Denon AVR-1912 eller Pioneer VSX-921-K eller andre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-1912 eller Pioneer VSX-921-K eller andre?

Hei!

Jeg holder på å bygge et Hifi-system for første gang så jeg er ganske fersk. Systemet skal brukes til film og musikk. I første omgang har jeg tenkt å starte med to gulvhøytalere og en receiver, og så bygge ut derfra etterhvert.

Når det gjelder høyttalere har jeg tenkt mest på Dali Lektor 6, de hørtes veldig bra ut på HFK, men etter å ha lest litt lurer jeg på å gå opp til Dali Ikon MK2... Noen som har noen meninger om dette? Er det verdt prisforskjellen på 2000, og låter det bedre?

Så over til hovedspørsmålet i denne posten. Selger på HFK anbefalte meg Denon AVR-1912 til Lektorene pga mitt bruk og utbygningsmuligheter senere. Pris 3298.

På nett nå ser jeg Pioneer VSX-921-K til 2499, bl.a. hos Komplett. Og den har jo fått mye bra omtale i det siste i tester.

Ved å sammenlikne de to ser jeg at Pioneeren har mer watt, ellers ser det meste likt ut. Hvilken ville du valgt? Er det andre alternativer jeg burde vurdere? Kan forsåvidt legge til at Airplay osv kan være greit, men jeg har en Boxee Box så det er ikke nødvendig med nettverksstreaming osv. Kun tilkobling av enheter med HDMI også.

Takker for alle innspill!

hilsen Magnus

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her står det litt om mine tanker rundt Denon 1912.
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...vr-1912-a.html

Pioneer´en har jeg dessverre ikke sett noe på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å lese, dreuf.

Har nå funnet ut at surround ikke er viktig for meg, jeg vil heller ha et musikkanlegg som spiller musikk bra. Og da har jeg nå fokus på Ikon 6 mk2 med NAD C356BEE stereoforsterker. Dette skulle ifølge den lokale hifiklubb-butikken gi bedre lyd enn samme høyttalere på Denon AVR-2312.

Problemet med å gå for stereoforsterkeren er jo at jeg låser meg litt for fremtiden, hvis jeg finner ut at jeg vil ha surround også. Blir også en litt mer knotete setup (?) med TV som Hdmi-hub og lyd koblet fra TVens utganger til forsterker, istedet for at receiveren får hdmi-signalet fra enhetene og styrer alt sammen.

Noen synspunkter her? På nåværende tidspunkt er altså lyd ved musikkspilling viktigst for meg, men jeg kommer også til å bruke oppsettet når jeg ser film, men surround er ikke noe jeg kommer til å vektlegge. Skal jo bare ha 2 høytalere nå i starten uansett.

- Hva synes dere om å bruke TV som "hdmi-hub"? Kommer det til å ødelegge lydkvaliteten å kjøre lyden via TV? Bedre med receiver?
    - Forskjell Denon 2312 vs NAD C356 på lydkvalitet? Hvilken passer best til høytalerene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •