Pioneer SC-LX75 vs Yamaha RX-V3067

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX75 vs Yamaha RX-V3067

Hei

Skal kjøpe meg ny surround receiver , hvilken av disse er ett lurt valg?
    Skal kjøre dette på et 5.1 oppsett med klipsch rf82 , parasound 2250.

Eller har noen andre og bedre forslag en disse to?

Pioneer står til 10K og yamaha`n til 8K.

Setter pris på alle svar

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Pioneer har en tendes til å låte litt lys i tonen på klipsch, og mange syns ikke det er noen god match. Yamaha blir brukt mye blant klipsch inkludert undertegnede, og er kjempefornøyd med det. låter varmt, og dynamikk til tusen. Har heller ikke problemer med å låte på klassik musikk, selv om det er meget sjeldent at jeg gjør

Yamahaen selges jo grisebillig i forhold til hva den kostet for et år siden også, så spør du meg så er det løp og kjøp

Om yamaha ikke er noe for deg, så kan du jo se litt på onkyo og marantz også som mange kobler sine klipsch på

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Heisann

Pioneer har en tendes til å låte litt lys i tonen på klipsch, og mange syns ikke det er noen god match. Yamaha blir brukt mye blant klipsch inkludert undertegnede, og er kjempefornøyd med det. låter varmt, og dynamikk til tusen. Har heller ikke problemer med å låte på klassik musikk, selv om det er meget sjeldent at jeg gjør

Yamahaen selges jo grisebillig i forhold til hva den kostet for et år siden også, så spør du meg så er det løp og kjøp

Om yamaha ikke er noe for deg, så kan du jo se litt på onkyo og marantz også som mange kobler sine klipsch på

mvh
    Har kjørt mye klipsch og pioneer, og pioneer og parasound...veldig bra lmatch!
    Stramhet og klarhet i pioneer og bunndrag og litt dempet topp i para`n, matchen blir meget bra!

Pioneer funker veldig greit til klipsch imo. . kommer også litt an på modell på både klipsch og pioneer. .

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Har kjørt mye klipsch og pioneer, og pioneer og parasound...veldig bra lmatch!
    Stramhet og klarhet i pioneer og bunndrag og litt dempet topp i para`n, matchen blir meget bra!

Pioneer funker veldig greit til klipsch imo. . kommer også litt an på modell på både klipsch og pioneer. .
    så du syntes ikke den ble litt lys i toppen?
    når jeg hørte pioneer (vet ikke vilken, men ikke gammel) på klipsch så syntes jeg den ble for lys i tonen, og måtte holde for ørene når man vrengte opp volumet litt. på samme volum hjemme så syns jeg det er mye mer behagelig å høre på, selv på samme volum.

når det er sagt så er jo ørene til folk helt forskjellige, og hver sin smak når det gjelder lyd, så jeg vil anbefale trådstarter med å utforske litt, og låne fra hifikjeder og/eller kompiser så han finner ut hva som passer han best

mvh

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke uttale meg om Pioneeren, fordi det vet jeg ingenting om. Men, 3067 til 8k er ihvertfall grisebillig og bra match=)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    så du syntes ikke den ble litt lys i toppen?
    når jeg hørte pioneer (vet ikke vilken, men ikke gammel) på klipsch så syntes jeg den ble for lys i tonen, og måtte holde for ørene når man vrengte opp volumet litt. på samme volum hjemme så syns jeg det er mye mer behagelig å høre på, selv på samme volum.

når det er sagt så er jo ørene til folk helt forskjellige, og hver sin smak når det gjelder lyd, så jeg vil anbefale trådstarter med å utforske litt, og låne fra hifikjeder og/eller kompiser så han finner ut hva som passer han best

mvh

+1

Har selv rf82 hjemme. prøvde de med pioneer'en du nevner, og det ble skrikende synes jeg.. så jeg gav 9999,- for min rx-v3067. Strålende fornøyd

Rf82 er jo utrolig glad i effekt.. mange mener at selv 3067 blir for svak, og anbefaler for eksempel emotiva xpa-5 effekt.

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevee
    +1

Har selv rf82 hjemme. prøvde de med pioneer'en du nevner, og det ble skrikende synes jeg.. så jeg gav 9999,- for min rx-v3067. Strålende fornøyd

Rf82 er jo utrolig glad i effekt.. mange mener at selv 3067 blir for svak, og anbefaler for eksempel emotiva xpa-5 effekt.
    jeg mater mine rf-62 med rx-v1067, og merker at det er mye å gå på enda, så mitt tips er iallefall å kjøpe effekt med det man har råd. Jeg skal iallefall kjøpe effekt til frontene når jeg har funnet ut hva som blir best match for meg.

Men om trådstarter ikke skal kjøre på med effekt, og hører på mye musikk så ville jeg anbefalt onkyo, da jeg syns den er mye bedre på musikk i stereo, men daffer litt etter på film.

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører parasound 2250 på frontene så de har litt god og varm effekt å kose seg med
    Jeg tror jeg går for yamaha , føler at det er et ganske sikkert valg.

Takk for alle svar og forslag

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel kanskje allerede bestemt deg ?
    Jeg har selv hatt NC2250 og 3067 i kombo på Monitor Audio GS60 og PL200. Begge høyttalerene har en spillevillig, dynamisk spillestil som er mer lys enn den er varm. Ikke så ulik det Klipsch er kjent for.
    Jeg testet disse forsterkerene mot bl.a Hegel H200, H200 som pre ( H200 sin pre sammen med NC2250 er sykt rått / bra ) , Parasound NC2100 pre og Rotel pre hvor begge kostet ca 6000. Personlig likte jeg best 3067 mot NC2100 og Rotel-en.
    Personlig synes jeg at NC2250 er rågod og mot f.eks H200 sin effektdel så er NC2250 heftig i bassen med en ganske dempa topp. Ikke nøytral. Jeg tror du blir utrolig fornøyd med 3067 sin forforsterkerdel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv å venter på at Elkjøp skal kjøre nye helgetilbud på Yamaha RXA-3010.
    Mener at for noen helger siden var den på tilbud til 10990,-
    Kommer dette tilbudet igjen slår jeg nok til.
    Lurer veldig på hvor stor oppgraderinen er fra Onkyo TX-SR876?
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahilmen
    Sitter selv å venter på at Elkjøp skal kjøre nye helgetilbud på Yamaha RXA-3010.
    Mener at for noen helger siden var den på tilbud til 10990,-
    Kommer dette tilbudet igjen slår jeg nok til.
    Lurer veldig på hvor stor oppgraderinen er fra Onkyo TX-SR876?
    Tilbudet var 9990,-. Og kommer nok snart igjen. Vurderer denne sterkt jeg og, om ikke Pio sc-lx85 dukker opp til kanonpris8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager sent svar her. .

Noen modeller pioneer kan bli lyse på mk1 serien til Klipsch, men hvis du kjører Para som effekt går det bra, iallefall til de jeg har prøvd!

Når det gjelder de nye lx serien til Pioneer ( ikke med B&O moduler) samt mk2 serien til Klipsch OG i tillegg Parasound som effekt, vil dette ikke være i nærheten av skarpt i mine ører! Ja, jeg har hørt det. .

En annen faktor er at folk dømmer klipsch nord og ned er fordi de hører de med små receivere, i dårlige akustiske rom! ... og det høres forferdelig ut!

Personlig synes jeg Yamaha er en ok match, men ikke soleklart bedre enn Pioneer. Marantz er bedre enn Yamaha imo!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Skal ikke uttale meg om Pioneeren, fordi det vet jeg ingenting om. Men, 3067 til 8k er ihvertfall grisebillig og bra match=)
    Slike svar er bra, egne erfaringer er gull, mens du lar vær å synse om andre ting!
    Kudos!:9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •