Yamaha rx-v1067- bi-ampe RF82?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha rx-v1067- bi-ampe RF82?

har Yamaha rx-v1067 og Klipsch RF82, og ser i bruksanvisning på receiver at jeg kan biampe frontene ved å bruke surroundkanal bak. vil jeg da få dobbel effekt? kjører stereo oppsett.

og kan noen hjelpe meg med lydnivå på tv-titting? har canal digital sin HD 106-s dekoder, kjører hdmi gjennom receiver men lyden jeg får er frktelig lav i forhold til når jeg kjører musikk over airplay på iphonen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av per sigurd
    har Yamaha rx-v1067 og Klipsch RF82, og ser i bruksanvisning på receiver at jeg kan biampe frontene ved å bruke surroundkanal bak. vil jeg da få dobbel effekt? kjører stereo oppsett.
    Du får nok ikke "dobbel effekt", men så vidt meg bekjent blir det en økning i og med at du får brukt to forsterkerkanaler til. Før jeg kjøpte ekstern effekt, brukte jeg bi-ampingsfunksjonen på min Onkyo-receiver, og det ble hørbart bedre på mine høyttalere. Akkurat HVORFOR det blir sånn, om det er effektbruken som går opp, kondensatorkapasiteten som blir brukt mer effektivt eller Gandalf som tryller, vet jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •