Hvilken forsterker til Monitor Audio RX6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker til Monitor Audio RX6?

Har kjøpt med nye Monitor Audio RX6 og trenger tips til hvilke integrerte forsterkere som kan passe godt til disse. Tenker på prisklasse opp til 12-13000 kroner.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Abrahamsen og Yamaha er forsterkere som ofte blir trukket fram som en god match til disse høyttalerne, først og fremst Abrahamsen til stereo og Yamaha til surround. Eller vil jeg tro at noe Denon og Marantz vil gjøre seg bra på disse.
    Jeg selv har kun testet Cambridge og Hegel på Monitor Audio RX6 i stereo og Denon surround receiver til bruk som stereo, da 3808A, samt en SONOS Connect Amp, tidligere ZonePlayer 120.
    Av de merkene og forsterkerne jeg selv har testet sammen med RX6, vil jeg si at Cambridge 840A v.2 låt best, synes selv det var en god kombinasjon.
    I 10.000,- kroner klassen kan du prøve bla. Cambridge 840A v2, Hegel H70, Abrahamsen V2.1 og Denon PMA1510AE.
    Der Abrahamsen og Denon vil oppleves som varme, vil nok Cambridge og Hegel låte mer nøytralt, noen vil nok også beskrive det som kaldt.
    Jeg opplever Cambridge og Hegel som nøytral og korrekt, og synes overhodet ikke at disse ble kald og spiss i toppen på Monitor Audio RX6.
    Tror nok også mange ville likt Denon og Monitor Audio RX-serie også.
    Alle disse overnevnte forsterkerne vil gjøre en meget god jobb med RX6 etter mitt syn, og her er det egentlig kun dine ører som avgjør hva som låter best.
    Lykke til med valget !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Rotel RA 1520. Jeg har 15 serien på min MA GX rigg og er kjempefornøyd. Gode priser også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips! Jeg begynner med å høre på Abramansen, så får vi se om det blir nødvendig å prøve videre nedover listen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster meg på her skal selv ha monitor audio hjemmekino 5 stk apex 40 og sub, men veit ikke helt hva slags reciever jeg skal ha, har sett på

yamaha 3010
    onkyo 809 fjordårets test vinner lyd bilde
    eller nad sin,

Jeg aner ikke og tar imot tips, pluss minus ved dem

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •