Hjelp til valg av receivere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av receivere

Hei trenger hjelp til og velge meg hjemmekino forsterker har sett på disse.
    DENON AVR-2312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

DENON AVR-3312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Onkyo TX-NR809 | Lyd & Bilde

Jeg vil gjerne vite hva som er best og eventuelt hva annet som finnes der ute som faktisk kansje er bedre feks noe av yamaha i samme prisklasse.

Tusen takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... I den prisklassen er vel Yamaha 3067 en åpenbar kandidat. Den er jo "forrige generasjon" i den forstand at den ikke er "Aventage", men jeg har ennå til gode å se noen mene at Aventage-serien representerer noen betydelig oppgradering. Til 8k går 3067 for å være et kjempekjøp.

Yamaha RX-V3067 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Ellers er vel Anthem MRX-300, som er omtalt i samme testen som Onkyoen du linket til, en kandidat dersom lyd er viktigst (den har litt færre funksjoner en mange konkurrenter). Jeg vurderer denne sterkt selv.

Hva som er "best" avhenger av hva slags lyd du liker, hva slags høyttalere du skal ha, om du skal ha ekstern effektforsterker o.s.v...

Ta en tur rundt i butikker og hør!

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Albatross]Tja... I den prisklassen er vel Yamaha 3067 en åpenbar kandidat. Den er jo "forrige generasjon" i den forstand at den ikke er "Aventage", men jeg har ennå til gode å se noen mene at Aventage-serien representerer noen betydelig oppgradering. Til 8k går 3067 for å være et kjempekjøp.

Yamaha RX-V3067 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Ellers er vel Anthem MRX-300, som er omtalt i samme testen som Onkyoen du linket til, en kandidat dersom lyd er viktigst (den har litt færre funksjoner en mange konkurrenter). Jeg vurderer denne sterkt selv.

Hva som er "best" avhenger av hva slags lyd du liker, hva slags høyttalere du skal ha, om du skal ha ekstern effektforsterker o.s.v...

Ta en tur rundt i butikker og hør!

Kan du da fortelle meg hva som mangler i den yamaha i forhold til de andre nyere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avhengig av hvilke modeller du sammenlikner, men et kort svar er: Ikke mye. Noe ipodfunksjonalitet, en femte fot under kabinettet samt at Aventage-serien skal ha "helt nye komponenter" - uten at det er åpenbart om det er så mye vesentlig som er byttet ut. Du kan jo google litt, men her er i hvert fall en nyttig tråd.

Yamaha RX-A1010, RX-A2010 and RX-A3010 **Owners Thread** | AVForums.com - UK Online.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    apropo, gikk ikke denne avantage serien også veldig billig? var ikke det fra avshop?. Skal ikke den være mer utarbeidet musikalsk? siden Yamaha får mest skryt til film og ikke musikk.

Apropo forskjeller på nye og forrige generasjon eller eldre, er støtte for 4k, 1.4 hdmi, innebygd spotify(onkyo), pioneer sine nye kommer med støtte for airplay, og diverse annet av forbedringer.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    apropo, gikk ikke denne avantage serien også veldig billig? var ikke det fra avshop?. Skal ikke den være mer utarbeidet musikalsk? siden Yamaha får mest skryt til film og ikke musikk.

Apropo forskjeller på nye og forrige generasjon eller eldre, er støtte for 4k, 1.4 hdmi, innebygd spotify(onkyo), pioneer sine nye kommer med støtte for airplay, og diverse annet av forbedringer.

Yamaha RX-V3067 | Lyd & Bilde

Test med 3067 mot bla pio lx73 og onkyo 1008

Beklager dobbelpost, trykket rediger men har tydelgivis brukt for lang tid før jeg "lagret" det editerte innlegget

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •