Beste effektforsterker til under 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste effektforsterker til under 10k

Jeg er ikke så stødig på effektforsterkere, og hadde satt pris på litt hjelp med å velge rett. Jeg trenger en effektforsterker/par monoblokker til å drive et par KEF XQ40. Denne vet jeg fortjener mye kraft for å lyde sitt beste. Jeg har lagt en øvre list på 10.000 for effektforsterker. Har allerede forforsterker.

Det beste kjøpet jeg har funnet av nye produkter er Primare A33.2 til 10.000.
    Er nye forsterkere veldig mye bedre enn eldre forsterkere?

Brukt har jeg funnet og anser som gode kjøp:
    Et par Arcam FMJ P1 til 8.000
    En oppgradert Primare A30.2 til 6.500

EDIT: Tror jeg har kommet frem til at jeg skal vente på at en Bryston 4B SST kommer min vei brukt for en overlevbar pris.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Rotel RB-1572 hadde nok funket bra. Kjører for tiden Sherbourn 5 kanalers effekt selv, og det funker veldig bra i mine ører. Kanskje en Sherbourn PA 2-250 kunne vært noe å teste?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt to alternativer å vurdere, mye krutt for penga. Noen som har noen tanker Primare A30.2 til 6500 eller Arcam P1 til 8000? Virker som utrolig mye lyd for penga, men finner ikke nok omtaler av de på nettet til å bestemme meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva Audio XPA-2 Two Channel Power Amplifier ?

Innafor budsjett .. Kjenner ikke til noe om dine ht til å kunne uttale meg om resten.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen lurer jeg på, er en god 8 år gammel forsterker utdatert, og kan ikke hamle opp med nye forsterkere i 10.000kr klassen? Nypris 34.000, nå 8.000. Det må jo være god lyd tenker jeg.

Det store spørsmålet er vel egentlig brukt vs. nytt? Sjefen min driver med import, og betaler momsen for meg om jeg kjøper dyre ting fra utlandet, så her er det også muligheter om jeg burde velge nytt.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Igjen lurer jeg på, er en god 8 år gammel forsterker som kostet 32.000 utdatert og kan ikke hamle opp med nye forsterkere i 10.000kr klassen?

Det store spørsmålet er vel egentlig brukt vs. nytt? Sjefen min driver med import, og betaler momsen for meg om jeg kjøper dyre ting fra utlandet, så her er det også muligheter om jeg burde velge nytt.
    En 8 år gammel forsterker i den prisklassen du nevner, er ikke utdatert rent lydmessig. Men du kan risikere mer eller mindre uforutsette servicekostnader. Sønnen min overtok min ca. 10 år gamle Krell forsterker - og før han fikk sukk for seg, var det nødvendig med service. Ikke noe alvorlig, men ergerlig. Særlig for mitt vedkommende - jeg følgte at den kostnaden var mitt ansvar, og slik ble det.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kjører for tiden Sherbourn 5 kanalers effekt selv, og det funker veldig bra i mine ører. Kanskje en Sherbourn PA 2-250 kunne vært noe å teste?
    jeg har denne Sherbourn PA 2-160 Effektforsterker - 2x160W - L-Sound AS
    på mine jbl ls-40, angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte denne. Mye dynamikk og kraft for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt

Jeg har en ca 10 år gammel parasound HCA 2205...og den er god som GULL....nypris 37 000 kr. Den skal åpnes,og blåses for støv i nærmeste framtid

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    En 8 år gammel forsterker i den prisklassen du nevner, er ikke utdatert rent lydmessig. Men du kan risikere mer eller mindre uforutsette servicekostnader. Sønnen min overtok min ca. 10 år gamle Krell forsterker - og før han fikk sukk for seg, var det nødvendig med service. Ikke noe alvorlig, men ergerlig. Særlig for mitt vedkommende - jeg følgte at den kostnaden var mitt ansvar, og slik ble det.
    Så kjipt. Jeg er generel forsiktig med å kjøpe brukt om jeg ikke vet at det er driftsikker teknologi som varer og varer. Jeg tenkte at forsterkere hadde like lang levetid som høyttalere omtrent?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forforsterker har du da?
    Det er jo komplett umuligt å forutse hvor lenge ting varer. Høyttalere og forsterkere fra 50,60 og 70 tallet spiller jo like fint idag, men mange har jo selvfølgelig blitt kastet, en del sikkert fordi man ikke trengte de mer og en del fordi en sikring kanskje hadde gått i de og ingen gadd å sjekke dette.
    Forsterkere er alle forskjellige, og en høyttaler vil spille forskjellig alt etter hvilken forsterker du hekter på. Noen forsterkere har evnen til å spille dynamisk og glassklart allerede fra ultralavt volum mens andre må ha volumen opp før det løsner. Fokus vil endre seg, basstrykket osv. kanskje man må omplasere sine høyttalere litt med en ny forsterker.
    Gamle Bryston effektforsterkere på E-bay går for gode penge, de har super lyd, er driftssikre og har folk bak seg der virkelig bryr seg om produktene. her i landet dukker der av og til opp en 4BSST til ca. 14.000,- og det er en effektforsterker du kan glede deg over i tiår fremover, kanon lyd du vil elske, alltid. Problemet er at de nesten alltid er solgt i det øyeblikk de legges ut for salg så man må være rask.

Primaren til 6500,- vil sikkert være et godt valg for deg, men jeg har ingen erfaring med Primare.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser mye bra om Bryston her, jeg har ikke noe hastverk med å kjøpe, så jeg kan godt ta meg tid og vente på at det kommer en på markedet. Jeg har en Furutech ADL GT40 som er min nåværende preamp.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, enste problem jeg ser med Bryston er at du da mister lysten til å oppgradere og glemmer alt om teknikken, musikken tar over og taler for seg selv. Enorm oppløsning, kraft, finesse, alt....

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    En Rotel RB-1572 hadde nok funket bra. Kjører for tiden Sherbourn 5 kanalers effekt selv, og det funker veldig bra i mine ører. Kanskje en Sherbourn PA 2-250 kunne vært noe å teste?
    Hvordan opplever du Sherbourn kontra Adcom?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, enste problem jeg ser med Bryston er at du da mister lysten til å oppgradere og glemmer alt om teknikken, musikken tar over og taler for seg selv. Enorm oppløsning, kraft, finesse, alt....
    Høres ut som en velsignelse og en forbannelse, men mest av det første.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradert Abrahamsen V3 og V4

Fant oppgradert Abrahamsen V3 og V4 til 10.000, burde jeg vente på en Bryston eller kapre meg Abrahamsen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Fant oppgradert Abrahamsen V3 og V4 til 10.000, burde jeg vente på en Bryston eller kapre meg Abrahamsen?

Hei.jeg har også samme høytalere som deg,,jeg bruker en vincent sp 331 og må si jeg er mektig fornøyd med den,,har en marantz pm 7004 som pre og en marantz sa 7003 cd spiller.Har 2 monoblokker kenwood l07 som jeg også har testa,også med et meget behagelig lydbilde,,har tenkt og bi ampe etterhvert,bare jeg får i en ny diskant,var uheldig med strømmen her gitt,,hehe,,en kanon høytaler er det iallefall..

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Det ble Bryston 4B SST, koblet den opp for en halvtime siden, veldig gjennomsiktig lyd og er veldig engasjerende. Meget fornøyd!

Sort Bryston 4B SST C, 4,5år gammel, perfekt stand, 15.000kr. Ingen dårlig deal når jeg først hører hvor herlig lyd den leverer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •