4.1 stereo.. på tide med surround?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

4.1 stereo.. på tide med surround?!

Ja, kan starte med at jeg er en musikktype, og er svært fornøyd med oppsettet jeg har pr. idag.. til musikk!

Men savner surroundfeelingen når jeg skal kose meg med en god film.. har massivt trøkk - og strengt tatt kun manko på center.. og en reciever!

Da kommer spørsmålet, hva vil være en god erstatter for min HK980.

Kriterier; - Minimum èn pre-out
    - Nok styrke til å drive CLSC6 og evt. fremtidig CV center godt.
    - Skal helst ikke koste mer enn det jeg evt får igjen for HKen.

Brukt spiller ingen rolle.

Takker for alle tips

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman kardon avr 760 har vel kraft til å drive det meste, eller kansje en litt mindre forsterker med effekttrinn hadde vært en fin kombo

'Tror nok at det skal være litt å prute på og på avr 760 i og med at X65 har kommet på markedet.

Lykke til mvh

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 760 er en fantastisk flott sak, men ligger nok langt over budsjett og hensikt for min del

Jeg har effektforsterker til fronter, så jeg trenger ikke noe kraftverk egentlig.. En reciever som matcher CV signaturen! Og brukt er nok eneste vei, ettersom jeg er på budsjett, og nytt til 2-3k gir vel ikke pre-out?!

Er helt blank på recieverfronten.. så forslag mottas med takk.

Er denne brukbar?

STRØKEN 1 EIERS DENON ,AVR 3805 - FINN Torget

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet at yamaha rx-v767 har preout og ligger i prisklassen du leter etter, men om det er en match er jeg velfig usikker på, og tror at det kan slå feil.

vet ikke hvordan lydsignaturen på CV er bortsett fra at det er mye dunkdunk

Yamahaen jeg nevnte er iallefall varm i klangen, og det er onkyo og marantz også. men som jeg vet om så selger iallefall eljøp yamaha, og onkyo, og da har du muligheten til å låne de med deg hjem, og heller levere tilbake varen om du er ufornøyd.

Ser også at det er mange som bruker Nad på sine CV, men har ikke hørt dette selv. Har bare hørt cv matchet med en gammel stereoforsterker fra nittenhundre og brødmangel ;p

Men om du har ekjøp, eller hifikjapper i nærheten så ville jeg absolutt rådet deg å hørt med de, og kansje lånt med deg noe hjem

mvh

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker HK - CV comboen godt, så kunne kanskje ha vurdert en litt eldre toppmodell..

NAD låter tøft det, men jeg klarer ikke å nyte synet av en NAD reciever i mer enn 5 minutter

Denon har mange fine modeller, men aldri hørt det med CV.. noen erfaringer her?

CV i kompani med en gammel sliten 50 watter er ikke pent, i det hele tatt! Dessverre altfor mye av det rundt om i det ganske land..

Skal kikke litt på elkjøp neste gang jeg er der

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du klarer deg uten 3d, så mener jeg Denonbuster har Denon 3808 til salgs. Han tømmer hvertfall utstyrslisten.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...r-unna-51.html
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kongefet den Denonen!

Ser daglig på forskjellige recievere.. men der det er oppgitt pre-out på alle kanaler, hva vil det si? Jeg kan vel ikke hekte effekt på alle kanaler?!

Noen med erfaring med surroundreciever på CV, hva går godt med dem?

Merker jeg ser mye på HK, da jeg liker signaturen.. men er fullt åpen for andre merker.

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Kongefet den Denonen!

Ser daglig på forskjellige recievere.. men der det er oppgitt pre-out på alle kanaler, hva vil det si? Jeg kan vel ikke hekte effekt på alle kanaler?!

Noen med erfaring med surroundreciever på CV, hva går godt med dem?

Merker jeg ser mye på HK, da jeg liker signaturen.. men er fullt åpen for andre merker.
    Att det er pre-out på alle kanaler betyr at du kan bruke effektforsterker på alle kanaler. Men siden du ikke har effektforsterker til alle kanaler trenger du bare og koble effekten til pre-out for front. Da kan du bruke kanalene på receiveren til og fóre resten av høyttalerne.:wink:

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Att det er pre-out på alle kanaler betyr at du kan bruke effektforsterker på alle kanaler. Men siden du ikke har effektforsterker til alle kanaler trenger du bare og koble effekten til pre-out for front. Da kan du bruke kanalene på receiveren til og fóre resten av høyttalerne.:wink:
    Akkurat ja.. Ja, det er jo kun til front jeg trenger Pre.

Det jeg stusser over, er at det er såpass mange rimeligere recievere jeg finner brukt, som har pre på alle kanaler.

Jeg har alltid gått med den tanken at du må ganske mye opp i pris for å få dette.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat ja.. Ja, det er jo kun til front jeg trenger Pre.

Det jeg stusser over, er at det er såpass mange rimeligere recievere jeg finner brukt, som har pre på alle kanaler.

Jeg har alltid gått med den tanken at du må ganske mye opp i pris for å få dette.
    Et lite minus med tiden er at prisene på receivere som har pre-out har gått drastisk opp på grunn av alt det dill-dallet av unyttige funksjoner. Derfor er det så høy pris på de med pre-out nå kontra de litt eldre som også kan være like godt kanskje bedre til samme prisen.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette markedet altså.. Jeg er vant med god gammeldags stereo, så har ikke bruk for allverdens funksjoner!

Tror nok jeg klokest skal følge med på litt eldre modeller, og heller gå for en toppmodell fra noen år tilbake..

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg klokest skal følge med på litt eldre modeller, og heller gå for en toppmodell fra noen år tilbake..
    Enig med deg der jeg ville nokk kjøpt en brukt først, så når økonomien tilsier det så kan man heller gå for en litt dyrere

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kan du kansje se etter harman kardon avr 745 som jeg hadde glede av tidligere. Kraft som det sang etter, selv om jeg ikke tror at den får full utbytte av frontene dine. denne finner du veldig billig nå for tiden. jeg solgte min for 8 laken, og er ganske sikker på at du finner en likedan på finn.no

mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •