Denon xx11 vs. xx12 generasjon??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon xx11 vs. xx12 generasjon??

Hei

Ser på receivere og sub om dagen. Mht receivere har jeg lyst å teste en del merker før jeg beslutter meg.

Kan noen svare på hvorfor Denons nye receivere er så mye billigere enn generasjonen før (xx11 vs xx12). Er det dårligere komponenter eller er det pga konkurranse??

Tenker og se på 3312, den skal spille sammen med Dali Motif (Fazon) LCR som kan bli litt lys/ spiss i toppen når den presses og det bør Denon vel kunne kurere

Hvis det er en tråd på avforum fra før med lignende spørsmål ang. Denon har jeg ikke sett den, beklager:-D

Mvh

Jimbeam

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd. Det skulle jeg også gjerne vite!
    Fått inntrykk av dagens nyere recievere har blitt innskrenket sterkt med tanke på kvalitet i innmaten. Hadde en avr 2808 og gikk over til 4311 (topp reivveren) og selv med all den nyeste duppeditter.
    Størrelses messig er de nærmest like og det er bare 4kg som skiller på vekten.
    Lydmessig så ga det meg ikke den store A-HA forskjell i opplevelse som jeg kanskje forventet..

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm takk for svar. Jeg blir ikke mindre skeptisk nå:???: Forstår bare ikke at noe som utvikles og skal være bedre ved neste generasjon plutselig har et så stort prisdykk

Research mht forskjeller på 3311 og 3312 syns jeg ved første gjennomgang er dsp prosessor og bilde/ videoprosessor.

3311 dsp prosessor: sharc-ddsc-hd.
    Videoprosessor: ABT-2015

3312 dsp prossessor: analog dev. 400Mhz.
    Videoprosessor: analog dev. 8002-1

Betyr det oppgradering fra 3311 til 3312

Noen med Denon avr-3312 som kan si litt om pros og cons:-D

Den får jo ganske god anmeldelse i hjemmekino nr. 9/ 11 så bør kanskje ikke være så skeptisk

Mvh

Jimbeam

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen med Denon avr-3312 (evt. 2312) som har lyst å komme med innspill.

Skulle ha vært i HFK idag og teste 3312 men sykdom forhindret dette:cry:

Jimbeam

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Ingen med Denon avr-3312 (evt. 2312) som har lyst å komme med innspill.

Skulle ha vært i HFK idag og teste 3312 men sykdom forhindret dette:cry:

Jimbeam
    Avr3312 er nok i hovedsak billigere enn 3311 pga enklere chassis, og hardere pris-konkurranse fra andre merker

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok priskonkurransen regner jeg med kommer meg som kunde til gode så greit for meg:-D

Det finnes sikkert bedre receivere på markedet enn Denon men etter mange overveielser vil jeg handle en receiver i en "fysisk" butikk og da blir det nok HFK da høyttalerne kommer derfra

Er mitt første forsøk på en liten kino og det kan bare bli en oppgradering "le grande" ift Logitech z-2300 som sitter i hodetlf utgangen på plasma`n

Andre innspill ift Denon 3312?

Jimbeam

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg antar du er på jakt etter en reciever men usikker... Kan jeg spørre deg om budsjett du tenkte å legge i det?

Tilbake til ditt hovedspørsmål, jeg mistenker at Denon blir presset av konkurranse (størst Onkyo) til å lage recievere som kan konkurrere i samme klasse.. Onkyo har i det siste årene kommet med flere ulike modeller som utkonkurrer Denon med tanke på pris og ytelse. Også det merket som har hatt mye medieomtale i sine recievere.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er på jakt etter en receiver til ca 8000kr med best mulig lyd. Jeg skal ikke bruke noen ekstra features bare se film og konserter via blu-ray i 5.1. Har også sett mye på NAD T757 (pga lyd over features filosofi) og Yamaha rx-a1010, evt. onkyo 709.

Snakket med HFK for nylig og selger sa faktisk at NAD T747 er bedre enn T748 nettopp pga konkurransen og at de må gå på kompromis for å følge med og holde prisen nede. Kanskje en generell trend.

Jimbeam

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Ja jeg er på jakt etter en receiver til ca 8000kr med best mulig lyd. Jeg skal ikke bruke noen ekstra features bare se film og konserter via blu-ray i 5.1. Har også sett mye på NAD T757 (pga lyd over features filosofi) og Yamaha rx-a1010, evt. onkyo 709.

Snakket med HFK for nylig og selger sa faktisk at NAD T747 er bedre enn T748 nettopp pga konkurransen og at de må gå på kompromis for å følge med og holde prisen nede. Kanskje en generell trend.

Jimbeam
    Vil forbause meg MYE om noen andre receivere til 8k har bedre lyd enn Yamaha 3067-

AVshop.no / YAMAHA RX-V3067 Titan 11.2 Surround receiver

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •