Hvilken stereoforsterker til B&W CM8?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken stereoforsterker til B&W CM8?

Hei!
    Jeg har planer om å oppgradere stereoanlegg i stuen. Etter å ha lest på dette forumet og andre sider er min foreløpige plan:

Forsterker: Cambridge Audio Azur 740a
    Høytaler: B&W CM8
    Lydkilde (dette har jeg allerede kjøpt): iPad med wimp/spotify som sender over airplay til airport express (denne kobles til forsterker med digital kabel).

Er det noen som har noen kommentarer til denne kombinasjonen? Har jeg behov for DAC? Synes dere Cambridge forsterkeren er for gammel/utdatert? Noen som vet når det kommer ny versjon? Noen bedre forslag?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niaarre
    Hei!
    Jeg har planer om å oppgradere stereoanlegg i stuen. Etter å ha lest på dette forumet og andre sider er min foreløpige plan:

Forsterker: Cambridge Audio Azur 740a
    Høytaler: B&W CM8
    Lydkilde (dette har jeg allerede kjøpt): iPad med wimp/spotify som sender over airplay til airport express (denne kobles til forsterker med digital kabel).

Er det noen som har noen kommentarer til denne kombinasjonen? Har jeg behov for DAC? Synes dere Cambridge forsterkeren er for gammel/utdatert? Noen som vet når det kommer ny versjon? Noen bedre forslag?
    Hei

Er Cambridge forsterkeren å få tak i enda da? Hvis, i den prisklassen er den uansett et meget godt valg synes jeg. Har du muligheter til å strekke budskjettet litt, ville jeg sett på storebroren 840A v2, eller Hegel.
    Forøvrig ventes vell en ny forsterker fra Cambridge nå om ikke lenge, ny oppdatert 8-serie, Cambridge 851A arvtakeren til 840A v2.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det DAC i 740a?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Er det DAC i 740a?
    Hei

Det er ikke DAC i verken Cambridge 740A eller 840A.
    Men det er DAC i både 740C og 840C.
    Ellers har man jo Cambridge DacMagic og DacMagicPlus.
    Hegel har jo endel forsterker alternativer med DAC, men da må man litt lengre opp i prisklasse, H70 og H100 USB versjonen. Tror nok også Hegel H70 vil greie å sparke bra med liv i B&W CM8 også, skal visstnok være en meget potent 70Watt'er, har dog ikke fått testet denne selv.
    Et annet alternativ kan være Cambridge sin nye "slim receiver", Azur 551R, å brukes i stereo, denne har DAC.
    Link :CAMBRIDGE Azur 551R Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •