ommøblering etter innkjøp av prosjektor. Fjernsyn og fjernsynssbordet er borte. Alt av audioutstyr skal også plasseres i et mer "konevennlig" møbel, selvsagt med skikkelig ventilering

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •