Problemer med CROWN XLS 602

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med CROWN XLS 602

Har nettopp gått til innkjøp av en CROWN XLS 602. Fikk koblet den opp å ting så ut til funke. Den hadde god kontroll, så etter en liten stund så skrudde jeg opp litt og da oppdaget jeg noe fryktelig galt: Det smalt noe helt forferdelig i diskant/mellomtone hver gang bassen slo. Bassen er helt normal, det er kun mellomtone og diskant som er defekt. Har prøvd 8 forskjellige lydkilder og dac, byttet høyttalere, byttet til en annen høyttalerutgang. Hvis jeg kobler høyttaleren til høyre høyttalerkanal så er den helt fin, bytter jeg tilbake til venstre igjen så kommer problemet tilbake. Har også prøvd å bytte høyre høyttaler til venstre høyttalerutgang og da kommer samme problemet der.
    Spiller jeg klassisk musikk med mye piano og lyse toner eller sanger med sterk vokal, så høres det ut som mellomtonen er sprengt og det knistrer i lyden.
    Hvis jeg spiller sanger der hvor det er punch bass, så er bass helt fin, men hver gang bassen slår så kommer det et SKIKKELIG smell i mellomtone og diskant.
    Veldig kjedelig for jeg vet at mellomtone og diskant ikke har godt av det.
    Problemet er bare i venstre kanal. Har sprayet elektrospray på komponenter inni forsterkeren og støvsuget alt for å få ut støv. Har også prøvd å vri litt på gain kontrollen for å se om det er kommet støv der, men ingenting har hjulpet noe.
    Håper noen kan hjelpe meg med dette, jeg er svært takknemlig for alle innspill!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som har noen idè om hva som kan være galt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •